Monday, January 18, 2016

SANDWICH TELOR REBUS






Breakfast mudah pagi ni tapi Insya Allah, sedap dan mengenyangkan. Boleh dijadikan bekal untuk anak-anak ke sekolah dan jugak bagi mereka yang tersangkut dalam kesesakan lalu lintas untuk ke office. Jadi, tak ler stress sangat kan? Hehehe

Senang aje buatnya. Hanya perlu telor, lada hitam kisar dan mayonaise.

Tadi Kjee rebus empat biji telor. Kemudian dibuang kulit dan dilenyek-lenyek guna garfu. Kasar-kasar aje. Kemudian letak lebih kurang 2 sudu mayonaise dan lada hitam. Kjee guna ajishio pepper jadi tak perlu letak garam. Kacau sampai rata.

Roti dipotong keraknya. Arwah mak mesti dia marah kalau buang kerak. Katanya, ada banyak khasiat kerak tu. Ya ker?!! Atau beliau nak elakkan pembaziran. Tapi Kjee kumpul dan bila dah banyak, boleh buat Bread and Butter Pudding. Kalau malas buat breadcrumbs.

Kemudian disapu sedikit butter pada roti (kalau suka). Selepas itu letak lebih kurang 1 sudu besar telor lenyek tadi atas roti. Lapiskan dengan sekepung roti dan potong.

Mudah dan berkhasiat (rasanya). Sedap jugak jika kaedah sama diguna untuk Cold Chicken Sandwich. Biasanya Kjee carik-carik ayam yang berbaki dan letak mayo dan lada hitam. Selalunya, ayam dari KFC atau ayam panggang yang berbaki.




0 comments:

Post a Comment