Sunday, January 3, 2016

NADIA BUAT MI HAILAM KESUKAAN MAMA






Kalau Nadia tanya nak makan apa-apa, dia akan masak, Kjee selalu teringat Mi Hailam air tangan dia. Sedap sangat! Tak boleh dapat kat mana-mana! Ramai yang pernah merasanya, memuji kesedapan Mi Hailam Nadia.

Ketawa dia apabila dipuji kerana baginya, Mi Hailam ni, budak sekolah rendah pun boleh buat. Mudah sangat. Bahan-bahannya basic sangat.

"Ala kan Mama yang ajar buat! Nadia ikut aje lah resipi masa kita niaga dulu," kata Nadia sambil kami makan berdua tadi.

Dia sebenar malu bila ada mintak resipi kat dia satu ketika dulu. Ala kicap lemak manis jer. mesti dia jawab. Tak adalah letak sos tiram bagai. Katanya, ada kawan-kawan dia tak percaya hanya guna kicap boleh jadi sedap macam tu. Whatever lah. Mungkin dia ada hembus-hembus masa memasak. Hehehe.

Tadi Kjee ke Hero Market dengan Nadia. Mi Hailam sedap kalau ada perencah udang dan ayam. Sampai Hero Market kat Taman Melawati, Kjee kecewa tengok udang yang halus-halus tapi harga RM32 sekilo.

"Tak payahlah Mama. Kita letak ayam aje."

So ini lah kejadian tadi. Tak ada udang maka kuranglah sikit serinya. But who cares! Asal sedapppp! Makan dengan cili hijau jeruk atau cili padi letak kicap cair, perghhhhh.

Resipinya korang INTAI SINI.






2 comments:

DZ said...

Salam Subuh Kak I just pulled an all-nighter and about to go to bed when I saw this post. Rasa nak terkam je pinggan itu... Come to mama... Live DZ

Wordsmith said...

DZ is right... Yummy

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...