Pages

Monday, June 20, 2016

BUKU MASAK TERBARU DARI CHEF SELEBRITI NORZAILINA





Kjee hairan anak-anak gadis sekarang. Dah nak kahwin pun ada yang masih tak reti nak masak. Seorang dua yang Kjee tanya, pandai masak apa... dengan bangga dia kata masak air, goreng telor dan masak nasi. Itu pun guna rice cooker.

Amboiii dia ingat jawapan tu kelakor bebenor!

Zaman Kjee dulu, kalau tak reti masak, jangan gatal nak kahwin. Masa Kjee nak kahwin dengan abah Nadia dulu (sekarang dah arwah), kakak dia siap suruh Kjee masak. Dia nak datang rumah makan! Masa tu Kjee tinggal bujang di Flet Kampung Baru.

Jenuh jugaklah Kjee masak lauk satu meja, siap dengan kuih muih. Konon nak bagi bakal kakak ipar terai test. Mungkin Kjee lulus cemerlang maka dapatlah Kjee kahwin dengan adik dia. Hahaha.

Kenapa tetiba Kjee buat entri ini? Sebab Kjee baharu dapat memiliki buku masakan Chef Selebriti Norzailina yang terbaru. Lihat foto atas.

Ada 12 buah kesemuanya. Beliau yang Kjee sapa Chef Lina, ajar step by step lagi. Dwi bahasa pulak tu! Kalau tak faham bahasa Malaysia tengok yang bahasa Inggeris!










Kalau dah ikut panduan yang diajar Chef Lina, dan masih kata tak pandai lagi memasak, Kjee rasa elok korang jangan mengaku jadi orang pompuan. Maaf gurau kasar. Hehehe.

Masa jumpa Chef Lina Sabtu lepas, buku yang diberinya tertinggal dalam kereta. Sampai rumah dan turunkan Kjee, Nadia terus keluar servis kereta dia. Tak lama lepas tu dia Whatsapp Kjee.

"Mama suka makan kuih Kulit Popia Manis?" Eh kenapa pulak dia tanya.
"Kalau ada orang jual, beli ajelah," jawab Kjee malas nak layan.

Balik rumah dia bercerita lah sebab dia bertaya. Rupa-rupanya masa servis kereta, dia intai-intai buku masak Chef Lina.

"Nadia nak buatlah. Macam senang aje. Kalau dah ajar step by step, masih tak dapat buat, tak tau nak katalah."










Apapun, kalau orang malas memang seribu satu alasan yang diberi. Alasan tak masuk akal. Tapi, Kjee memang teruja dengan buku masakan yang dihasilkan Chef Norzailina.

Tak mau lah citer panjang-panjang lagi. Baik korang pergi dapatkan buku Chef Norzailina ni. Murah aje. Siapkan budget RM60 untuk 12 buah buku tu. RM5 jer satu tapi kalau tak beli semua 12, memang rugi!!!

Macam-macam lauk pauk ada. Kalau korang dah terai setiap satu masakan tu, bukan aje korang senang dapat laki (yang belum kahwin lah), yang dah kahwin tu boleh tambat laki korang kat rumah. Insya Allah, suami tu tak cari makan kat luar lagi. Oppppssss kena susun bahasa ni. Hehehe.

Kalau ada yang confirm tak nak kahwin tapi nak belajar masak supaya boleh jadi Chef ataupun buat bisnes dari rumah, bolehlah dapatkan buku-buku Chef Norzailina ini.








Buku 100 Resipi Biskut, Kek, Manisan dan Kudapan bulan, kalau tak silap Kjee dah tiga bulan di pasaran. Harganya RM27 dan RM30 kat Sabah/Sarawak. Kalau dah judul dia 100 resipi maka tak payahlah nak cerita ada berapa banyak resipi dalam buku tu ya.

Cepat beli sebelum habis. Kenapa mesti beli buku Chef selebriti ini? Sebab gambar-gambar sangat menarik, resipinya mudah diikuti sebab ada sediakan panduan Langkah Demi Langkah.

Buku-buku ini sangat elok dijadikan hadiah buat bakal pengantin atau hadiah hari jadi buat anak perempuan dan juga lelaki. Anak lelaki sekarang pun harus diajar masuk ke dapur supaya senang nanti bila dah kahwin. Manalah tau isteri nanti setiap tahun beranak. Bolehlah si suami bantu isteri masak bagi makan anak-anak masa si ibu dalam pantang.





0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...