Thursday, August 2, 2012

ANTARA MENU SAHUR FAVORITE KJEE





Kjee memang suka makan lauk pauk kering2 jer masa sahur. Kalau basah2 seperti sup atau masak lemak, hanya sesuwai untuk berbuka. Itu tekak Kjee lah kan. Kalau kering2, Kjee rasa cam laju jer masuk ke tekak.

Hehehe macamlah Kjee makan banyak masa sahur. Tiga sudu (bukan senduk tau) nasi pun susah nak habis sebab mengantuk sangat kan.

Tapi kan, kami hanya akan bersahur nasi kalau Kjee masak untuk berbuka. Lauk berbaki dipanaskan kembali.

Kalau tidak, kami bertiga hanya minum yang paling bawah sekali tu. Baru Kjee sedar kenapa sejak dua minggu yang lepas baju Kjee dah longgar sikit. Rupa2nya kerana Nutrastart. Hehehe happynya.

Ini bukan entry nak buat korang tergoda dan terus buka puasa tau! Ini hanya bagi idea saja. Itu niat Kjee. Kalau niat korang ke lain, jangan salahkan Kjee!!!

Opps lupa nak bagitau. Yang kena pergi kerja di siang hari, tidak digalakkan makan sambal petai untuk sahur. Walaupun sedap, tapi siapa nak jawab kalau kengkawan lari sebab tak tahan mulut keluarkan aroma petai. Kahkahkah



Telor Mata Goreng curah kicap. tak perlu resipi yer




Daging Goreng Kunyit. Resipi sini







Terung goreng berlado, resipi sini



Sambal Udang Petai. Resipi sini




Suka minum Nutrastart. Perut kenyang, badan pun ringan. Hehehe. klik sini

8 comments:

Salmi Khairil said...

wahh.. fav saya jugak tu

Chekgu Azrine said...

sedapnya kak gee...terbaek la sambal petai tu..hahaha

siti azizah Sang Pencinta said...

wah puan.. terliur ni.. tapi bab bawah tu rasanya saya patut try gak utk kuruskan badan gumuksni..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam ramadhan kakjee.tgk kakjee punya telur mata pun tergoda LM..haha.bahaya ni

Suzie said...

bagus juga idea kak jee...kadang2 buntu nak buat sahur.Kesian anak2 nanti makan sikit je kalau lauk tak kena selera

SURIA AMANDA said...

x leh tahan tgok lauk2 kak jee

NoorS Alias said...

yg ringkas tu yg sedap,..kalau bersantan pepagi,memang x jalan..muak je rsa..

Anonymous said...

banyaknya kak jee masak terung.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...