Thursday, March 21, 2013

FIKIRANKU KEMBALI TENANG...







Ya betul. Fikiran ku yang berserabut hampir sebulan lamanya, nampaknya akan kembali tenang.

Ramai kengkawan mesej tanya kenapa tak ceria macam dulu. Setiap posting macam sedih jer. Hah? Mahunya tak sedih. Dan Kjee rasa tak payahlah explain kena mesti sedih.

Anggota keselamatan kita sedang bertungkus lumus mempertahankan negara hingga ke titisan darah terakhir, kita yang tidak berhadapan dengan itu semua, haruskan enjoy?

Anyway, Alhamdullilah keadaan sudah bertambah elok. Syukur kepada Allah swt. Dan terima kasih kepada perwira2 negara. Yang terkorban kita sedekahkah Al Fatihah semoga roh mereka ditempatkan di kalangan para solihin.

Dan kepada mereka yang masih bersengkang mata (menghadapi maut bila2 masa), kita doakan agar mereka selamat sejahtera dan dapat kembali ke pangkuan keluarga tersayang dalam masa terdekat. Amin.

I'm Back!!!




8 comments:

  1. Yeay! You're back.. rindu nk baca pot2 kakjee..
    & jatuh chenta kat abang bulus yg pakai tie itu...

    ReplyDelete
  2. yer ler...sebulan bergenang air mata...you are back kak Jee...

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Gee, rindu ngan Kak Gee. Ya Kak saya pun begitu. Asyik teringat aje kat mereka2 yang bertugas di Lahad Datu. Yang paling sedih sgt2 diatas pemergian 10 orang yang terkorban. Saya juga terbayangkan dengan apa yang mereka katakan bahawa ada polis yang dibunuh dengan kejam tanpa belas kasihan.Terbayang2 saya akan wajah mereka yang terkorban dan anak2 isteri serta keluarga mereka walau dikala saya sedang menaip ini.Walaupun mereka bukannya sedara mara saya.Saya sangat sedih dengan apa yang tidak dijangkakan ini. Saya sedih ramai orang memperkatakan dan mengutuk tentang askar/polis walhal tanpa mereka bolehkah kita semua tidur dengan lena dan hidup dengan aman. Masih terngiang2 ditelinga saya bila rakan saya yang bertudung litup anti kerajaan memperkatakan kepada saya bahawa jangan percaya sangat kes di Lahad Datu tu, yang mati tu semua kambing hitam kerajaan. Terkedu saya bila dia berkata begitu.Sampainya hati dia. Manusia apakah ini. Semuga roh mereka2 yang terkorban itu dicucuri rahmat dan kita semua berdoalah jangan ada lagi kejadian sebegini dan juga keselamatan askar/polis/tentera dan sesiapa yang terlibat mempertahankan bumi Malaysia yakni Sabah. Amin. Rynn

    ReplyDelete
  4. Kami yg tinggal di Sabah ni laaaagi sedih dan runsing Kak Gee. Masa baru2 berlaku, susah nak tidur malam walaupun pengkalan tentera dekat je dgn rumah kami. Lalu depan kem, nmpk mereka bertungkus lumus bena kubu sekeliling kwsn. Apa tak risau kita ni. Tapi alhamdulillah hati tak bimbang sgt kalau kita yakin dgn pasukan tentera kita. Penting, kita sama2 berdoa mohon perlindungan dari Yang Esa.

    ReplyDelete
  5. Kak Gee..rindu kat entry akak...saya pun sama risau dengan apa yang berlaku di Sabah. Amat mengecewakan apabila ada kata-kata sumbang mencaci dan menghina pengorbanan polis dan tentera. Ada di kalangan mereka itu yang bergelar guru. Terasa darah ini mendidih bila membaca penghinaan mereka itu.Sebagai anak bekas polis,penghinaan itu keterlaluan. Tidakkah mereka terfikir,kerana pengorbanan polis dan tentera maka negara kita aman?Hanya kerana politik,mata dan hati mereka dibutakan...Semoga Sabah kembali aman dan negara kita di lindungi dari segala bencana...

    ReplyDelete
  6. asalam
    kakjee
    first person i noticed stop updating abt yr daily activity such as masak apa,shoppng apa,holidaynapa ..benda ygbbolehn.di show.offkan.
    i also noticed you only update abt isunlahad datu dan hal.negara.

    bagus nya sifat sayangkan tanah air dan prihatin pd negara dan bangsa..
    semoga kak je di.panjangkan umur sihatbtubuhbdan akal fikiran oleh Allah swt.

    yg blog lain nampak sgt mereka tak kesah pon dgn kejadian berlaku. too self absorbed dgn kemewahan dan kesenangan hiidup mereka yg very insulate. asik asik. pasal masak harian lauk.mka makan. makan kat mana..bangha kawen orgnputih bangga jadinomputih. anak jadi omputih .
    org kita ni kurang membuat kebajikan atau kesah nak tolong sgt dari pada binatang sampai lah hal.kemanusiaan. thy only self absorbed diri sendiri dan kluarga.org lain dont.really matters.
    dikejadia lahad datu kita telah lihat sapa dan hati budi.org yg mengaku sayangkan tanahair dan bangsa,org yg sengetnatau tiadaperasaan langsung.
    pd kaum lain ..kita lihat banyak perpaduan ygnhilang dan rapuh..semua.kerana.buta sejarah

    semoganAllah swtnlindungi dan beri petunjuk.pdnsemua.rakyat malaysia dan buka hati mata.fikiran mereka supaya tidak membakar kelambu kerana.sekor lalat yg ketagihnnajis.

    Allah lindungi kita semua.

    hida

    ReplyDelete
  7. kakjee

    di kejadian lahad datu tahun 2013 dapat kita sah kan siapa sebenarnya yg bertanggingjawab dan beriya iya nak meruntuhkan negara. bukti banyak salah satunya tercatat di archive server which kita boleh refer kdian. ie fb,yahoo,google..twitrer semua microblogging site.
    ni bukan zaman dulu ..
    so kita saksikan nanti hari percaturan nya..
    suma tu ada anak sedara mara....

    jane

    ReplyDelete
  8. Wkmsalam Hida. Terharu dengan komen awak. Terima kasih but i know i am not alone.

    ReplyDelete