Wednesday, March 21, 2012

SANTAI DALAM GARDEN...AWESOME






Kami sampai di Curve, Mutiara Damansara. Terpinga2 cari Garden Cafe. 

"Abang konar kiri, jalan sampai hujung, pastu nampak kedai yang ada pokok2 dan bunga yang cantik, itulah Garden," kata pak guard itu kepada Unclepali. Semalam Kjee naik kerusi roda ke Garden sebab lutut Kjee sakit terkehel.

Anyway, semalam kali pertama Kjee ke Garden. Food dia memang memuaskan. Ambience dia superb. Kjee rasa tenang macam duduk dalam Gardens Of Babylon. Ewah macam betul. Kjee terbayang kalaulah buat kat rumah sendiri, alangkah tenangnya.

Makanan yang dihidangkan ada pelbagai. Western ada, local dishes pun ada. tetapi yang paling menarik food presentation mereka. Buat kita cukup berselera untuk makan. 

Semalam kami ke sana berlima. Hos Hajah Wan Nor Azmah. Tetamu selain Kjee dan Unclepali ialah aktres Aida Khalida dan Marina.

Oleh kerana banyak sangat yang menjadi pilihan semua, Kjee tak tahu nak explain satu persatu. cuma Kjee order Potato Salmon Chowder dan Grill Baramundi Fish, Unclepali makan grill ribs dan yang lain, tak perasan.




Hjh Wan Nor Azmah dan Aida
Marina











11 comments:

  1. Aslmkm Kjee.
    Klu tgk pun mmg teruja. Sbb cantik sgt. Mula2 tgk tu tak tau pun itu restoren. . Hihihii sgt jakun sue ni tau. .

    ReplyDelete
  2. makanan dia biasa2 saja pd saya tp psl ambience lain dr yg lain buat makanan tu jd mcm sedap... there's another branch in one U...

    ReplyDelete
  3. @ VIVA HOME, cheras pun ada..sebenarnya tak jauh mana pun kt tepi highway ke cheras tu haa

    ReplyDelete
  4. dekat midvalley ada...

    siap ada orang main piano lgi..

    ambience mmg best...=)

    ReplyDelete
  5. ok, as a person yg dok dalam bidang ID ni; persekitaran kita mempengaruhi mood dan selera kita tau, kak jee. create la the same environment kt umah kak jee, small corner pun ok. time tu walaupun makan berlaukkan sambal tumis, ikan sepat goreng aje...sedapppp!

    ReplyDelete
  6. kalau ni kjee kata ambence dia superb..wait till u go to Flora Cafe owned by renowned florist Razak Ahmad di ampwalk ampang... at least owned by a malay food pun dia pun kita makan tanpa was2... for a cafe... the ambience is superb...

    ReplyDelete
  7. kjee...unclepali mcm muka mazidul...bezanya kurus jer...tapi tau diaorg bkn adik beradik...hahhahah

    ReplyDelete
  8. Seronoknya makan kak jeee..nak sikit...

    ReplyDelete
  9. Kak jee!
    MasyaAllah...rindu sangat nak tengok kak jee belakon lagi...
    rindu kat kak jee!!!

    ReplyDelete