Friday, September 23, 2011

DIANA PAKAI TUDUNG SETELAH MIMPI KIAMAT

Oleh KEMALIA OTHMAN
Wajah terbaru Diana Amir
PETALING JAYA: Pelakon filem Aku Masih Dara, Diana Amir melakukan tindakan mengejut dengan memakai tudung dan menutup aurat selepas beberapa kali mengalami mimpi hari kiamat.
Kata Diana, dia bertekad dengan keputusan tersebut biarpun mengakui dirinya masih terlalu cetek dengan ilmu agama.
"Saya ambil keputusan ini kerana saya sudah beberapa kali sejak tiga bulan yang lalu diberi petanda dan mimpi buruk tentang hari kiamat.
"Dan mimpi-mimpi tersebut juga mengingatkan saya tentang kematian yang semakin hampir dan perkara itu sering membelenggu hidup saya beberapa bulan kebelakangan ini," katanya ketika dihubungi mStar Online, di sini, Khamis.
Tambahnya, dia menceritakan perkara tersebut kepada seorang rakan baik sehingga menyebabkan temannya itu turut mengambil keputusan yang sama untuk berhijrah dan mendalami ilmu agama.
Diana Amir, sebelum bertudung
"Saya tak tahu kenapa perkara itu berlaku kepada saya, mungkin Allah ingin memberi petunjuk dan saya menceritakan semuanya kepada seorang rakan.
"Namun selepas itu rakan saya yang berhijrah lebih awal daripada saya," katanya yang mula mengenakan tudung pada Isnin lalu.
Jelas Diana lagi, selepas berniat untuk berhijrah, dia beberapa kali bertemu dengan pelakon Irma Hasmie untuk mendapatkan pandangan dan sokongan.
"Saya tahu saya masih lemah terutamanya mengenai hal-hal agama, disebabkan itu saya ambil peluang untuk bertemu dengan Irma Hasmie untuk mendapatkan nasihat dia.
"Irma juga membawa saya berjumpa dengan Wardina Saffiyah untuk mendapatkan tunjuk ajar dan sokongan mereka," tuturnya.
Katanya, biarpun masih terlalu cetek mengenai pegangan agama, dia berharap selepas menutup aurat dia dapat belajar lebih mendalam tentang agama Islam.
Ditanya tentang lakonan, Diana berkata dia masih akan terus berlakon jika mendapat watak yang sesuai dengan imejnya sekarang.
"Ketika buat keputusan tersebut saya terus berjumpa David Teo untuk meminta pendapat dia tentang lakonan dan kerjaya saya selepas ini,
"Biarpun dia tidak menjanjikan apa-apa, namun saya yakin rezeki adalah ketentuan Allah," katanya lagi.

9 comments:

Pia said...

"masyaallah,syukur sgt...teringat kat sorang kwn saya dulu..pakai tudung slps nampak kalimah Allah di langit..."

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

Cantiknya Diana berhijab. mcm org arab..

Cik RoSs said...

Alhamdulillah...

Rosmawati Yusof said...

Alhamdulillah .... Tp Illah Hi Taala yer, dik....
Jgn esok lusa bukak, bg alasan macam2 pulak....

Sharifah Nadzarah said...

syukur...atas penghijrahan itu..& satu peringatan utk kita semua tntg mimpi yg dialaminya ...

jeragang said...

alhamulillah...elok lah tu.. berilah sokongan kepada dia nak ikhlaskan diri jangan lemahkan dengan kritikan melulu

Anonymous said...

Alhamdulillah... moga2 makin ramai lg la artis2 wanita yg insaf lps ni... sakit la mata kite bla nengok artis2 wanita ni pkai seksi2 sgt... x payah la nk bukak sana, dedah sini, kalu nk glamor pn.. tutup aurat lg bagus.. x tutup punya periuk nasik korang tu.. makin brtambah rezeki lg ade la....

zuwaidah said...

Alhamdulillah, mendapat hidayah dan petunjuk dari ALLAH. syukur.

Afiqah Mohammad said...

Alhamdulillah..cz sblum nie sye tgk beliau nie seksi sgt pun huhu..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...