Friday, July 29, 2011

TART NENAS NYONYA STEP BY STEP

Korang mesti penat tengok Kjee asyik buat tart nenas nyonya jer ker? Dah tak ada kerja lain ker? Ada, banyak lagi kerja lain. Tapi hari tu Kjee buat dah abis ditelan. So hari ni buat lah lagi. 

Dah terlanjur buat, Kjee pun terus terfikir nak ajar mereka yang kurang mahir buat tarts pesen ni. Bukanlah Kjee ni terer. Mesti yang mahir dan pakar ketawakan cara Kjee buat.

Tapi Kjee rasa ramai yang tak tahu ada cara lebih mudah daripada nak terap2 doh tu. Kjee ni kan species pemalas. So kalau malas, otak ni selalu putar nak cari jalan mudah. Harap korang dapat ikut cara mudah ni. Kjee ajar guna acuan bulat tapi tadi Kjee buat guna yang lonjong. Acuan lonjong boleh jadi lagi banyak. Tadi dapat 57 biji berbanding dengan 37 biji saja satu adunan guna acuan bulat.










Jari jemari ni korang pasti tahu siapa punya kan? Kalau Kjee punya, pastilah saiz king kong. Hehehe

Acuan lonjong ni comel2 sikit. so boleh dapat 20 biji lebih dari yang bulat tu.

Makan sampai bosan sekarang. Bila Raya nanti dah tak lalu tengok tarts lagi. Hehehe


17 comments:

Deena Yasmin said...

manyak cedappp...! rasa nyer kekdah ni lg cepat dari menggulung :)

Kjee said...

betul deena. kjee borang sorang2 jer. so mudah. tak payah nak guna pengelek dan sebagainya.

Puan Ros @ Tadika Sinaran Intelek said...

Salam Kjee ,nak kena bayar upah cikgu masak ke ni?

Zana~Sweet Rose said...

salam kakjee..sedapnya tart nenes kite sukaaa... sangat...

Mat Gebu said...

kak jee....jejari kita sama2 gebu gak, alaa kesah apa, kalau orang terkejut, kita tanya dia balik ....Nkoo ada?...haha..

noorsafone said...

sama lah kita kakjee,noor pun malas gak bab2 nak menerap ni,cam ni rasanya lebih mudah kan..

sri rahayu mamat said...

weee, sedapnye kuih tart ni...mak slalu wat everytime nak raye...tak sabar nak balik msia buat ngan mak tersayang...:)

Naz said...

Wahhh..rajinnya kak jee.. Naz suka tart nenas dlm bentuk apa pun..janji sedap lah..hehehe.. Selamat berpuasa ye kak Jee.. Minta maaf kalau ada salah dan silap pd kak Jee ye.

shahliza81 said...

salam kakjie, penyepit tu comei la..nak kena cari la..tk pnah tgk agi sblm ni..kiut tul..

AZLITA AZIZ said...

kak jee banyaknya jem nenas tu... waaa... suka tau kalau banyak jem.. sedap! nanti ita nak cuba cara kak jee ni nampak mudah dan menarik... terima kasih kak jee

Kjee said...

kena banyak jem nenas Ita. Baru sedap.Kalau beli mana nak dibubuh banyak jem.

bersama kak Es said...

waduhhhhh kak jeee!!!
sep by step tuuuu... kalau tak try jugak mmg rugi sesangat..
tapi ye tak ye masa raya nnti dah jemu....
tak pernah jemu rasanya kalau nama dia tart nenas kaannnnn

idawan said...

Terima kasih jee...wah senang betul cara jee. mcm ni bolehlah buat selalu :)

Aslynn said...

Kak Jee,resepi jam nenas utk org pemalas ada tak...??sll sy beli rsnya tk sedap..nk buat sendiri mcm renyah sgt..kalau k.jee ada resepi yg cedap & senang..share la dgn kita nie...

Kjee said...

Kjee beli kat kedai bagus jer. Sedap dan mudah.

Cikgu rmy said...

Sedap...saya bru ja buat tadi..tq soooo much

Azma said...

Terima kasih Kak Jee, resepi kak Jee memang meletop. Alhamdulillah dari suka makan tart nenas kini saya dapat tambah pendapatan keluarga. Semoga Kak Jee sekeluarga peroleh keberkatan.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...