Friday, March 23, 2012

ASAM PEDAS + SAYUR GORENG CAMPUR + IKAN GORENG

Menu lunch hari ni. Asam pedas ikan patin ternak sendiri, buncis goreng sama carrot dan cendawan ntah apa nama beli kat Carrefour dan ikan patin goreng garing. Unclepali akan buat sambal belacan sebab dia nak makan kerdas. Me no makan kerdas. Nadia yes. Me no tahan bau but jering and petai, me sapu. Hehehe.

Asam pedas tak ada bunga kantan tapi ada daun kesom hehehe

Sedap ni. harus tak makan nasi but ratah sayur jer

Sekeping jer untuk kami, dua lagi untuk anak meow hehehe

Ini sahaja rezeki kami hari ini. Alhamdullilah



9 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

beruntungnya anak meow tu...

honey ej said...

kak jee, nak tau 1 rahsia? kerdas tu lebih..lebih..lebih sedap dari petai dan jering! haaa...

~azillakhalison~ said...

alhamdulilah rezeki..nampak sedap asam pedas tuu..huhuu

Kjee said...

Itulah Kjee seram tengok Nadiaa makan kelmarin. tak pernah try sebab arwah bapak ban kerdas dalam rumah. arwah mak selalu curi2 makan. nantilah nak try. hehehe

Inilah Aku said...

setuju ckp honey ej tu... nak lagi satu buat campur dalam masak lemak cili api.. pergh lemak tau...

terliur lah kak jie.. kang den singgah rumah kang tumpang makan... tapi segan plk...

kakna said...

salam..
hasil pelihara sendiri ni.
kerdas kalau buat sambal dah tak bau lagi sedap pulak tu.

honey ej said...

kak jee..ni ada petua makan ulam, nak kurangkan bau; makan terung! tak kesah lah nak masak apa terung tu..goreng ke kuah ke bakar..apa2 aje. jap tadi baru teringat..ngeee selamat mencubaaaa

Mat Gebu said...

Kalau makan kerdas overdose, boleh mabok eks, teringat jiran kami dulu, melantak tak hengat kerdas, sekali pi motong getah, di tidur kat tepi pokok getah dengan baldi dan segala kelengkapan menoreh...dia kata mabok makan kerdas...

Kjee said...

hahaha CMG. mabuk free

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...