Wednesday, June 24, 2015

BAJU RAYA TAHUN LEPAS LEPAS MASIH ELOK TAPI DAH KETAT? MASALAH KE?






Ini masalah korang?


Tiga minggu lagi kita nak Raya. Kjee pasti ada yang rasa macam nak menangis apabila kain ela yang dibeli semua kena reject tailor. Maklumlah, last minute baru nak gi tempah kan? Mujurlah mokcik ada tailor yang baik sangat hatinya. Tiap kali menjelang Ramadhan, dia akan book untuk mokcik. Dua helai untuk kita dan dua helai untuk Nadia. Dah dekat 10 tahun mokcik jadi customer dia.

Korang? Tu lah... dah bagitau suruh tempah baju Raya awal-awal, korang tak nak! Kan dah terkedu apabila tukang jahit dah angkat bendera putih bagitau tempahan sudah tidak diterima lagi. 

Tapi pasti ramai tak kesah sebab baju Raya tahun lepas dan yang lepas-lepas masih cantik lagi. Maklumlah pakai dua tiga kali jer. Tetapi...hukhukhuk... semua dah ketat. Sempit tang pinggang, tang pinggul, tang perut, tang lengan, tang peha. Kalaulah boleh dalam masa 3 minggu ni lemak-lemak tambahan tu mengecut. Tak payahlah risau nak cari baju Raya baru yang semuanya sudah ditambah harga kerana gst. 










Isyhhh itu jer ker masalah korang? Small matter jer tu. No hal punya. Jom sapu L'arome. Taklah gerenti boleh kurus keding dalam masa 3 minggu, tapi rasa-rasanya boleh muatlah baju Raya yang lama dah dah sendat tu! 

Hanya RM410 (harga semenanjung dan pos percuma) untuk 4 botol. Kalau tak cukup budget, kongsilah dengan rakan atau adik beradik sorang dua botol. Insya Allah dua botol boleh nampak kesan yang menakjubkan. 

Lepas tu kan, apabila sampai Raya, korang tak payah risau lagi nak pulun kaw kaw lemang, ketupat, rendang dan lauk pauk kesukaan korang serta biskut Raya. L'arome ada. No hal punya, gua cakap lu.

Percayalah cakap mokcik! Belum terlambat lagi. Tiga minggu Insya Allah tak ada masalah. Baik korang cepat sebab Mokcik siap bagi duit Raya lagi tau. Cepat2 Whatsapp 01131771389.

















1 comment:

  1. KJee, jemputan berbuka puasa dan tarawih bekas/veteran Karangkraf di pejabat Karangkraf pada Sabtu ini, 11 hb. Jemputan untuk seluruh keluarga... info lanjut, hubungi Hashim Anang. Datang ya!

    ReplyDelete