Friday, January 20, 2012

RITA RUDAINI CONFIRM ITU BUKAN SURAT CERAI


Gambar Bernama menunjukkan Rita bersam peguamnya di luar mahkamah syariah Shah Alam siang tadi

Lega Kjee bila baca berita yang surat misteri yang diterima oleh Rita Rudaini bukan surat cerai dari suaminya Aidil Zafuan. Rupa2nya surat itu hanya membabitkan kebajikan anak2. Alhamdullilah. Janganlah sampai Aidil Zafuan buat keputusan terburu2.


Berita ini Kjee baca dalam mStar online sebentar tadi. Rita dilaporkan berkata:

"Surat itu meminta diadakan perbincangan mengenai hal anak. Kita akan jawab surat ini selepas perayaan Tahun Baru Cina dan minta pihak sana fikir supaya perkara ini tidak diperbesarkan.

"Ia lebih kepada perbincangan suami dan isteri berhubung kebajikan anak-anak dan tidak timbul langsung isu perceraian," katanya yang enggan mendedahkan lebih terperinci butiran surat berkenaan.

Kjee rasa tentu ramai yang lega macam Kjee jugak. Kita hanya mampu mendengar apa yang diberitakan tetapi berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Jom kita ramai2 doakan agar kekusutan ini dapat dileraikan secara baik2 demi anak2 yang masih kecil dan belum mengerti apa2. Insya Allah.



6 comments:

  1. mintak yang terbaik untuk both of them
    untuk suami rita please jangan terburu2.. nanti menyesal di kemudian hari....

    ReplyDelete
  2. Seram sejuk baca kisah mereka kak, moga Aidil matang membuat keputusan terbaik buat keluarga mereka, sian anak2, mereka kecil lagi dan tak mengerti apa2

    ReplyDelete
  3. seriau baca word cerai ni laa...semoga allah pjgkan jodoh, k/syg diorng ni hga ke akhir hayat...aamiin

    ReplyDelete
  4. ppn jugak yang jadi mangsa..kesiannn

    ReplyDelete
  5. mcm tu la rupanya kalau ada hati seorg ibu yg sakit ...karma nya cepat je dtg... selalu dgr isteri cabut lari dr rumah dlm kes dorg ni suami plak yg cabut lari... begitula rupanya kalau kawin dgn lelaki tak cukup umur...kawin pulak penuh kontroversi...muda2 aidil pulak ada nama, rupa dan berduit lainla kawin dgn lelaki muda yg sebaliknya senang sikit isteri nk kontrol... sebelum bertindak lain kali fikir2 la akibatnya akan datang... jgn fikir ikut nafsu dan diri sendiri jer... takut esok lusa anak2 sendiri buat pulak kat diri sendiri...dahla 2/2 anak lelaki pulak tu... bole la rasa sakit ke tidak ...apapun kita tak duk serumah tak tau kisah sebnr...kalau tgk byk cite dr rita je...sang suami byk mendiamkn diri...takut nanti terbarai semua mcm kisah jimmy shanley pulak

    ReplyDelete