Wednesday, February 15, 2012

APA DAH JADI DENGAN PELAKON LULUSAN PONDOK NI!!!

Kjee tak tahu pun pelakon baru yang Kjee minat ni, bekas pelajar sebuah Tahfiz di Indonesia! Terkejut beb sebab sejak dua menjak ni kan, ramai sangat artis - pelakon dan penyanyi - dah mula pakai kepiah dan yang wanita bertudung litup, menjadi pendakwah.




Allhamdullilah syukur. Dah sampai seru. Kjee ni bila agaknya kan? Insya Allah.

Well berbalik kepada pendatang baru Johan Arrif As'ari ni. Dia mengorak langkah menongkah arus pulak. Dari seorang pelajar di pondok, jadi pelakon. Suatu perubahan yang cukup drastik! Sebab itu Kjee terkejut beruk, dua tiga hari lepas apabila Kjee terbaca dalam mStar mengenai pengakuannya.

Apa pengakuannya? Sikit lebih kurang dia kata  dia berlakon bukan sebab nak kejar glamer tetapi mahu berdakwah menerusi karier barunya. Wah dasyat. Sikit lebih kurang macam Nasir Bilal Khan jugaklah. Seorang pelakon yang sangat Kjee hormati dengan budi bahasa serta gerak lakunya yang cukup sopan.

Nasir buat pengakuan baru2 ini yang dia tidak 'sanggup lacurkan maruahnya' untuk membawa watak yang bertentangan dengan pendiriannya. Alhamdullilah. Nasir tak macam seorang dua anak seni yang 'bila dah kecewa dengan dunia seni' terus kata dunia seni itu haram dan penuh maksiat. Dunia yang pernah mendatangkan hasil lumayan yang dia beri makan kepada anak isterinya dulu.

Kjee bebel agak panjang lebar ni sebab tadi Kjee singgah kat blog Media Permatang Pauh (MPP). Terkejut Kjee tengok MPP mencarut2 memperkatakan tentang seorang artis Melayu yang berdakwah atas riba perempuan!

Ketar tangan Kjee sambil baca dan scroll. Mula2 ingatkan Sham Kamikaze atau Jimmy Shanley (yang khabarnya kini pun sudah mula ikut geng artis kepiah). Bob Lokman tak masuk dalam list Kjee sebab Kjee rasa tak ada pompuan yang nak bagi Bob dakwah atas riba mereka!

Rupa2nya Johan Asa'ri!! Kjee tarik nafas panjang!! Ini gambarnya yang Kjee copy paste dari blog MPP. Yang lain, korang baca kat sini yer.

Sorry Johan. Gua tak minat lu lagi sebab lu cakap tak serupa bikin! Nak berdakwah konon!!!

SEBELUM



DAN SELEPAS


15 comments:

Fendy said...

mcm ni la artis..bende mungkar diagungkan...

Kjee said...

Opssss Fendy, pembetulan sikit. Kalau artis lain yang bukan lulusan pondok, mungkin kita boleh tutup sebelah mata. tetapi dia ni lulusan pondok dan bangga kata dia hafal 1 surah al Quran. Bukan main2 punya latar belakang agama, rasa2nya!

NenetPenne (NP) said...

ya ya saya pun baru nak komen pasal si johan ni..
berdakwah apa mcm tu johan oi... alahai..johan johan..

MPP said...

Kjee, maafkan gua sebab mencarut pasal Johan tu.. Gua dah cuba gunakan ayat-ayat sepatutnya tapi gua tak jumpa ayat yang sesuai..

Tak sangka Kjee pun cili kasi taruh jugak yee.. Pedasnya boleh tahan.. I likee.. Hahahaha...

Kjee said...

Menyesal lah gua kata dulu gua minat dia MPP. nasib baik baru satu drama gua tengok dia berlakon. itu pun tak habis 13 episod beb. lepas ni gua tak nak tengok lagi lah drama2 dia. ayat cari makan rupa2nya. hehehe

missNick said...

hahaha cantik punya 'dakwah' ni.....buat statement yg dah menjerat diri sendiri....alahai Johan lain kali pikir baik2 sebelum bercakap....

LydSunshine said...

Tak sia-sia saya tak minat dia sejak mula dia keluar dulu. Takde x factor. Orang kampung saya ramai mcm muka dia. Org mcm ni selalu keliru tentang dakwah. Erm..

fieda said...

wow...panas ni johan oii....dulu pun saya minat dia tp sekarang i'm sorry bak kata amir...ckp tak serupa bikin laa...

Nor Hapizah Abd Manan said...

Dunia nk akhir zaman kak jie. Yg baik jd camtu yg sebaliknya jd baik. Dh terbalik kan sedih bila kita tgk dunia artis kita skrg. Mcm dah tk takut azab Allah. Byk petanda Allah bg tp masing2 buat derk jer.

Anonymous said...

makin meluat aku tgk mamat ne..budget gud2 jer!!!!

Cik RoSs said...

MasyaAllah....

Anonymous said...

kalau ilmu blm penuh didada jgn ckplah nak berdakwah,.... sudah2 lah JOHAN... kesian kat anak2 muda yg dok minat kat lakonannye yg nyata2 mmg hidup penuh dgn lakonan semata2,....

Kak Jee : dia hanya bekas pelajar je.... tu yg leh terbabas bab2 mcm tu... lom tentu lg betul2 TAKFIZnya...

apa2 pun inilah dunia akhir zaman....

Anonymous said...

sedih......dakwah cumalah omongan kosong,apekah Junjungan kita berlakon untuk berdakwah,Johan..tolong jujur dengan statement anda bahawa...saya berlakon sebab nak rasa,dada dan peha artis wanita...FOC

senyumm said...

mmg x suke die..arghhh.skg lg x suke.kembali lh menuju jalan yg diredhai Allah

Lisa Asreen said...

Biarlah hidup dia.. kita hanya beri nasihat dia bak ikut ikut tak nak sudah...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...