Pages

Monday, November 16, 2015

LOBAK PUTIH TUMIS AIR







Tadi semasa Kjee suruh UnclePali amik gambar Lobak Putih Masak Bening ni, dia pandang Kjee semacam. "Haritu punya awak tak masuk lagi dalam blog. Ini yang amik gambar lagi ker?"

Kjee yang tengah blur sebab kepenatan, angguk. Kemudian baru Kjee teringat. Hari tu UnclePali yang masak. Dia beria-ia amik gambar. Opppppssss Kjee lupa nak buat entry. Alaa alang-alang dah amik gambar arini, tak kesah lah sapa yang masak kan? Cian jugak. Dia baru belajar masak lauk ni aritu. Syhhhhhh.

Apapun, sayur lobak putih ada banyak khasiat. Untuk orang ada batu karang, blend dan perah jusnya. Minum dua kali sehari. Insya Allah boleh pecah batu karang tu.

Tetapi... jeng jeng jeng sanggup ker korang minum jusnya yang piau (pure) tu? Kjee tak pernah minum sebab tak ada sebab nak minum jusnya. Tapi, kawan Kjee yang pernah minum kata, memang boleh tercabut nyawa lah minum jus tu. Isyhhh tak kan lah dasyat sangat. Over lah dia tu!

Dan untuk ibu baru lepas bersalin, sayur ini elok untuk tambah susu badan. Eh tambah susu ke bersihkan susu badan hah? Alaaa tak ingatlah. Tapi sikit lebih kurang camtu.

Kami sekeluarga memang suka makan sayur ni masak bening. Atau diterjermah dari bahasa Jawa, masak air.

Korang nak tahu masak lauk ni, KLIK sini ya.









1 comments:

farhanamamarifs said...

Banyakkan susu la Kjee.. Hahahaa

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...