Pages

Friday, April 3, 2015

MASAK LEMAK LABU DENGAN BILIS






Lunch hari ni. Labu manis masak lemak santan bubuh ikan bilis. Udang kering tak ada rupa-rupa setelah selongkar peti ais. Jadi, tiada rotan akar pun berguna.

Cuaca hari ni cam panas balik setelah tiga hari hujan. Tak kesahlah. Asalkan dalam seminggu ada dua tiga hari hujan pun cukuplah. Orang kat tempat lain pun nak merasa gak hujan kan. Kita tak boleh tamak sorang-sorang. Hehehe lama tak merapu.

Anyway, lauk hari ni, Kjee padankan dengan sambal tumis udang bubuh petai dan Kjee juga goreng ikan pekasam tapalia dan jugak puyu. Ikan pekasam yang sedap ni Kjee beli dari Dwan, wartawan Harian Metro yang femes tu. Korang nak beli boleh cari dia kat FB, Nama FB dia Dwan Inzaghi. Dia boleh pos.

Kalau korang nak tahu camner Kjee masak lauk lemak labu ni, sila KLIK sini.



1 comments:

adda syuhada said...

mmg sedap ...tgk kunign labu tu menyerlah...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...