Tuesday, May 7, 2013

LETS BE ONE AGAIN! BERSATULAH!




Saya orang Melayu. Saya sayang bangsa saya. DAN saya juga sayangkan negara saya Malaysia! So please jangan provoke satu sama lain! Tak bolehkah kita hidup aman damai bersama jiran kita dari pelbagai bangsa! Semakin hari semakin ramai yang hasut sana sini. Kjee dah lalui hidup ketika 13 Mei. Tak sanggup lihat rakyat Malaysia menderita lagi!

HARAP MAKLUM:
Kjee telah mendapat maklum balas dalam bentuk luahan hati pembaca blog ini berkaitan perkara diatas.
Kjee memohon maaf tidak dapat menyiarkan sebahagian besar komen tersebut kerana ia bagaikan mencurah minyak ke dalam api.
Harap faham. Maaf.



18 comments:

  1. hidup melayu dan hidup malaysia

    ReplyDelete
  2. kak jee,sblm ni rs best je duk semeja dgn kwn dr kaum tu,berborak bertepuk tampar,tapi lps pru13 ni kaum tu pandang sebelah mata,ms lepak kedai mkn melayu,diorg selamba kutuk bn n umno.yg bagusnya melayu sdri gelak ketawa setuju bila kaum sdri diperlekehkan.dulu kita tak boleh agak kamu tu sokong part mana,skrggggg???

    smlm jrn2 yg kerja polis,bthu betapa risaunya diorg kalau terjadi 13 mei.sbb kaum mlyu semakin bodoh mjadi alat percaturan politik kaum lain.apatah lagi duduk area selangor,letih dikuasai pembangkang yg bijak menabur janji.

    auntie saya di spore mengeluh melihat kebodohan kaum mlyu yg berpecah-belah.diorg tak rs apa mlyu sana rs.kwn yg duduk penang pun mengeluh.tgklah nnt nsb mlyu di sgor,kl,jb,penang..nnt ms tu rs mcm bkn duduk ngra sdri.dh mcm kt hong kong!!

    ReplyDelete
  3. setuju.. sangat setuju.. semoga kita sentiasa aman damai selamanya.. amiiiin

    ReplyDelete
  4. Saya hanya mampu memanjatkan doa kepada Allah yang Malaysia dibebaskan dari segala malapetaka dan bencana.

    The rest is up to Him the Almighty Allah to make my wish/doa come true....

    ReplyDelete
  5. saya bersyukur BN menanapi amat kecewa dengan keputusan...ternyata kaum cina tak pernah ikhlas dengan kerajaan ...apa pun peruntukan atau faedah yg dibagi tetap mereka nak onopoli dan ambik kesempatan...cita cita mereka mung kin ingin PM bangsa cina...even bila saya ke pasar dan kedai rata rata org cina gembira kerana DAP menang besar..dengan bangga mengatakan mereka perlu mula dari sekarang untuk meneruskan perjuangan ke kaum cina di kampung kampung pula...adakah melayu terlalu leka, atau terlalu malas atau terlalu baik atau terlalu bodoh.....kecewa dengan sikap setengah kaum melayu yg bodoh.....

    ReplyDelete
  6. Rata-rata melayu mudah lupa. Di kawasan rumah saya azan tidak boleh dilaungkan. Kaum cina membantah. Wayar lampu dan speaker dipotong dan macam2 lagi. Itu belum lagi memerintah sepenuhnya. Apa akan jadi pada anak2 dan cucu kita nanti. Bersatulah orang2 islam melayu. Jangan sampai tergadai Tanah tumpah darah kita.

    ReplyDelete
  7. sy sebagai rakyat kelantan sedih dengan mentaliti orang kelantan yang x nak berubah..sedih sangat...tp yang tidak meyokong kerajaan ramai dikalangan pekerja kerajaan yang dapat macam-macam faedah..sedih sgt

    ReplyDelete
  8. laungan anti kerajaan di lihat tidak akan berhenti dari 6 mei 2013 higgalah ke next election. Politiking 24 jam ke peringkat minda dan saraf akan sentiasa di mainkan oleh golongan anti kerajaan. Middle class or so called urban malay walaupun berjaya dengan pelbagai dasar kerajaan sentiasa tak puas hati. sanggup menggadaikan diri untuk janji tak pasti. semacam naik gila saya tengok org2 yg menyokong DAP and PR ni

    ReplyDelete
  9. http://m.bbc.co.uk/news/world-asia-22424118

    baca juga di ny times si tut tat busuk kan negara dan kaum sendiri

    ReplyDelete
  10. Ingatlah semua ini Negara Kita, Tanah tumpah darah kita, Marilah Kita Bersatu Semula. Kita ambil teladan daripada peristiwa yang lepas dan atasi masaalah yang lalu,,,Kemudian kita maju semula.

    ReplyDelete
  11. Salam....NI PENDAPAT SY CETEK TTG POLITIK....SY CKP NI SBB SY SAYANG BN...ISLAM...BANGSA N NEGARA...SGT2 SAYANG...SO PENDAPAT SY..SUDAH SMPAI MASA UMNO TERIMA PAS SEADANYA...IKUT HUDUD...HUKUM YG WAJIB D BUAT OLEH PEMERINTAH...NK BUAT APA TAKUT NK LAKSANA HUDUD SEMATA NK JAGA HATI 'ORG LAIN'...BKN DIAORG HARGAI PUN...DH TERBUKTI SKRG...DEPA2 NI NK LEBIH...BGI BETIS NK DRUMSTIK...CUBA TGK UNDI DI KAW AMPANG...WALAUPUN ADA WAKIL CINA DR BN TP DEPA STILL UNDI PKR YG DCWAKILI MELAYU...SO SRTATEGI BN SALAH..ANWAR DH BJAYA MEMISAHKAN BN DGN CINA...SKRG DEPA2 NI BERALIH KPD DAP N PKR...TOTALLY OUT...TAKPAYAH NKMTUNDING JARI KAT ANWAR...TU DH MMG JADI AJENDA DIA...UMNO KENA TUKAR STATEGI...PIKAT LEBIH BAIK ORG2 ISLAM...MELAYU..BERBINCANG DGN CARA BAIK DGN PAS...PASTI ADA JLN DI DEPAN...SY TAKNAM ANWAR JADI PM...AWAS..PERATUSAN BN MNANG DH TUTUN TAHUN NI...NEXT 5 THN KALO MASIH X UBAH ADA HARAPAN PR MENANG...WALAUPN TAKUT NK PIKIR CARA TU TP TPAKSA SEBAB SKRG PN PR KIRA DH MNANG BYK...BN KENA BYK AMBIL HATI RAKYAT...TOLONG10X PERANGI RASUAH,KRONISM,TURUNKAN HARGA MINYAK , GUNA DUIT RAKYAT...WALAUPN BN BAFI PERKARA INI TP SEBAGAI RAKYAT BAWAHAN KAMI TAHU BENDA TU SEMUA BERLAKU...SGT2 BERLAKU...KALOMSY JADI PEMIMPIN PN MAYB AKAN AMIK KOMISYEN SY TP JGN KETERLALUAN SMPAI RAKYAT X DPT HAK YG SEPATUTNYA...SAYA TEGUR SBB SAYANGKAN BN..BELUM TLAMBAT UTK BTINDAK..MADIH ADA 5 THN LGI...NXT UNDI PASTI ANWAR AKAN BUAT GERAKAN LBH KUAT SO BANGKIT LAH WAHAI PRMIMPIN UMNO...SAYA TAK TAU APA CARA NK SMPAIKAN LUAHSN NI PADA PM...SO KJEE TOLONGLAH SALURKAN INFO SAYA PADA YG TERHAMPIR PD PM...SY TAKDER FB,TWITTER

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dgn pndapat sedara. Bleh kita pjgkan silaturahim? Emel saya- dirhana_81@yahoo.com

      Delete
  12. Sedih sangat... Cuba bayangkan perasaan anak campur macam saya... Bapak Melayu & ibu pula berbangsa Cina... Bila org dok sibuk mengata Melayu bodoh, saya terasa... Bila org dok sibuk mengata Cina tamak, saya terasa... Alahai... Nasib baik masih banyak org2 disekeliling yang faham & masih mahu menjaga hati anak2 campur seperti saya... Yang masih jaga tutur kata ketika berhujah tentang politik... Haiii... Inai biru di jari saya masih belum hilang lagi... Sedih sangat rasanya... Sebelum ni rasa istimewa jadi "peranakan"... Tapi sekarang obviously say takut nak keluar jalan2 di tempat awam... Harap tak der kejadian buruk berlaku... Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. peranakan sokong dap kat melaka. they are more chinese than malay actually

      Delete
  13. sedih tengok keadaan lepas PRU13.sedih lihat Tun Mahathir yang sangat risaukan keadaan melayu. sedih melihat anak anak melayu yang masa depan mereka di tanah melayu sendiri entahkan timbul entahkan tenggelam. sedih melihat melayu di sana yang masing masing memperjuangkan parti masing masing tanpa memperdulikan kesan dan akibatnya kepada orang melayu dan tanah melayu. sedih melihat melayu semakin tidak bersatu dan berpecah. melayu mudah lupa!

    ReplyDelete
  14. Senario selepas PRU13 amat menggusarkan. Posting di fb juga membimbangkan. Anak-anak muda terutamanya Melayu kebanyakannya macam tak faham keadaan yang semakin tidak selesa. Kami di Melaka ini semakin terasa, lebih-lebih lagi selepas Ketua Menteri kami yang disayangi kalah dengan PR. Secara personal, saya hanya nampak satu jalan menyelamatkan kaum Melayu Islam di Malaysia ini, iaitu dengan penyatuan UMNO dan PAS. Tapi bila baca di dalam akhbar hari ini, macamana Nik Aziz sanggup meludah muka orang yang datang jumpa beliau untuk mencadangkan penyatuan UMNO dengan PAS, yang terlintas di fikiran saya hanyalah beliau tidak langsung mengambil berat terhadap nasib Melayu di Malaysia ini. Sedih betul. Tambahan MCA juga telah mula melepaskan jawatan di semua peringkat. Dan nampak tak kita ke mana arah semua ini? Ya Allah. lindungilah kami. Selamatkanlah Malaysia dari mereka yang berniat jahat.

    ReplyDelete
  15. Apa kata jika kita, rakyat yang sayangkan bangsa dan negara ini pula yang buat perhimpunan besar-besaran secara aman dan sah menunjukkan sokongan pada kerajaan yang yang memerintah sekarang. Tak kira le kaum apa pun. Kita tunjuk kekuatan kita, penyatuan dan perpaduan supaya pembangkang tu tahu misi kita sebenarnya. Jangan ingat diaorang je yang boleh buat perhimpunan haram macam kat Kelana Jaya tu.

    ReplyDelete
  16. Mmg benar pendapat yg mengatakan ramai penjawat awam yg kaki bangkang. Saya lihat terutama guru2 muda yg seolah2 telah di brainwash di universiti. Mrk dgn bangga mendabik diri penyokong dap.

    ReplyDelete