Monday, February 13, 2012

KJEE TERIMA SUMBANGAN 2-JUTA POUNDS!!!

ehsan google

Akhirnya, doa Kjee dimakbulkan. Kjee berdoa kalau Kjee banyak duit, Kjee akan salurkan sebahagian besar daripadanya kepada mereka yang memerlukan. Kjee tak perlu banyak sangat duit. Memadailah cukup makan, cukup pakai. Lagipun, rumah tak tak payah bayar kan?




Dan baru sebentar tadi Unclepali terjerit besar. Berlari Kjee kepada Unclepali yang tengah mengadap komputer.

"Kita dapat duit banyak Jee!! Kaya kita!!" kata Unclepali sambil tunjuk kearah komputer. Kjee cepat2 adjust cermin mata. Nak jugak tahu dari mana kami dapat duit tu? Bacalah, Kjee copy paste 'rezeki" yang kami terima.

Assalammuailaikum,


Saya ingin merpenalkan diri saya terlebih dahulu. Nama saya Puan.Aishah Binti Ibrahim from Malaysia. Untuk makluman saya penghidap kanser di tahap yang serius. Dan doktor telah mengesahkan bahawa saya tidak akan dapat bertahan hidup lebih lama. Dengan murah hati nya saya ingin mendermakan segala yang saya miliki dan ini adalah keinginan yang saya dan arwah suami saya telah rancang sebelum ini. Memandangkan kami tiada di kurniakan cahaya mata.

Dengan murah hati nya dan keikhlasan hati saya dan arwah suami saya. Dan saya percaya allah maha mengetahui niat saya ini. Dengan ini, saya menghulurkan atau menyumbangkan sejumlah wang sebanyak £2,000.000.00 (Dua Juta Pounds) kepada anda. Dalam memudahkan semua urusan antara saya dan anda, saya akan meminta peguam saya menyediakan segala dokumen yang berkenaan. Dan dengan izin allah semua urusan akan berjalan dengan lebih lancar, dan pindah hak milik di antara kita tidak akan bermasalah. Semoga allah memberkati segala kerjasama dari anda dan gunakan lah pemberian saya ini dengan bijaksana.


Salam,
Puan.Aishah Binti Ibrahim.


Kahkahkah. Tak habis2 lah dia orang ni!! Dua juta pounds?!! Kaya tu beb. Kjee tak tahu berapa nilanya dalam Ringgit Malaysia. Kalaulah betul Kjee dapat sebanyak tu, Kjee janji akan sedekahkan banyak banyak kepada sesiapa sahaja yang memerlukan. Serius ni!! Hehehe

Harap2 tiada yang terpedaya dengan email spam macam ni.

29 comments:

  1. tekejutt.... baru nk bodek kak jee mintak singgit...hahahahaha

    ReplyDelete
  2. Hahaha Kak Jee bikin suspen. Saya pun dah banyak kali dapat emel spam macam ni.Ingat senang-senang ke orang nak bagi kita duit juta-juta kan Kak Jee kan kan? ;)

    ReplyDelete
  3. haha...buat lawak la kak jee ni...saya biasa dapat email yang mcm ni...tak kuasa melayan...kalau dikumpul2 dah berbillion yang saya dapat...ekekek

    ReplyDelete
  4. K.GEE - saya pun dpt semalam. Hahaha... nonsense la diorang ni, mcm la kita ni budak2 nak ditipu.

    ReplyDelete
  5. hehehehehe... biasa la tu... Saya pun selalu dapat email spam macam nie...

    Ada sekali tu, saya reply email tu... dot...dot...dot... at the end dia kata nak transfer duit... saya kata OK la... bagi jer no akaun MAYBANK saya tu... lepas tu dia reply pulak... mintak saya bank in certain amount kat akaun dia utk process transaksi pindah ke akaun saya tu... apa kejadahnya saya nak bank in ke akaun dia... :D lagi pun saya saja jer test email tu... hehehehehehehe...

    ReplyDelete
  6. Assalam kak Jee yang dirahmati Allah,

    Hu.. tak baik pagi2 dah kena ngan akak. Saya duk percaya la. Takut pulak sebab Kak Jee dah sebar mcm tu. Keselamatan akak penting juga tau.

    Apapun he.he. best la bagi kami gelak.

    Gee

    ReplyDelete
  7. ini baru first time saya tengok ada jugak e-mail sebegini dalam Bahasa Melayu dan orang Islam lak tu,saya biasa dah dapat e-mail sebegini tapi mat saleh punyalah..cuma ayat tu lebih kurang je cuma dia bukan Islam.sakit kanser tahap terakhir juga...fuhh.sape lah rajin benar nak wat amal jariah cenggitu,main bagi jer duit kat orang tak dikenali....susah nak jumpa zaman ni..usahlah terpedaya...ye tak kjee

    ReplyDelete
  8. salam k.jee....

    beberapa bulan yang lepas, ayah saya pn terima email lebih kurang cmni... fully english....
    ntah hape2 ntah diorg ni...
    klu btol nk bg derma pg jer la terus kt mane2 y dia nk derma...
    xpn masuk jer kt tv...
    siap mintak no iC n akaun bank...
    nmpk sgt nk menipu...

    lg 1 penipuan y terbaru sy dpt beberapa ari lepas..tp Hndpone
    sms tu cmni..

    tolong top up kan ayah rm30.. ayah kt balai polis ni de hal ckit nanti ayah kol balik..
    top up kt no ni... ni no baru ayah..

    ntah2 hape2 ntah...menipu jer diorg ni...

    ReplyDelete
  9. Huish banyak betul duit puan aishah tu.dekat kak jee dia beri...kat ben ashaari pun die bg.tah sape2 lagi yg die nak 'sedekah' 2juta pounds..

    dah pun namanye spam kan:(

    ReplyDelete
  10. salam Kak Jee...selalu juga sy terima email spam mcm nie...

    ReplyDelete
  11. Hati-hati >> macam Nigerian Scam
    Kalau kakak bagi NO account nanti diaorang transfer ke tempat lain semua duit dlm akauan kakak.

    ReplyDelete
  12. eh...eima pun dpt ni..terkekek2 eima ketawa baca email dia..ingat kita ni sengal sgt ke??

    tapi ada gak yg sengal percaya email spam ni kan Kjee..

    ReplyDelete
  13. ramai yg dapat email mcm ni, saye x terkecuali... apa2pun kembali pada kata2 "rezeki x datang bergolek"... kjee hati2 ye... tapi kalau dah kaye tu, jgn lupe share kat cini ek... :D

    ReplyDelete
  14. Kak jee, jgn lupa, ai nak 1/2 juta okehh...hahaha...adehh sakit kaki pun boleh tergelak membacanya..ni kes ala2 jutawan lubnan tu agaknya...

    ReplyDelete
  15. salam kak jee & semua...

    seriously..penipu besar semua ni..
    mak long saya pernah terpedaya..walaupun berjuta kali kami ingatkan...tapi apakan daya..kami ni tidak sepandai dan setinggi darjat dengan dia..
    lasty...lu pikir la sendiri..

    hehe...

    ReplyDelete
  16. Pandai pulak tu,dia cari blog yg terkenal je ye!!

    ReplyDelete
  17. Betul lah Kak Jee, takde keja dia orang ni...menipu tak habis-habis...yang pelik nya ada yang kena tu...tulah ubat nya penyakit TAMAK.

    ReplyDelete
  18. kak jee, saya pun banyak kali dah terima email nie.Selalu tu saya delete jer. Tapi masa dapat yang latest minggu lepas, saya reply juga email dia.Memandangkan dia cakap dia ada penyakit kanser, siap saya suggest kat dia suruh makan TF.

    ReplyDelete
  19. Salam, ini mesti kerja mat hitam 2. Spesis kaki kencing. Penipu antarabangsa. Saya pun pernah dapat tapi versi English. Sebijik ayatnya serupo.

    ReplyDelete
  20. Salam,,... KAK JEE...
    tanda2 diorg dah mula mengintai Kak Jee.. so berhati2 lah dlm setiap langkah.... moga apa yg KAK JEE usahakan mendpt keberkatan dr Nya...

    ReplyDelete
  21. Saya pun selalu dpt email ni tp versi bi he.he. Lawak kan. Ntah apa ntah. Satu lg sy terkena pgglan telefon mula ckp kad kredit kita kena dipalsukn. Pastu mcm2 la dia ckp dan dia ckp ntn org bank negara akan call kita utk mbekukan acct kita yg berkaitan utk buat siasatan.dan memerlukan kita bgtausemua acct kita. Pdhal semua tipu. Taktik org sekarang ingat kita bodoh sgt ker.

    ReplyDelete
  22. salam, kak g. saya dapat gak email yang sebijik cenggini... org bodoh je bley caya ngan benda2 ni. logik ka duit berjuta2 nak derma kat org cengitu jek...kak tau saya reply apa?... baik ko p enjoy ngan duit ko tu sblm ko mampos...takyah la nak derma kat aku... duit aku pon dah berjuta 7 keturunan makan tak abes...

    ReplyDelete
  23. Aisehhh!! Dia dh tukar kerakyatan M'sia, nama pun dh jadi melayu.. Hati2 kjee

    ReplyDelete
  24. dah advance dah... ada translation ke bahasa melayu pulak...dulu english jer. Pastu dulu nama negro ntah apa2..sekarang cantik jer letak Pn Aishah bt Ibrahim haha. Bukan senang nak klentong orang kan nak kene ada wawasan.

    ReplyDelete
  25. eh² kak jee pun dapat email ni, kami kat opis pun dapat email ni tau.. haru btllah.. iyer² jer..

    ReplyDelete
  26. Kalaulah ini betul-betul alangkah seronoknya Kak Jee....tapi Kak Jee mesti berhati-hati ya.Eeehhh saya tumpang gembira dengan niat Kak Jee nak sedekahkan.....alhamdulillah...... tapi betulkah Kak Jee?

    ReplyDelete
  27. Mcm2 cara scammer ni.. pjg plk akalnya tu.. merapu!! 😠

    ReplyDelete