Pages

Saturday, June 11, 2016

MY SUPER MOM NIECE, PUTRI ALIA FARINA







Rayn 1 tahun



Kjee gelar Alia Farina, anak sedara Kjee, Super Mom sebab mampu mengalas tugas membesarkan lima orang anak lelaki, seorang diri tanpa bantuan pembantu rumah. Bukan dia tidak mampu menggaji maid tetapi adakah maid yang sanggup kerja untuk majikan yang ada lima anak yang masih kecil?

Alia yang berusia tiga puluhan, bersalin tiga kali dan mempunyai 5 anak! Anak kedua yang dilahirkan adalah kembar tiga!

Yang sulung Raif, kini 8 tahun. Riyadh, Rizq dan Ra'ed berusia 5 tahun sementara yang latest, Rayn (yang bermakna salah satu pintu Syurga), baru setahun.

Kjee usik Alia suruh try untuk baby girl. Tapi Alia ketawa sambil kata, cukuplah setakat ini kerana dia pun sudah di hujung tiga puluhan.

Alia adalah bekas Pramugari MAS dan berkahwin dengan Nazriel, seorang Pilot Air Asia. Nazriel hanya membantu ringankan beban Alia menguruskan anak-anak kalau dia tidak fly jauh-jauh. Sekiranya perlu berurusan membeli barang keperluan dan sebagainya, rasanya Alia menghantar anak-anak ke rumah ibunya, yang berhampiran kediamannya.

Jadikanlah Alia contoh, seorang ibu muda yang sangat gigih membesarkan anak-anak sendirian. Sesuatu yang sukar dilakukan ibu-ibu muda sekarang.

Mungkin ada yang kata, ibu mereka besarkan 7 atau 11 anak single handedly dulu. Itu dulu. Anak-anak 20 tahun dulu, tak sama dengan anak-anak sekarang yang terdedahkan kepada pelbagai gejala. Dan dulu membesarkan anak-anak yang ramai, tindak semahal sekarang.

Apapun, Kjee doakan Alia dan Nazriel dapat melakukannya tanpa banyak halangan.

Love you Alia. Aunty Yah mohon Allah SWT sentiasa beri Alia kekuatan, kesihatan dan rezeki melimpah ruah. Aaminn.


Alia dan Nazriel








Tiga foto diatas ini ketika mereka berusia 22 bulan




0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...