Thursday, September 29, 2011

NABIL TAK PERLU BIMBANG!

Apabila Kjee siarkan entry pasal Nabil nak kahwin semalam (lihat sini), Kjee dapat respons positif dari pembaca di blog Kjee mahpun Facebook. Semua ucap tahniah dan happy sangat. Tak ada yang kata apa2 yang negatif..

Jadi, janganlah Nabil risau. Insya Allah kalau selepas kahwin, Nabil bawa kehidupan barunya ke jalan yang betul, peminatnya tidak akan lari. Itu nanti bakal membuktikan bakat besar yang ada pada Nabil tidak pasti akan menggoncang kedudukannya sebagai pelawak No 1 Negara, walaupun sudah berkahwin.

Mungkin Nabil risau melihat apa yang terjadi kepada Mawi. Kes Mawi dan kes Nabil bukanlah serupa. Nabil  sebagai pelawak muncul atas tiket usaha yang bersungguh2. Kjee pasti peminat dan masyarakat dapat nilai bakat sebenar Nabil.

Omputih kata Don't Worry Worry Until Worry Worries You. Ewah. Terjemahannya, sendiri mau pikirlah. Hehehe tapi itu tagline Kjee sejak anak dara lagi.

Followlah kisah Nabil dalam mStar pagi ni.



Nabil Tak Kisah Populariti Merudum Lepas Kahwin
Nabil
PETALING JAYA: Pelawak dan pelakon, Ahmad Nabil Ahmad, 28, memberitahu tidak kisah jika popularitinya merudum selepas mendirikan rumah tangga dengan pasangannya Nazirah Ayub.
Nabil yang baru memenangi tempat kedua dalam pertandingan Maharaja Lawak baru-baru ini berkata, dia percaya Tuhan akan menentukan rezekinya dalam dunia hiburan sama ada berkaitan hal kahwin ataupun sebaliknya.
"Perkahwinan adalah sesuatu yang dituntut oleh agama jadi kenapa saya perlu risau tentang populariti kerana saya percaya dengan perkahwinan, ia adalah satu keberkatan untuk saya dan bakal isteri.
"Jika ingin memikirkan mengenai rezeki, kalau tidak berkahwin pun kalau Allah nak tutup rezeki kita dia akan tutup. Sekiranya itu terjadi maka saya kena ambil ia sebagai ujian daripada-Nya," ujarnya ketika dihubungi mStar Online di sini, Rabu.
Dalam pada itu, Nabil memberitahu keputusan untuk berkahwin dengan Nazirah adalah tepat kerana wanita itu adalah pelengkap dirinya.
Menurutnya, bakal isterinya itu membuatkan dia berasa istimewa dan berjaya mengisi kekosongan hati selepas kecewa dalam percintaan terdahulu.
"Susah untuk menggambarkan istimewanya dia tetapi saya berasa selesa bersama dia dan dia sangat memahami kehidupan saya sebagai artis. Saya berasa sangat bertuah kerana memiliki Nazirah," ujarnya.
Nabil dan Nazirah bakal diijabkabulkan selepas solat Jumaat di Masjid Sultan Mizan, Putrajaya pada Jumaat ini sementara majlis resepsi mereka akan diadakan serentak pada 2 Oktober di I-City Shah alam berkonsepkan “fairy tale” dan persandingan dalam taman.
Jemput Irma Hasmie
Sementara itu, Nabil memberitahu turut menjemput bekas kekasihnya, pelakon Irma Hasmie tetapi belum menghantar kad jemputan kepada pelakon yang sudah bertudung itu.
"Sudah tentu saya menjemput dia sebagai seorang kawan tetapi seperti yang dinyatakan baru-baru ini dia tidak akan menghadiri perkahwinan saya kerana menghormati saya dan bakal isteri. Saya menghormati keputusannya itu," katanya.
Bercerita lanjut mengenai persiapan perkahwinannya, Nabil berkata, dia dan pasangan memilih I-City sebagai lokasi persandingan kerana ia bersesuaian dengan konsep dipilih selain belum pernah ada pasangan mengadakan perkahwinan di situ.
Hampir 80 peratus persiapan telah dibuat, Nabil dan pasangan bakal mengayakan busana moden iaitu “tuxedo” dan gaun moden untuk majlis itu nanti.
Bakal mengerjakan umrah hujung tahun ini bersama bakal isterinya, Nabil memberitahu dia memilih lokasi itu kerana telah lama teringin untuk menjejakkan kaki ke Tanah Suci.
Mengenali Nazirah sejak enam tahun lalu, dia mengharapkan perkahwinannya itu nanti akan berkekalan sehingga ke akhir hayat selain mengubahnya ke jalan kebaikan.

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...