Thursday, October 31, 2013

KOLEKSI BUKU MASAKAN NOR AZLITA AZIZ













Diam-diam ubi berisi. Agak lama Kjee tak intai blog beliau. Dan apabila Kjee cari masa yang sesuai, terkejut jugak melihat perkembangan semasa Nor Azlita Aziz. Dia buat kerja diam-diam dan jeng jeng jeng, tetiba dah muncul dengan buku masakannya sendiri!

Blog Azlita adalah antara blog masakan favorite Kjee kerana ia benar-benar 'sedap dipandang mata'. Kjee yakin, gambar-gambar yang diambilnya sendiri, berserta dengan props dan susunan yang menarik, membuat ramai tidak mahu melepaskan peluang mengunjungi Blog Masam Manis.

Terima kasih Azlita atau mesra disapa Ita,  kerana sudi mengirimkan buku-bukunya kepada Kjee. Memang Kjee berhasrat nak ke kedai MPH membelinya, setelah mendapat tahu ia berada di pasaran. Tetapi seringkali tidak berkesempatan.


Antara resipi yang dimuatkan... nak tengok banyak lagi, kena dapatkan koleksi buku-buku ini.





















Kata orang, sekarang dah ada banyak 'buku resipi' online, jadi tak perlu lah membeli buku. Tetapi mungkin ramai jugak tidak tahu, ada kelompok besar di luar sana yang membuat koleksi buku-buku resipi.

I have not much to say about Ita's books. It speaks for itself.  Bagaimana cantik gambar yang dipamerkan dalam Blog Masam Manis, begitulah jugaklah dengan buku-bukunya. Tidak jemu, merenung gambar-gambar yang begitu menambat.

Semoga Azlita terus berkarya. Kalau ingin ke blog Masam Manis, sila KLIK SINI.

Buku-buku koleksi resipi Azlita yang berjumlah tiga semuanya, diterbitkan oleh MPH. Ada buku kek, manisan dan jugak biskut Raya. Harga sebuah hanya RM9.90. Borong tiga sekali RM27.90. Boleh juga dibeli online DI SINI.




Laman belakang - Biografi Pengarang



2 comments:

  1. wah xsangka kak azlita dh buat bukuuuuuuuu....
    wajib beli ni...

    ReplyDelete
  2. dia memang layak mempunyai koleksi buku sendiri....tahniah kak ita

    ReplyDelete