Pages

Sunday, March 2, 2014

RAMAI MENANGIS AGAKNYA TADI...





Kjee pasti ramai wanita sebak tengok wanita ini di Melodi tadi. Nama beliau Liyana Manan. Usianya barangkali awal 30-an dan mempunyai dua anak lelaki yang rasanya belum cukup usia untuk ke sekolah. Sedang bergelut pertahankan rumahtangganya yang goyang. Ibarat telor di hujung tanduk... rapuh dan bakal jatuh berderai bila-bila masa.

Sanggup seorang wanita melihat kehancuran hati seorang wanita lain semata-mata kerana harta dan wang ringgit? Hmmmm entahlah!

12 comments:

~LiZa IsMaiL~ said...

Salam,

Semalam, saya ada hantar email kpd puan untuk pengiklan.

Terima kasih

Kjee said...

LiZa, UnclePali kata ada. Kjee bukak tak ada pulak! Boleh hantar lagi?

NOOR HUZAIFA Shafie said...

Yer kjee, hati isteri mana yang tak tersentuh jika suami terang-terangan menduakan kita, tabah sungguh hati wanita itu, kalau saya ditempatnya dah tentu hanya air mata yang mampu untuk menjawab segalanya.

** jawapan yg diberikan langsung tidak masuk akal...

Anonymous said...

kje.. umo liyana ni 29.. die kawan saya masa kat convent klang tp, lain kelas.. baik budaknye.. sian kat die.. doa yg terbaik tuk die..

Kjee said...

My husband kata okay LiZa.

norhidana miswan said...

agaknyer mmg style kot retis wanita kt malaysia mana yg nk senang hidup bt mcmni... punyalah ramai lelaki kt malaysia nih... mentang2 lah dia ada rupa

WanAni - One and Only said...

Tapi sepatutnya sang isteri jgn la keluar rumah walau apa pun yg berlaku, sbb bila tiba masanya nanti sang isteri akan tudung sang isteri ni nusyuz...tapi berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul....semoga Liyana tabah menghadapi segala dugaan, Allah bagi ujian utk org yang kuat menghadapinya...Amin

JunAina said...

Ujian buat ketiga2nya moga Liyana tabah menghadapi ujian ini. Pertahankan hak sendiri.

ummi said...

kak jee... Allah itu Maha Penyayang..Dia tahu siapa yang sesuai utk kita...andai kata tiada jodoh mereka...itu maknanya wanita tabah ini tidak sesuai untuk lelaki yang mcm itu... mungkin Allah nak beri jodoh yang lebih baik utk wanita hebat ni kan kak...kita dioakan moga orang yang benar sentiasa berada di dalam peliharaan Allah swt... jodoh ni kdg2 tidak cangkul dan tanah memisahkan...ada jek sebab2 lain yang memisahkan kita kan kak.... kita cinta Allah je yg jiwa tak goyah...cinta mnusia ni susah...saban waktu hati berubah....

Anonymous said...

as salam .. kalau dah jelas begitu sekali begini sikap seorang suami ... tak yah buang masa pertahankan r/tangga. Redha je dia pergi .. insha Allah .. pasti ada hikmahnya. Bersabar pun tiada gunanya. Hidup perlu diteruskan. Anak-anak adalah harta tak ternilai .. didik mereka agar membesar menjadi lelaki dan pemimpian keluarga yang bertanggungjawab.

Anonymous said...

Patutnya dia redho jer lepaskan suaminya tu. sebab: terang2 masa dia masih punya isteri pun, dah pegang2, peluk2 pinggang retis tu. apa lagi nak ditunggu dengan lelalki macam tu. Walaupun tanpa seorang lelaki bernama suami, wanita boleh hidup. Ramai jer kat luar tu. Tak payahlah nak simpan lagi lelaki jenis macam ni. Berbulu jer mata menengoknya. Kalau masih bersama, mungkin macam2 lagi yang dia boleh buat dan hanya memeningkan kepala sahaja melayan perilaku suami yang berspesis macam ni. Liyana, awak tabah ye. Ada hikmah disebalik semua ini.

Anonymous said...

ramai je betina cmni.ni> https://www.facebook.com/akmal.masor?fref=ts salah sorang drp bejuta-juta betina sangap kawin ngan laki kaye sebab nk duit pdhal laki tu da ade anak 6.kesian tgk family bini no. 1.tp yg peliknye muke x lawa pon boley jadi perampas.macam2..haish...dunia2...ya Allah jauhkanlah kami semua drp dugaan2 begini..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...