Pages

Wednesday, January 21, 2015

KUIH TALAM LABU RESIPI SIFUKU










Dek kerana suka dan ada banyak labu berbaki dari sebiji labu yang Kjee beli dua minggu lepas, maka buatlah Talam Labu lagi! Dan kali ini Kjee buat ikut resipi sifu Kjee, Sheila blogger femes Spices Journey!

Walaupun terer mana pun kita masak, kita mesti merendah diri dan mencuba resipi orang. Kjee tak kata Kjee terer tapi pada mereka yang anggap diri mereka terer. Hanya anggap apa yang mereka buat jer yang sedap.

Apabila Kjee hidangkan kat UnclePali Talam Labu resipi Sheila ini, UnclePali terus kata, terbaek. Banyak rasa labunya. Ohhhh yang kita buat ari tu tak rasa labu ker. Hukhukhuk.

Hehehe itulah kalau kita rajin cuba resipi orang, maka kita akan perbaiki apa yang kurang pada hasil kerja kita selama ini. Kuih Talam Labu Sheila sangat-sangat sedap. Semuanya cukuplah. Tak percaya, baik korang terai. Kjee tak ubah walaupun seinci resipinya. Kan Kjee tak boleh makan manis-manis... tapi this is the best!!

Oppppsss Sheila panggil Bengkang Labu...so Bengkang Labu lah namanya! Hehehe.

Resipi korang INTAI SINI yer.





2 comments:

Shiela said...

Alhamdulillah.. tq Kjee.. saya bukan sifu.. tak layak rasanya utk gelaran sifu tu.. malu saya.. :)

Eny Abdullah said...

Kalau org utara mmg panggil bengkang... sedap bengkang labu. nak jenguk resepi jappp

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...