Wednesday, September 7, 2016

KJEE MASIH DI SINI



Dalam Kjee sibuk dengan kerja yang Kjee sedang lakukan sekarang, baru Kjee perasan sudah lama Kjee tak update blog Kjee ni. Subhanallah, bukan sesuatu yang disengajakan tetapi sesungguhnya Kjee juga tiada masa untuk diri sendiri!

Dengan kesihatan yang tidak menentu (semuanya berkisar di sekitar sakit kaki dan lutut), Kjee gagahkan diri untuk meneruskan kerja yang telah diamanahkan. Sebenarnya bukanlah kerja lain daripada apa yang Kjee pernah lakukan sebelum ini. Tetapi kerja ini adalah antara kerja-kerja yang sangat Kjee minat sejak dari Kjee remaja.

Kjee telah dapat job terjemahan buku. Buku seorang Tokoh terkemuka negara. Kjee pernah berdamping rapat dengan beliau semasa Kjee mula-mula menjadi wartawan dulu. Kemudian setelah beralih angin menjadi wartawan hiburan, silaturrahim antara kami terputus. Tetapi Kjee seringkali mengikuti perkembangan beliau di dalam negara dan peringkat Antabangsa.

Apabila beliau muncul dengan buku pertama beliau baru-baru ini, Kjee telah dipertanggungjawabkan untuk mengalih bahasa. Mulanya Kjee tidak berani menerima cabaran tersebut. Tetapi setelah diyakinkan suami, anak dan juga sahabat-sahabat yang rapat dengan tokoh tersebut, maka bermulalah kembali episod Kjee menjadi Penterjemah.

Buku setebal 410 mukasurat itu telah Kjee janjikan untuk siap dalam tempoh dua bulan. Seorang sahabat Kjee yang juga pakar dalam bidang editing, membantu Kjee membuat kerja-kerja suntingan. Kjee berharap dapat menyiapkan semuanya dalam masa kurang dari 60 hari walaupun pihak penerbit memberi Kjee tempoh 90 hari.








Dalam pada Kjee sibuk dengan kerja tersebut, rezeki lain datang mengolek apabila pihak Super Spontan Superstars, memilih Kjee antara anak seni veteran (warga emas) untuk menerima sumbangan kebajikan. Alhamdullilah syukur. Dan pada Jumaat, 9 September yang lalu, Kjee telah menerima sumbangan tersebut.

Kjee tidak boleh menjanjikan bila entri terbaru akan Kjee tampal di sini. Tetapi percayalah, setiap hari Kjee singgah 'untuk buang sawang-sawang' di blog ini. Mohon doa semua kerja yang Kjee lakukan itu dapat dilaksanakan dengan sempurna. Buat masa ini, Kjee belum bersedia untuk mendedahkan buku atau nama Tokoh tersebut.

Jadi, hingga kita bertemu lagi setelah hidup Kjee kembali 'normal' Kjee sekeluarga ingin mengucapkan Salam Aidil Adha kepada semua pembaca setia blog ini.



Bersama Dhabita, penerjun muda kita ke Olimpik

1 comments:

MAK TEH said...

Salam rindu Kak Jee

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...