Friday, December 30, 2011

HADIAH MISTERI KALAU ORDER TRANSFER FACTOR

ehsan google


UNTUK MEREKA YANG INGIN BELI PRODUK TRANSFER FACTOR. ADA HADIAH ISTIMEWA MENANTI MEREKA YANG ORDER DAN BANK IN SEBELUM ATAU PADA 3 JANUARI 2012. HARAP MAKLUM, KJEE HARUS SAHKAN DULU KEMASUKKAN WANG SEBELUM ANDA LAYAK TERIMA HADIAH MISTERI.





SILA CALL/SMS 0126780501 UNTUK PESANAN PRODUCT TRANSFER FACTOR. UNTUK TAHU APA PRODUCT, SILA KE SINI . SELEPAS TARIKH ITU, HADIAH MISTERI TIDAK LAGI DIBERI. 

HADIAH AKAN DIPOSKAN BERSAMA PRODUCT ITU NANTI.

SEKIAN TERIMA KASIH.






KISAH JUMPA BOMOH NAK BAGI BOFREN MATI PUCUK


Gambar hanya hiasan ehsan google.


Pagi tadi ada seorang fren tanya Kjee kenapa tak tulis mengenai tiga wanita yang pergi bomoh untuk bagi suami mereka mati pucuk. Kalau nak tahu, salah seorang daripada wanita itu ialah Kjee!! TETAPI korang jangan cepat melatah. Kjee pergi bukan nak buat suami. Masa tu Kjee ibu tunggal. Got no suami to make mati pucuk. Kahkahkah.


Apapun, korang janganlah risau nasib yang akan menimpa Unclepali ekoran Kjee kenal bomoh yang boleh buat lelaki mati pucuk. Kjee tak amalkan ilmu cam tu. Nauzubillah!! Arwah bonda dah pesan, jangan sesekali buat ilmu hitam kat suami. Neraka padahnya!!! Gua tak sangguppp!!!!

Anyway, alkisahnya. Ini berlaku kira kira 20 tahun lalu kot. Dulu masa Kjee jadi wartawan, Kjee suka buat kisah mistik selain hiburan. Kjee interview bomoh susuk, bomoh urut guna ayam dan macam2 lagi. Kjee kan pernah kerja surat khabar nyamuk yang suka citer2 cam tu.

Satu hari Kjee didatangi oleh seorang teman. Suami dia memang handsome giler. Dia kata suami dia kaki betina. Hari2 dia telefon mintak tolong sebab dia kata Kjee tentu kenal ramai bomoh. Ewah macam lah betul. 

Kemudian dia datang dengan kawan baik dia (yang jugak Kjee kenal) yang jugak suami dia kononnya mata keranjang. Kjee fed-up. Terus call abang angkat Kjee ni, tanya dia siapa boleh tolong. Dia beri nombor telefon pakcik ni di Kampung Tasik Tambahan Ampang.


foto2 ehsan google

Kjee pun pergilah bawak dua wanita ini. Bomoh tu suruh bawak paku sepanjang lima inci (kalau tak silap), kepala ayam hitam dan duit sebagai pengeras. Bomoh ni orang Indon. Kjee perhatikan aje dari jauh dan senyum tengok bomoh tu berurusan dengan dua wanita ni. Mereka mahu suami mereka supaya tak selera pada wanita lain.

Lepas habis urusan, kami balik. Dua hari lagi kena datang, kata bomoh tu. Kami pun balik.

Malam tu, bomoh tu call Kjee. Dia bukak kata begini :"Awak pasti ke yang salah seorang perempuan tu dah kahwin?" Eh pastilah. Dia kata dah, kata Kjee. Bomoh tu kata, belum lagi sebab bila dia jampi paku tu, paku itu keluarkan api (sparks). Maknanya, wanita itu belum lagi kahwin!

Kjee punyalah hot. Malam tu jugak Kjee call pompuan tu. Pompuan tu mulanya bersumpah kata dia dah kahwin tetapi apabila Kjee beritahu apa bomoh tu cakap, dia terus menangis. Kantoi!! Kjee pun call bomoh tu supaya jangan tolong pompuan tu. Malah tak payah tolong dua2 sekali sebab niat dia orang tak betul.

Tapi bomoh tu kata, tak mengapa. Dia akan mohon Allah swt supaya suami dan kekasih kedua2 wanita itu kasih dan sayang kepada mereka.

Bagaimanapun, pompuan yang belum kahwin tu tak puas hati. Dia call bomoh tu suruh buat jugak apa yang dia suruh! Kjee jadi bengang. Manusia cam ni ada jugak yer.

Anyway, pendekkan cerita, Kjee mula fikir2 nak paling tadah. Lelaki yang dia kata suami tu, jugak kawan baik Kjee. So Kjee tiada pilihan dan beritahu lelaki itu. Dia ke rumah wanita itu dan menemui barang2 yang disimpan wanita itu dibawah katil.

Itulah alkisahnya. Ada lagi kisah lain seorang artis suruh Kjee tanam 'barang' kat rumah madu dia. Dia isteri muda. Masa tu Kjee kerja dengan suami artis itu. Kerana takut, Kjee pun pergilah...tapi belum sempat tanam, bos Kjee dah ada depan rumah dan tangkap Kjee. Hehehe kelakar betul.

Lepas ini, korang jangan nak pandai2 suruh Kjee cari bomoh untuk korang tau. Kjee tak ada masa. Tapi kalau korang nak bomoh yang boleh puuhhh kanan puhhh kiri, Kjee tahulah. Eh bukan tahu...Kjee pun boleh buat. Kahkahkah.

Eh ada lagi lah. nak tahu apa citer dua wanita tu. Yang dah ada suami tu, gagal jugak nak tambat hati suami dia. Suami dia kahwin lagi dan khabarnya sekarang dah ada 3 isteri termasuk dia! Dan yang pompuan tu? Well, kawan lelaki Kjee tu terus tinggalkan dia dan dah kahwin dan happy sekarang. Pompuan tu? Emmm masih menilau cari mangsa. Dan Kjee dengar bofren terbaru dia, Awang Hitam. Nak yang powerrr kot. Hehehe.

So the moral of my entry...JANGAN PERCAYA BOMOH YANG AMALKAN ILMU HITAM!! Dan tak payahlah buang duit nak buat orang yang kita sayang mati pucuk. Hehehe

SAH KE BERITA ERRA - EMRAN?


ehsan google


Kjee ada dengar. Malah angin bertiup kencang mengenai hubungan suami isteri selebriti ini TETAPI Kjee masih beralas tulis jugak lah kan. Satu kerana Kjee tak dapat sahkan berita ini walaupun datangnya dari teman2 media arus Perdana, bukan surat khabar nyamuk. Media Arus Perdana tu maknanya surat khabar yang boleh dipercayai macam Utusan dan Berita Harian.



Kjee pasti korang pun dah baca dua entri Kjee sebelum ini. Sini   dan jugak sini. Tetapi pagi ini, Kjee langsung tak terkejut apabila blog hiburan Rotikaya.com siarkan kisah rumahtangga Erra Fazira dan Engku Emran sudah berantakan. There's no more magic in the air!!

Kjee tak berani komen sebab Erra masih zip mulut dia. Dah dua kali dia mengalami masalah dalam rumahtangga. Ada mulut longkang kata, Itulah, padan dengan muka dia...ada insan sesama artis yang nak dia setengah mati, dia tolak..Isyhhh tak baik cakap macam itu. Semuanya ini jodoh yang ditentukan Allah swt.

Siapa yang mahu sebuah mahligai perkahwinan musnah separuh jalan? Semua tak nak. So yang mulut longkang tu, jangan cakap habis.

Sebaik2nya, kita doakan agar Erra dan Engku Emran dapat mencari jalan sebaik2nya untuk selamatkan perkahwinan mereka. Kesian anak yang masih tidak mengerti apa2. Masih belum terlambat, Insya Allah.

Ini cerita yang Kjee petik dari blog Rotikaya.com. Lebihnya korang baca sendiri kat blog itu yer. 


Seorang teman rapat Erra Fazira yang juga orang kuat industri seni ada menghubungi kami petang semalam membawa sedikit gambaran tentang keadaan sebenar hubungan Erra Fazira dan Engku Emran.

Menurut individu ini, hubungan mereka berdua ketika ini memang tidak stabil tetapi tidak dapat mengesahkan dakwaan yang Engku Emran kini tinggal berasingan daripada Erra Fazira dan anak.

Dakwaan ini turut datang dari beberapa orang penggiat forum hiburan yang berkata mereka beberapa kali terserempak dengan kereta milik Engku Emran di’rumah ibu bapa beliau berhari hari lama’nya.

Engku Emran kini sedang mencari pekerjaan baru selepas kontrak bersama Bernama TV tamat Oktober 2011 yang lalu dan ini juga mungkin salah satu punca Engku Emran enggan kelihatan di’mata umum.

Teman rapat Erra Fazira juga ada menyebut yang beliau pernah menjadi tempat meluah perasaan aktress popular itu sejak kebelakangan ini apabila pertengkaran terjadi antara mereka berdua.

Bohong apa yang di’katakan sumber kami ini, maka bohong juga’lah seluruh entri ini. Tetapi jika benar, apa sebenarnya yang mahu Erra Fazira sorok dari pandangan peminat? Hmm.

Thursday, December 29, 2011

RAMLAH NAFI BERCINTA DENGAN PENGURUSNYA YANG MUDA



Amboi marah betul Ramlah Ram apabila tersiar berita dia kononnya mempunyai hubungan dengan pengurusnya yang khabarnya jauh lebih muda daripadanya. Tak payahlah nak marah2, Ramlah oi. Hari ni marah dan sakit hati, nanti Allah swt bukak pintu hati tu dan manalah tahu itu jodoh awak buat kali kedua, siapa nak jawab?


Benda2 macam ni, Kjee memang tak berani nak cakap habis. Suami kita pun muda sangat2 dari kita (walaupun ta sampailah macam tahap usia sama cam anak kita). Tak mudah sebenarnya bersuami muda. Doa Kjee dulu siang dan malam agar dapat seorang suami yang boleh matang (berumur) dan boleh bawak Kjee ke jalan Allah.

Dan Kjee dipertemukan dengan Unclepali yang cukup matang dan bertanggungjawab! Alhamdullilah syukur sangat2. 

Jadi Kjee harap Ramlah tidaklah menolak sekiranya dijodohkan dengan seorang lelaki yang lebih muda. Mungkin hanya muda di segi usia tetapi kematangannya mungkin mengalahkan orang yang lebih dewasa.

Oppps Kjee rasa Ramlah ni pelik sikit. Ramai sangat artis yang dah hampir senja suka sangat pilih pucuk muda kan? Hehehe

Bacalah berita ini yang Kjee baca di mStar tadi.



PETALING JAYA: Penyanyi Ramlah Ram, 46, terkejut apabila dikaitkan mempunyai hubungan dengan pengurus perubadinya yang berusia 20-an seperti dilaporkan akhbar baru-baru ini.

Ramlah berkata, gosip yang dianggap 'busuk' itu telah menjejaskan reputasinya sebagai seorang penyanyi yang sentiasa menjaga rekod bersih sepanjang berada dalam industri hiburan tempatan.

"Gosip tersebut adalah tidak benar sama sekali. Saya malas nak ulas gosip ini panjang lebar kerana ia telah memalukan diri saya dan keluarga. Buat masa ini, saya telah berjumpa dengan penulis artikel tersebut dan menjelaskan situasi yang sebenar.

"Memang Hafiz sudah dua tahun bekerja untuk saya tetapi dia bukanlah seperti yang didakwa itu. Malah kami bekerja secara profesional. Dengan usia saya yang sudah meningkat begini, agak malu dibuatnya apabila gosip mengarut seperti ini disebarkan kepada khalayak," katanya yang ditemui pada sidang akhbar Mentor 6 di Sri Pentas, Bandar Utama, di sini, Rabu.

Tambah Ramlah yang baru sahaja muncul dengan single baru, Sesaat Kau Datang(kolaborasi dengan duo Sleeq), dia tahu siapa dalang yang menyebarkan fitnah tersebut.

Bagaimanapun, dia tidak berhasrat untuk mengambil tindakan terhadap individu tersebut.

"Perkara ini memang telah memalukan saya. Hati ini masih ada rasa geram," ujarnya yang menjadi mentor dalam pertandingan realiti Mentor musim keenam pada tahun hadapan.

Wednesday, December 28, 2011

JJCM ~ GERAI D'POKOK PAKCIK MALIK, SUNGAI BULUH




Penat dah citer pasal artis. Kali ni nak bawak korang pergi satu gerai bawah pokok besar kat Sungai Buluh. Depan sekolah menengah Sierra Mas, Sungai Buluh menghala ke Hospital SB.

Hari Sabtu lepas, masa nak balik selepas jenguk rumah baru kami di Sungai  Buluh, Nadia ajak gi makan di GERAI PAKCIK MALIK D'POKOK. Nama gerai pun dah kelakar. Authentic gitu. Tapi makanannya sedap sangat. Stail kampung dan murah giler!


Mana ada cucur udang cicah dengan kuah kacang yang sedap hanya tiga biji hanya RM1! Laska utara pulak hanya RM3 satu pinggan.

Selain itu, jempu2 pisang, 8 biji RM1 dan roti jala dengan kuah kari daging 3 keping RM1. Gerai ni bukak setiap hari kecuali ahad mulai jam 11 pagi hingga 6 petang.









BOTOL ROTI JALA DAN RAMEKINS SAIZ 3.5"




Semalam Kjee dapat lagi 5 dozen stok baru acuan roti jala. Begitu jugak dengan ramekins saiz 3.5". Kalau beli acuan dalam jumlah yang banyak, harga boleh bincang.

Kalau ada sesiapa berminat, sila sms atau email untuk harga.


Call atau sms 0126780501/0123816091 atau email kedai@fauziahsamad.com. Terima kasih.

Untuk resipi roti jala, sila klik sini dan jugak sini.
Isi borang di sini. HANYA ISI BORANG SELEPAS BANK IN.
Roti jala yang guna acuan botol

ARTIS MELENCUNG, WARTAWAN DISALAHKAN?


Lisa antara artis yang Kjee hormati - google


Dah dua hari Kjee fikir samada nak tulis ke tidak mengenail hal ini. Kjee tak tahu lah pulak samada blog Kjee ini dibaca oleh artis2 atau tidak. Mungkin mereka baca, mungkin tidak. Atau mungkin mereka mula singgah sebab dapat tahu Kjee menulis kembali ekoran kes Leina Hangat beberapa hari lepas.




Well, mereka baca atau tak baca, bukan menjadi persoalannya di sini. Kjee sikit pun tak gementar kalau apa yang Kjee tulis selama ini terkena batang hidung mereka. Kjee tulis atas pengamatan dan penelitian Kjee. 

Kjee tak ada simpan niat nak fitnah, aib atau yang sewaktu dengannya. Kalau mereka rasa telah diaibkan, salah siapa kan? Bukan Kjee pergi selongkar yang dalam kain Tetapi dia orang yang cari pasal buat kerja2 tak senonoh!

Buat pengetahuan korang, masa Kjee aktif jadi wartawan hiburan dulu, sekitar tahun 80-an hingga awal 20-an dulu, Kjee cukup2 tidak disenangi ramai artis. Mereka lemparkan pelbagai tuduhan terhadap Kjee. Rata2 kata Kjee wartawan laser.

TETAPI yang buat tuduhan itu bukan golongan yang BAIK BUDI PEKERTI atau yang sewaktu dengannya. Mereka yang buat tuduhan itu, artis2 yang suka MELENCUNG (bukan melancung...) Yang baru dua tiga bulan enter frame jadi pelakon, dah pandu kereta mewah, dah mampu pakai barangan jenama LV atau yang sewaktu dengannya.

Maya - I like!!
Itu tak termasuk mereka yang berkepit gi holiday luar negara dengan VIP yang pastinya suami orang! Buat terang2an. Wartawan dapat tahu, nak buat kecuh kata wartawan laserlah, jahatlah. Tak sedar yang jahat tu siapa kan?!!

Kjee pun pernah jadi pelakon walaupun tak sehebat mereka. Dan Kjee juga pernah jadi pengurus produksi (production manager) dan tahu berapa gaji yang diterima ramai artis. So, kalau baru berlakon satu drama dan dapat tak sampai berapa sen, macam mana boleh pandu kereta mewah, hidup di kondo mahal di Ibu Kota dan sebagainya.

Sebagai wartawan, Kjee ada rasa tanggungjawab terhadap apa yang Kjee tulis. Kekadang artis2 ni himpit editor2 Kjee di pejabat suruh tapis apa yang Kjee tulis. Bukan Kjee tak tau. Editor2 tu diajak keluar dinner, diberi hadiah (ooppps), so pepaham je lah. Budi kena dibalas.

TETAPI then again, bukan semua editor cam tu. Ada jugak yang macam Kjee. Dia orang suruh lagi wartawan 'belasah' kow kow artis macam itu.

Tujuan Kjee buat entry ini adalah untuk memaklumkan bahawa Kjee pasti bakal 'diserang' oleh mereka yang seangkatan dengan Leina Hangat. Mungkin mereka akan merasa bimbang Kjee kembali menulis mengenai dunia hiburan sekali gus mengheret mereka yang 'gemar sangat melencung'.

Maaflah. Itu bukan tujuan Kjee untuk menulis. Kjee hanya buat apa yang Kjee nampak. Yang Kjee dengar tu, kalau Kjee rasa wajar ditulis, Kjee tulislah.

Janganlah mereka kelak rasa tertekan apabila Kjee sudah mula menulis. Kjee tidak pernah berhenti menulis sejak dulu lagi. Tak perlulah rasa takut atau tertekan kalau anda berada di landasan yang betul. Jangan ingat hanya Kjee saja yang boleh tulis. 

Ramai kawan2 Kjee yang masih aktif jadi wartawan hiburan dan Kjee yakin mereka juga memerhatikan artis2 yang gemar 'melencung' ni. So awas!




Monday, December 26, 2011

LEINA HANGAT KATA DIA NYANYI DAN GELEK JER....


foto ehsan murai.com


Ekoran gambar2nya berlagak seksi dalam satu dinner show baru ini, tetiba hebuh pulak cerita yang Leina Hangat 'memperdagangkan' tubuhnya. Kononnya cerita itu disiarkan dalam Metro Ahad semalam. Maaf, Kjee tak lah pulak membeli atau membaca Metro Ahad.

Apapun, tadi sewaktu intai2 blog hiburan Murai.com, Kjee terjumpa entry ini. Bagi korang canlah baca yer. Kjee tak nak ulas panjang2. Semua dah besar panjang untuk menilainya. Berilah peluang dia membela dirinya.
Korang dah tengok sini kan?

DIBAWAH NI, KJEE COPY PASTE SEBIJIK SEBIJIK DARI murai.com

Hanya kerana gambar tersebar luas di internet, penyanyi dangdut, Leina hangat dituduh sebagai artis yang sanggup menjual diri. Berdasarkan laporan akhbar Metro Ahad, penyanyi yang agak menyepi dari pena media ini terkejut apabila dirinya didakwa sanggup berkelakuan seperti pelacur.





Bagaimanapun, dengan rendah hati Leina atau nama sebenarnya, Nor Azlina Abdul Rahman, 39, mengakui dirinya memang berpakaian seksi dan menjelaskan situasi yang berlaku tatkala foto berkenaan diambil. Lebih berani lagi, penyanyi ini turut memohon jasa baik masyarakat supaya tidak menghentam dirinya yang mencari rezeki sebagai penghibur.



Ini yang disiarkan oleh Metro Ahad




"Dengan rendah diri, saya hanya melengkapkan tugasan saya dengan menghiburkan tetamu, bukan menjual diri dengan adengan mengiurkan. Memang saya berpakain seksi tetapi itu keselesaan saya.

"Saya masih tahu batasnya dan saya tahu apa yang boleh buat, apa yang tidak boleh. Saya tidak begitu bodoh melakukan perkara tidak elok, tambahan pula dikhalayak ramai. Mungkin ada orang salah tafsir persembahan saya malam itu.

"Kenapa hanya lihat keburukan saya, sedangkan itu tanggungjawab saya sebagai penghibur? Kenapa perlu menjatuhkan saya sedangkan itu sumber pencarian saya? Saya hanya mahu jadi penghibur profesional," katanya.

Menerusi laporan itu juga, Leina mengatakan gambar tersebut diambil sewaktu dia membuat persembahan makan malam tahunan anjuran sebuah syarikat. Malam itu, Leina ditugaskan menghiburkan tetamu yang kebanyakan bukan Islam.

Leina turut menegaskan penyebaran gambar terbabit berkemungkinan dilakukan peminat yang cemburu dengan layanannya terhadap tetamu lain. Malah, penyanyi ini memberitahu hanya menyanyi dan bergelek saja pada malam persembahan itu.


'Saya nyanyi dan gelek jer..." Leina

JJCM - RESTORAN ARAB SABA DI JALAN JELATEK








Daging Lamb Hanith dibungkus dengan foil

Lamb Hanith

Chicken Hanith





Semalam (Hari Christmas), Kjee punyalah teringin nak makan makanan Arab. Petang tu sambil baring depan TV, termimpi2 gi makan di restoran Arab. Apabila Kjee terjaga, tengok Nadia baru balik dari renunion sekolah menengah dia. Apabila diajak, dia dan Unclepali tak menolak.





Mulanya cadang nak ke Restoran Wadi Hadramawt di Jalan Ampang tetapi last minute ubah fikiran ke Restoran Saba di Jalan Jelatik. Udah lama kawan Kjee, Sophia kata nak belanja makan kat sana. Tetapi biasalah kan, Kjee tak selesa nak makan belanja orang. Lagipun, kami bertiga.

So kami ke sanalah petang Ahad (semalam). Dari jauh nampak macam kena naik tangga satu atau dua tingkat sebab ada dua restoran yang sama. Rupa2nya park kat basement, terus naik lif.

Kjee pun selak2 menu. Kjee terus pilih Lamb Hanith, Unclepali order Chicken Hanith dan Nadia order lamb kebabs. Kjee turut order lamb soup. Sebelum order sampai, waiter hantar dua mangkuk dalca dan dua piring sambal Arab. Kjee ambil sudu dan rasa dalca. Sebelum ni belum pernah ada dalca di Wadi Hadramawti. Hmmm sedapnya. Ada harapanlah makanan lain pun sedap jugak, kata hati.

Chicken Hanith sampai dulu. Ayam dipanggang dan diletak atas nasi ala2 nasi minyak atau nasi hujan panas. Berasnya panjang2. Kemudian waiter hantar satu lagi pinggan nasi dan satu pinggan daging berbungkus. Lamb Hanith Kjee. Nadia pun tak buang masa bukak. Ada dua ketul lamb panggang yang sangat2 lembut.

Dah kelaparan, Kjee dan Unclepali belasah makanan di depan mata. Lamb Kebabs Nadia pun sampai. Ada roti ala pita dan salad serta fries. Kjee cubit sikit. Sedap walaupun termasin sedikit. Kemudian sampai pulak Lamb soup yang kuahnya jernih tetapi jugak sangat sedap. Lambnya lembut sebab dimasak lama kot.

Hmm macam ni, goodbye Wadi Hadramawt, The Castle dan Al Rawsha. Boleh ulang di Saba, second time, third time and everytime. Banyak lagi menu yang Kjee rasa, pasti sedap. Rasanya sangat menepati citarasa Kjee dan keluarga. 

Cuma satu yang Kjee terkilan. Waiternya (budak2 Melayu) kureng sikit mesra pelanggan. Berkali kami panggil, buat tak nampak jer. Kalau nampak pun buat bodoh, buat donno (don't know) atau tengok kami like looking through glass!!

Harga makanan di Saba, jauh lebih murah dari Wadi Hadramawt. Biasa kami makan bertiga di WH lebih kurang RM120 tetapi yang kami makan semalam, cuma RM72 termasuk minuman. Khabarnya, ada cawangan di PutraJaya. Oppsss silap...CyberJaya.

Kjee pergi kali kedua (Isnin) dan ada seorang waiter tu beritahu, chef dari CyberJaya yang handal memasak kini sudah ditugaskan di Jalan Jelatek. Agaknya sebab customer sini lebih ramai. Memang betul. Masa kami datang kali kedua, sarat barat! Ada yang kena tunggu dan beratur  ala2 Hard Rock Cafe gitu.

Lamb kebabs



Sunday, December 25, 2011

BLOG TEMUKAN KJEE DENGAN ORANG JAUH DI KUWAIT






Tak sangka betul! Begitu hebatnya kalau kita ada blog sendiri. Mana nak sangka Kjee akan dapat bertemu dengan kengkawan yang asal dari Malaysia tetapi merantau untuk kerja, belajar dan ikut suami jauh di seluruh pelusuk dunia.




Antara mereka, Kak Hawa Lerno dari Perth, Australia yang Kjee akan jumpa dalam masa sehari dua ni, Yani dari Germany, Mona Riduan dari Amerika, Maizatul Lina dari Doha (dah jumpa dua bulan lepas), Gina dari Australia (yang juga akan Kjee temui dalam masa terdekat) serta Rahmen dari Belanda.

Itu yang jauh di luar negara. Dalam negara pulak, punyalah bersepah kengkawan di seluruh negara. Maknanya, ke mana sahaja Kjee pergi di seluruh negara, kalau tersesat, tak ada masalah nak mintak tumpang tidur, solat ataupun mohon secawan kopi untuk hilangkan dahaga! Insya Allah.

Tengah hari tadi (25 Disember), Kjee ke Hotel Residency, Uniten untuk menemui Puan Hamimah yang hanya Kjee kenali ketika beliau berhubung melalui telefon kira2 sebulan yang lalu. Beliau pulang bercuti ke Malaysia bersama dua orang anaknya, semalam. Dan dua lagi anaknya yang belajar di Uniten dan UPM, menanti di Malaysia.

Setelah banyak halangan, akhirnya Allah swt mengizinkan kami bertemu dalam suasana yang cukup mesra bagaikan sudah lama kenal.

Puan Hamimah atau mesra disapa Ima, berasal dari Sitiawan, Perak, berkahwin dengan orang Kelantan dan sudah 3 tahun tinggal di Kuwait kerana mengikut suaminya yang bekerja di syarikat minyak sana. Beliau akan kembali terus ke tanahair tahun 2013.

Imah nak sangat jumpa Kjee kerana mahu membeli produk 4Life untuk kesihatan diri dan keluarga. Punyalah banyak beliau beli (untuk stok 3 bulan) untuk dibawa balik ke Kuwait dua minggu lagi.

Menurut Imah, beliau menemui blog Kjee ketika membaca blog Dapur Tanpa Sempadan Che Mat Gebu. Belek punya belek, nampaklah blog Kjee yang tak seberapa ini. Hehehe.




Saturday, December 24, 2011

LISA DAN YUSRY PILIH 23 FEBRUARI 2012 UNTUK BERNIKAH


Gambar terbaru Lisa dan Yusry - ehsan mStar

Akhirnya, setelah membiarkan ramai berteka teki mengenai hubungan mereka, Lisa Surihani dan Yusry Abdul Halim akhirnya mengumumkan akan memilih tarkih 23 Februari 2012 untuk diikatkan sebagai suami isteri.


Tiada siapa yang terkejut, rasa2nya. Tiada surprise pun, cuma semua tidak pasti tarikh yang bakal di pilih.

Sama cantik sama padan. Itu sahajalah yang boleh Kjee katakan. Mudah2an perkongsian hidup mereka kelak akan berakhir di nafas terakhir.

Dibawah Kjee bagi korang baca apa yang mStar tulis mengenai sidang akhbar perkahwinan mereka yang diadakan di sebuah hotel di PutraJaya pagi tadi.



PUTRAJAYA: Teka-teki mengenai tarikh perkahwinan pasangan artis Lisa Surihani dan Yusry Abdul Halim terjawab apabila mereka mengumumkan bakal bernikah pada 23 Februari 2012.

Yusry berkata, dia tidak berniat untuk menyorokkan tarikh perkahwinan mereka kerana perlu berbincang dengan kedua-dua belah keluarga terlebih dahulu sebelum membuat sebarang pegumuman.

"Seperti yang sering saya katakan sebelum ini bila keluarga telah mengetahui mengenai perkara ini baru akan diberitahu kepada media tentang tarikh perkahwinan kami.

"Bukan ingin menyorok daripada media tetapi menghormati keluarga kedua-dua belah pihak," ujarnya.

Yusry dan Lisa membuat pengumuman itu dalam satu sidang media khas di Hotel Marriot Putrajaya di sini, Sabtu.

Dalam pada itu, Yusry memberitahu pihak keluargannya juga telah pun merisik Lisa dalam satu majlis ringkas yang diadakan pada Jumaat malam.

Ujarnya, majlis tersebut diadakan secara ringkas dengan kehadiran keluarga terdekat kedua-dua belah pihak dan telah memberikan sebentuk cincin sebagai tanda.

"Bagaimanapun tidak akan ada sebarang majlis pertunangan akan diadakan kerana kami memilih untuk bernikah terus pada tarikh yang diumumkan itu," katanya.

Sementara itu, Lisa berkata, majlis akad nikah akan dilangsungkan di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin di Putrajaya selepas solat Asar manakala resepsi perkahwinan dijadualkan pada 26 Februari di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Lisa berkata, dia dan Yusry sepakat untuk mengadakan sebuah majlis perkahwinan yang sederhana dan tidak terlalu mewah untuk hari bahagia mereka nanti.

"Saya tidak begitu memikirkan untuk membuat majlis gilang gemilang tetapi biarlah ia sederhana kerana apa yang penting nanti adalah majlis akad nikah.

Yusry menambah, setakat ini mereka berdua masih belum memikirkan sebarang konsep untuk majlis itu nanti tetapi akan berbincang dengan Lisa dan keluarga dalam masa terdekat.

"Saya baru hantar tanda semalam dan hari ini umum tarikh pernikahan jadi kami masih belum membincangkan mengenai perancangan majlis itu nanti cuma lokasi sahaja telah ditempah," ujarnya.

Berhubung isu perkahwinan mereka akan disiarkan secara langsung di Astro, Yusry berkata, tiada sebarang perbincangan dibuat antara pihak pengurusan mereka dengan stesen berbayar tersebut.

Bagaimanapun katanya, keputusan sama ada perkahwinan mereka akan disiarkan secara langsung atau tidak adalah terletak ditangannya dan Lisa tetapi tidak dapat memberi jawapan sekarang kerana masih belum ada perbincangan.

"Seperti saya katakan tadi, kami mahukan perkahwinan ini menjadi satu majlis yang sederhana dan bukannya ingin menunjuk-nunjuk.

"Bagaimanapun sebarang hak penyiaran atau tajaan akan kami fikirkan sebaik-baiknya sebelum membuat sebarang keputusan," ujarnya.

Turut hadir dalam sidang media itu adalah ibu Lisa, Siti Amira Ahmad, ibu bapa Yusry, Abdul Halim dan Zarina Fenner selain abang sulungnya, Norman Abdul Halim dan Ketua Pegawai Eksekutif, Metrowealth International Group (MIG), David Teo.

Ibu Lisa ketika ditanya mengenai perkahwinan anaknya berkata, dia tidak mempunyai sebarang halangan mengenai siapa pilihan anak gadisnya itu dan membiarkannya memilih lelaki yang dirasakan sesuai untuk dijadikan suami.

"Sudah tentu saya gembira dengan perkahwinan anak saya selain menganggap Yusry adalah seorang lelaki yang baik dan saya merestui perkahwinan ini," ujarnya.

Manakala ibu yusry, Zarina berkata, Lisa adalah seorang yang mudah didekati dan gembira dengan kehadirannya dalam hidup Yusry dan mengambil berat tentangnya.

"Lisa sangat disukai oleh semua ahli keluarga saya kerana sifat ramahnya dan saya gembira dia sangat mengambil berat tentang Yusry," katanya.

SECEBIS CORETAN DARI DATO EIZLAN YUSOF

Dato Eizlan dan isteri - foto ehsan google


Hari ini Kjee dapat satu coretan istimewa dari seorang Dato muda...Dato Eizlan Yusof, penerima terbaru Darjah Indera Mahkota Pahang sekali gus membawa gelaran Dato.



Kjee sangat berbesar hati apabila Dato Eizlan sendiri menulis mnengenai kesyukurannya menerima anugerah itu dan ingin menepis segala tohmahan yang dilemparkan keatasnya sejak menerima Anugerah itu. 

Bagaimanapun, rasa2nya tiada yang berbuat demikian terhadap Dato Eizlan yang Kjee ketahui. Tetapi, dibawah ini Kjee siarkan secara penuh, luahan hati Dato Eizlan.

Sekiranya ada yang menyimpan sekelumit rasa tidak puas hati diatas pengurniaan pingat tersebut, diharapkan penjelasan Dato Eizlan ini, cukup menyedarkan kita bahawa rezeki itu adalah dari ketentuan Allah swt.

Eizlan Yusof said...

Salam all, tumpang lalu ya blogger yg dihormati, Kak Jee... Alhamdulillah dengan ketentuan ALLAH SWT yg telah mengurniakan rezeki sebegini dan menjunjung kasih Tuanku Sultan Pahang dan Tengku Mahkota Pahang di atas anugerah yg yang saya telah terima... Ramai yg tidak tahu akan bagaimana saya boleh ataupun layak utk menerima anugerah ini dan hanya kerana saya adalah salah seorang daripada selebriti tanahair, maka org ramai berpendapat saya telah mendapat anugerah atas kapasiti sebagai selebriti dan jawapannya, TIDAK dan tidak perlulah saya bercerita panjang tentang ini kerana ianya akan menjadi seperti mencurah air ke daun keladi dan juga tidak sesenang yg disangkakan untuk mencapai ketahap sebegini, terlalu banyak prosedur untuk ke arah itu, hanya sesiapa yg telah melaluinya, akan faham dengan apa yg saya katakan ini...Dalam secara kebetulan saya adalah salah seorang selebriti tanahair, secara tidak langsung ianya akan menjadi pemacu buat rakan2 seindustri untuk terus menyumbangkan tenaga dan masa demi untuk mengembangkan industri kreatif ke peringkat yang lebih tinggi agar di hargai dan di hormati setelah kering keringat di badan berbakti kepada agama, bangsa dan negara... Kita kena redha dengan ketentuan ALLAH SWT dan sentiasa bersyukur dengan apa jua anugerah yang dilimpahkan kepada kita dariNYA... Bangsa Melayu dan agama Islam hanya akan kuat dan harmoni apabila kita bersatu dan dapat menghindarkan perasaan PHD yg sememangnya agak sinomin di dalam bangsa kita... ... Bagi ucapan tahniah yang diterima, terima kasih saya ucapkan dan semoga ALLAH SWT akan merahmati anda dan keluarga anda dan kepada sesiapa yg kurang berpuas hati dengan anugerah yg dikurniakan ini, maafkan saya sekiranya anda tersinggung walaupun ianya tidak mendatangkan mudarat dan kudis kepada anda... Akhir kata dari saya, ALLAH SWT akan mengembirakan kita apabila kita mengembirakan orang lain lebih2 lagi yg sebangsa dan seagama dengannya … salam...

KISAH AWANG HITAM MAZIDUL DAN MAK NYAH LORONG HAJI TAIB

Awang hitam ramai di KL - foto2 ehsan google

Yang macam ni pemuda Malaysia tak minat ke?


Macam2 rupanya selera wanita Malaysia. Berubah mengikut trend dunia kot. Satu ketika dulu mereka suka mamat ala Shah Rukh Khan. Kemudian suka sangat ikut lari lelaki tempe ke Lombok. Sekarang khabarnya suka pulak lelaki bertubuh gelap dan sasa. Black is beautiful konon!

Sebenarnya, trend gila kepada Awang Hitam atau Mat Gelap hanya baru di Malaysia. Kat luar negara dah ramai model2 serta pelakon terkenal yang memilih Awang Hitam sebagai suami. Antaranya Kimora dan juga ada seorang top model Amerika yang berkulit putih (alamak dah lupa namanya) yang bersuamikan Awang Hitam.

Kat Malaysia pun ada jugaklah wanita Melayu yang berkahwin dengan Awang Hitam ini. Ada seorang professor yang Kjee kenali satu ketika dulu turut bertemu jodoh dengan lelaki yang tak pasti dari negara mana tetapi yang pasti berkulit hitam. Dapat anak yang pandai pulak menyanyi dan pernah masuk satu rancangan realiti di TV.

Begitu juga ada seorang kenalan yang suaminya dikatakannya berbangsa African American. Tetapi tak kisahlah, kalau sudah jodoh. Kjee nampak mereka bahagia, so what! Kalau kahwin dengan bangsa sendiri pun tapi tak bahagia, tak guna satu sen pun kan?!!

Kjee menceceh pepagi buta ni sebab tersenyum sendirian melihat rakan Kjee, Mazidul Akmal Sidek yang rajin sangat cari info pasal Awang Hitam. 

Cukup menarik entry Mazidul dalam blog beliau Bersama Mazidul. Rajin menyelak rahsia mengapa dan kenapa ramai gadis dan jugak mokcik2 Melayu terjebak dengan Awang Hitam. Antara sebab, tubuh yang sasa. Adoii bab tubuh sasa ni Kjee takut nak komen. Nanti melalut2 pulak kepada bab2 yang terlalu intimate.

Mazidul memang wartawan on the street. Rajin ke sana kemari mencari bahan berita human interest. Bukan senang tau nak jadi wartawan seperti itu. Satu, dia kena rajin merayap tak kira siang atau malam. Kedua, kena berani.

Sekali imbas tak siapa sangka mereka wanita plastik
Teringat kisah Kjee muda2 dulu masa jadi wartawan. Suka sangat menyusuri jalan2 belakang mati di belakang Kow Loon dan Lorong Haji Taib untuk mencari pondan. Pada Kjee, mereka insan yang sangat unik. Tapi sekarang dah tak tau mana nak cari mereka sebab tempat2 yang Kjee kata tadi sekarang terang benderang. 'Adik2' ni suka tempat2 yang gelap2.

Apapun, kalau nak cari mereka ni, dah tak perlu keluar malam lagi. Satu pagi, Kjee dan Unclepali ke kawasan Lorong Haji Taib untuk mencari barang. Kawasan tu memang terkenal dengan kedai2 yang menjual barangan secara borong.

Terkejut Kjee melihat ada seorang dua pondan atau mak nyah yang sudah mula 'beroperasi'. Kjee tengok jam dalam kereta. Pukul 10.30 pagi. Ewah, kata Kjee...awalnya cari makan! Unclepali kata, mungkin malam tadi bisnes kurang maju so hari tu kenalah 'keluar awal sikit'. Hmmmm teringat pepatah ni...The Early Bird Gets The Worm.

Oh ya, hari tu Kjee pergi makan di Pandan Indah. Kemudian lalu depan Restoran Bugis Street. Kjee senyum tengok restoran itu. Bugis Street di Singapura, masa Kjee kecik2 dulu, adalah hangout pondan. Kalau ke Singapura, kami pasti singgah di Bugis Street untuk melihat pelbagai jenis manusia yang berlagak wanita. Mana pergi Bugis Street sekarang. Ada infon fren2 dari Temasik?

Satu hari nak pergi singgah makan kat Restoran Bugis Street, Ampang Indah. Apakah pemiliknya 'serpihan' warga Bugis Street Singapura dulu? Hehehe












Friday, December 23, 2011

KENA BANTAI KOW2 KELUARKAN GAMBAR PENYANYI TERLAMPAU!!





Hari ini ada seekor dua mangkuk hayun bantai Kjee kow2 sebab keluarkan gambar2 artis yang berkelakuan terlampau tu. Gambar2 tu sebenarnya, dihantar oleh seseorang melalui email. Kjee yakin beliau antara mereka yang menghadiri majlis berkenaan.

Kjee tak kesah langsung orang tu nak kata Kjee keji dan sebagainya. Kjee rasa Kjee tahu siapa yang menghantarnya komen2 tersebut. Mungkin dia ada kena mengena dengan penyanyi terlampau tu. 

Cuma satu sahaja Kjee nak nasihatkan mereka yang marah2 Kjee...kalau awak rapat dan baik dengan minah berkenaan, beritahu dia supaya bertaubat! Bukan Kjee yang disuruh bertaubat! 

Jangan ingat apa yang dia orang buat di dunia ini terlepas. Takkan sebab nak cari rezeki yang halal, anda ada pasport buat benda2 yang haram!

Kjee tak tulis apa2 pun untuk entry itu walaupun gatal tangan ni nak buat entry bersama gambar tersebut Rabu lalu. Tetapi Kjee rasa, biarlah gambar itu sendiri yang menceritakan segala2nya.

Yang tak tengok lagi lihat sini.










TEKA SIAPA ARTIS TINGGAL 10 TAHUN DI HOTEL KAT KL?

Ini kat Port Dickson - kami gi holiday bukan shooting



Siapa tak suka tinggal di hotel kan? Dulu masa Kjee buat production drama, seringkali jugalah ada adegan yang membabitkan lokasi di hotel. Selalunya, kalau shooting di hotel, Kjee cuba dapatkan hotel berkenaan sponsor. Kalau outstation lagi best. Ada can bermalam di bilik berkenaan selepas habis shooting.

Dah macam2 jenis hotellah Kjee dapat untuk shooting. Ada hotel ala2 Pak Kong hingga ke Presidential Suite hotel 5 bintang, ikut kehendak skrip. Pernah jugaklah dapat apartment suites di sekitar KL dan juga kawasan lain macam Port Dickson.


So my princess yang masa tu kecik lagi dan seringkali ikut Kjee shooting (sebelum dia start sekolah), selalu bagitau Kjee kalau tinggal terus kat hotel kan best. Tak susah2 mama nak kemas bilik. Pastu makan boleh order room service jer. 

Ewah budak bertuah ni. Mana ada orang tinggal kat hotel di Malaysia ni? Ingat murah ker, Kjee beritau Nadia. Terkebil2 dia dengar. Ala budak2 kan? Manalah tahu betapa susah nak cari duit.
Yang tempat Nadia pijak tu, cermin yang nampak laut
Tetapi Kjee silap rupa2nya. Ada juga orang tinggal di hotel. Bukan sehari bukan seminggu tetapi dah 10 tahun! Bertuahnya badan. Tiap2 hari ada budak housekeeping kemas bilik. Bilik air pun kemas sentiasa. Pastu nak makan, turun jer kat coffeehouse. Atau kalau malas, angkat jer fon.

Tahun lepas, kami pergi Port Dickson dan tinggal di Legend International Water Homes yang terapung kat laut. Siap ada swimming pool dalam bilik lagi. Sewanya? RM600 semalam. Itu baru satu malam. Kalau sebulan...aoiiii. Anyway it was quite an experience. (lihat gambar2)

Korang nak tahu siapa tinggal kat hotel selama 10 tahun tu? Hah korang klik jer sini. Baca sendiri yer. Pasti seronok. Kalau ada peluang, Kjee pun nak!!! Hehehehe


Lawa kan biliknya

Ada swimming pool dalam bilik kami tinggal!


Dari bilik ke lobby hotel naik buggie ni
First time jumpa swimming pool dalam bilik, asyik berendam jer. hehehe
Setiap bilik terapung atas laut.

ARTIS DARA UMUM NIKAH ARTIS DUDA SABTU NI

ehsan mStar

Bila ditanya, nafi atau berdolak dalih. Atau kata mahu mengenali hati budi. Isyhhh cliche betullah jawapan. Tetapi kalau baru nak kenali hati budi, kenapa tup2 boleh umumkan pernikahan kan? Ewah...



Itulah citernya dengan Lisa Surihani dan Yusry Abdul Halim. Kjee dah dengar citer ni beberapa hari lalu dari kengkawan media tapi tak dapat nak sahkan. Semalam pun ada budak2 blogger hiburan buat citer. Tapi pagi ni sah2 dah cerita itu.

Korang bacalah apa yang Kjee cilok dari mStar yer.


Yusry & Lisa Umum Tarikh Nikah Sabtu Ini

Selepas sekian lama berteka-teki mengenai tarikh perkahwinan mereka, pasangan artis Lisa Surihani dan Yusry Abdul Halim akan membuat pengumuman istimewa mengenai perkara itu pada Sabtu ini.

Jemputan mengenai pengumuman berkenaan telah dihantar oleh pihak KRU Studios kepada pihak media pada petang Khamis.

Majlis berkenaan akan diadakan pada pukul 10.30 pagi di Hotel Marriott, Putrajaya.

Ketua Pegawai Eksekutif, Kumpulan KRU Studios, Norman Abdul Halim yang juga abang kepada Yusry ketika dihubungi bagi mengesahkan perkara itu hanya ketawa dan memberitahu akan menjelaskan perkara sebenar kepada pihak media pada hari berkenaan.

"Ia merupakan satu pengumuman istimewa dan pastinya ia akan diberitahu pada majlis nanti. Kalau saya beritahu sekarang tak ada kejutanlah," katanya berseloroh.

Pada pengumuman itu nanti, ibu bapa Yusry iaitu Abdul Halim dan Zarina Fenner serta ibu Lisa, Siti Amira Ahmad juga akan turut serta.

Difahamkan Yusry dan Lisa akan bernikah pada awal tahun depan yang mana majlis berkenaan akan mendapat liputan secara langsung menerusi saluran Astro.

Pasangan tersebut sudah mula rapat sejak Mac lalu dan sering berhubungan menerusi telefon bimbit masing-masing sejak setahun yang lepas.

Kemudian kedua-dua mereka membuat pengakuan pertama pada bulan Jun bahawa mereka sedang menjalinkan hubungan lebih daripada seorang kawan dan menganggap ia sebuah perhubungan yang matang.

Thursday, December 22, 2011

SAH SUDAH MEREKA BERGELAR DATO

Ac Mizal dan Eizlan Yusof selepas terima kurnia - gambar ehsan mStar

SURAH YASSIN



JANGAN TERBABAS GUNTING MUNCUNG ACUAN YER



Ini Unclepali buat tau. Kasar2 bukan salah dia tapi tersilap potong muncung acuan.



Kjee pasti sehari dua ni ramai yang dah dapat acuan roti jala yang korang pesan. Ingin Kjee beritahu, jangan berani2 sangat gunting atau potong muncung acuan tu tau. Mula2 gunting sikit jer. Kemudian adjust sendiri2. Manalah tau kalau adunan tu nanti tak keluar kan? Kalau tersumbat, barulah digunting sikit lagi.



Kjee buat silap masa mula2 beli dulu. Kjee potong ikut lorek pertama pada botol. Hasilnya, roti jala yang Kjee eh silap unclepali lah buat tak cantik sangat. Kasar2. Kjee pernah tengok ada orang buat, jala mereka halus dan cantik. 

So hati2lah yer. Tapi kalau tersilap potong, janganlah risau. Gunakan sebagai botol sos cili, sos tomato atau mayonaise. Pastu order lagi yang baru dari Kjee untuk buat roti jala. eh...macam tu ker? Hehehe

Kalau nak resipi, klik sini yer.

JJCM - MINUM PETANG DI BIG APPLE, JUSCO SETIAWANGSA


model baru Big Apple?






Tadi sewaktu pulang dari ambil stok acuan roti jalan dan ramekins, Kjee tanya Unclepali nak minum petang di mana. Seperti biasa dia geleng kepala. Hmm kalau serah padaku, Kjee teringin nak minum tea dan makan donuts di Big Apple, Jusco Setiawangsa. Okaylah. Unclepali memang suka sangat makan donuts Big Apple.



Sepanjang jalan di MRR2 Kepong, hujan renyai2. Kemudian Nadia call tanya mana. Apabila dia dengar nak pergi Big Apple, terus dia suruh jemput dia dari Uni. Kelas pagi tadi dah habis tapi dia sambung ulangkaji di library.

So kami bertiga ke Jusco. Ini first time masuk Big Apple dan minum disitu. Selalunya, beli dan bawak balik jer. Wah ada donut baru yang dihias ala2 sushi. Cantik sangat. Tapi Nadia suka makan donut yang biasa. Kjee pilih apple tea manakala Unclepali seperti biasa mesti order air yang pelik2 ..Hazelnut Latte kot. Rasa pelik sungguh...last2 membazir je.

Tadi Nadia amik gambar donut sushi tu tapi lighting tak cukup. Gambar blur. Memang cantik sangat2 donut tu. Buat hantaran tersangatlah menarik.

Sebenarnya, kalau nak ikutkan Kjee lebih suka donuts J-Co daripada Big Apple. Tapi malas nak ke Pavillion tadi.


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...