Tuesday, January 3, 2012

HILANG AKAL KE PILIH ADAM AF JADI MENTOR!!


ehsan google
t


Hmmm Kjee ketawa sampai guling2 apabila baca berita dalam mStar yang Adam AF akan jadi Mentor musim depan. Kenapa ni TV3? Dah ketandusan idea ke nak cari Mentor? Budak hingusan yang masuk AF hingga ke final oleh sebab undian sms pun dijadikan kayu pengukur untuk menjadi mentor.




Bagi Kjee sendirilah, perkatan MENTOR itu terlalu besar. Ia membawa makna guru ataupun sifu. Tapi kalau budak yang menyanyi pun asyik ke laut dan bangga kata dia dipilih sebab industri ketandusan bakat yang boleh menari, hmmm susahlah nak diterima akal!

Dia turut beri contoh hanya Stacy sahaja di kalangan penyanyi Malaysia yang boleh menari. Ini Malaysia lah Adam. Bukan Amerika! Orang Malaysia masih berpegang kepada penyanyi yang ada bakat menari. Tak payah terkinja2 sebab pening lah kepala. 

Kjee ni old pesen sikit. Kalau tonton orang nyanyi, suka concentrate dengar suaranya yang lemak merdu. Kalau dah asyik terkinja2, susah sangat nak tumpukan perhatian.

Pada Kjee, (maaf lah kalau keterlaluan), kalau seseorang penyanyi itu asyik terkinja2, dia sebenarnya nak tutup kelemahannya di segi vokal. Ambil contoh Jamal Abdillah, Sharifah Aini mahupun Siti Nurhaliza. Tak perlu terkinja2 tapi bertahan sampai laaaa.

Bukanlah berdiri tegak macam kayu atau tiang letrik je. Tetapi kalau asyik terkinja2 macam Stacy ataupun Adam, ringan sangat tangan ni capai remote control dan tukar channel lain. Kita tengok jer lah nanti macam mana Adam latih protege dia, yer. Hehehe

6 comments:

Arizakiah said...

Lain padang lain belalang,,,lain orang lain pandangannya.
Kalau Noh hujan jadi mentor, pendapat kjee tercapai akal ke? bagi saya Noh hujan tu 2-2 pun tkde...suara entah kemana menari lagilah.....Mungkin TV3 nampak mereka berdiri di atas bakat sendiri ..

ummiarissa said...

ramai lagi penyanyi yang layak lagi jadi Mentor,mungkin mereka sibuk,jadi tiada pilihan...(bayar murah kot).

Aslynn said...

Sy sekufu dgn k.jee..pls la..ada ramai lagi yg berbakat & berjaya...AF bukan bukan dia jd juara,jd dari sudut mana TV3 pilih dia sbg Mentor??Sapa la protegenya..rsnya dia pilih org mcm dia gak,,terkinja atas pentas..lirik sepatah haram tak paham..adoiii la...

Anonymous said...

saya pun terkejut badak tengok nama ADAM di senaraikan as one of the mentors. Sorang lagi OGY. Ini pertandingan NYANYIAN lerr .. bukan berlakon. Ntahle apa kayu ukur yang di guna pakai oleh pihak penerbit rancangan Mentor ini. Tentang Stacy tu .. saya langsung tak minat. Tengok dia je dah terasa penat walaupun bukan kita yang menari terkinja-kinja. Pada saya penyanyi seperti Stacy tak mampu tak tahan lama di arena seni di Malaysia. Sha ..

Suzie said...

Kak jee...hensem apa adam...hahahah saya ngan anak2 saya pun terperanjat .ha adam...hahahah

CLEO said...

ntah2 nanti anak didikan yg lagi berbakat dari mentor sendiri hehe

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...