Pages

Monday, April 21, 2014

KARI IKAN TALANG MASIN LAGI DAN LAGI










Ini lauk favorite dalam rumah Kjee. Langsung tak ada bantahan dari sesiapa kalau Kjee kata nak masak lauk ini. Hehehe.

Dah banyak kali Kjee buat dan dah banyak kali Kjee tayang gambar. Sengaja nak bagi korang kecur.

Semalam petai rebus ngan sambal belacan power UnclePali menjadi teman kepada Kari Ikan Talang masin ini. Sedap banget ibu-ibu dan bapak-bapak.

Hancus diet Nadia. Semalam dia makan dua kali... for lunch dan dinner. Oleh kerana nasi tak cukup dan maleh lak nak masak lagi, Kjee rela beralah dan bagi Nadia dan UnclePali makan nasi. Kjee buat tiga keping Poori yang kecik-kecik dan cicah. Best sangat-sangat. Nasi dia orang dah habis, poori Kjee pun kena sebat sekali. Hehehe.

Resipi korang LAYAN SINI.






4 comments:

Cik Far said...

walaupun tayang banyak kali,kecur tetap kecur kak jee..terbaik!..:)

ecah khalili said...

ouchhh..teringat mak kat kmpung..

Rencah Kehidupanku said...

Kalau di Penang ni kak Jee, kita tumis darat .... dah masak semua baru tumis bawang,daun kari dan tuang dalam kari...

Ayu azmir said...

alamak kak je macam sedap je ni... ikan masin ke... nak cuba ni,,,

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...