Thursday, April 28, 2011

Mangga dari Pakistan dan Filipina

dari Pakistan - ehsan cik google

dari Filipina - ehsan cik google
mangga Filipina tapi macam mangga Pakistan

aduh isi mangga Filipina


Kalau cakap pasal mangga, tak sah kalau tak rasa dulu kehebatan mangga dari Filipina atau Pakistan. Kjee pernah makan mangga Filipina yang diberi oleh bekas mak mertua abang Kjee yang asal dari Brunei. Selain mangga, dia bagi jugak aiskrim mangga dan juga jeruk manis mangga.

Aduh pengsan sedapnya. Sampai ke hari ini, Kjee masih terasa kat tekak. Jeruk mangga manis dia actually bukanlah jeruk tapi dikeringkan. Kat supermarket Malaysia pun dah banyak jual. Sedap giler lah. Aiskrim mangga dia pulak boleh rasa ketul2 mangga yang segar didalamnya!

mangga Filipina yang kering
Mangga Pakistan pulak Kjee beli kat satu restoren India. Baunya punyalah harum. Nak makan pun sayang. Amik bau jer, kata Ahmad Nesfu dalam filem Tiga Abdul. Kahkahkah.

Apapun, Kjee dah google untuk korang tengok. Gambar mangga Pakistan tak banyak sangat.

9 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

wah... sungguh menyelerakan... kalau wat jerok ni confirm sedap kan... kjee ade x resepi nak wat jerok yang paleng sedap.. hahaha

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

aduhh...mangga pulak...telan air liur lagi..
yg dr pakistan tu cantik buahnya...mcm peach pun ada...^__^

SURIA AMANDA said...

udah terliur daku ni....

nham said...

tbaek la kjee...sdapnyer!!!!juice mangga,koktail mangga,pulut mangga with santan,puding mangga,smua mangga.........best 2!

cik cek said...

Aduh! Dengo cite kak Jee je pun dah kechur....emmmm....

secangkir madu merah said...

bila tengok buah mangga ni teringat jus mangga yg sedap, pekat, melekat, kat restoran insaf kat jalan TAR tuh.... lama dah tak pergi makan kat situ..memang insaf..

relevan said...

Buat kerabu mangga pu sodap ..kak Jee..

mala said...

Assalamualaikum - kakjee, kalau di Brunei produk dari Philipine mmg byk di pasaran Brunei. buah mangga dgn pisang yg ada kat supermarket kita mmg eksklusif utk eksport. org philipine sendiri tak dapat merasa ;-)

sharifah rosidah said...

jee aku makan mangga India masa pergi India dengan SB beberapa tahun dulu, memang terbaik aku makan puas-puas.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...