Saturday, January 19, 2013

JOZAN...ANDA MEMANG KING OF LAWAK!!




Kemunculan Johan di pertandingan akhir Maharaja Lawak Mega, menjadi punca undi terus melonjak menyebelahi kumpulan Jozan. Sebelum ini, ada suara2 sumbang yang meramalkan kedudukan kumpulan itu dengan hanya menampilkan Zizan secara solo, agak goyah.

Bagaimanapun, sebelah tengah hari tadi desas desus Johan akan membuat kemunculan mengejut, membuat ramai begitu teruja dan bersemangat kembali untuk menonton pertandingan akhir itu.

Tahniah Jozan. Bertahan di tempat teratas 10 minggu berturut2. Suatu pencapaian yang cukup cemerlang!

Walaupun beberapa ketika persembahan Jambu dikatakan cukup mantap dan hampir2 berjaya menumpaskan Jozan, namun nasib menyebelahi Jozan, akhirnya.

Ini adalah julung kalinya Johan dan Zizan memenangi sebuah pertandingan dibawah panji2 Jozan! Dan kemenangan itu menjadi lebih manis apabila Johan sanggup berkorban 'memohon cuti dari Hospital Prince Court' semata2 untuk berjuang bersama his other half!

Ramai yang meramalkan selain Jambu, Shiro jugak mampu mengenepikan Jozan memandangkan prestasi kumpulan dari Johor itu, yang meningkat setiap minggu. Apapun, Shiro kelihatan cukup gembira dengan kemenangan di tempat ketiga.

Bagi Kjee, kehebataan Boboi jugak agak mengejutkan. Kjee menjangkakan tempat ketiga adalah persaingan sengit antara Boboi dengan Shiro. Dan mungkin tidak keterlaluan sekiranya Kjee katakan yang Say Who was no fight to the other four.

Sementara itu, tidaklah diketahui samada Zizan sedar akan kemunculan Johan sebab apabila Johan muncul dari belakang pentas beberapa minit selepas Zizan beraksi, wajah Zizan agak gugup.

Johan juga kelihatan seperti baru sampai. Hanya ber t-shirt biasa dan tanpa 'dibedakkan dulu' oleh mekap artiste. Apapun, Kjee pasti, seperti Kjee jugak, ramai yang sebak melihat kemunculan Johan dengan lututnya  kelihatan 'agak tebal sebab berbalut'.

Persembahan Jozan memang mantap terutama sekali bahagian kedua iaitu segmen muzikal. Segmen ini tidak asing bagi Johan kerana dia memang seorang deejay di Radio Era.

Jozan membawa pulang RM500,000, Jambu RM250,000, Shiro RM150,000, Boboi RM50,000 dan Say Who RM15,000.

4 comments:

  1. shiro lg klakar & best..jambu pon..tp nasib menyebelahi jozan sbb jozan popular & ramai peminat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. For me boboi made the best pf that night. But kalu tengok past pf trending & consistency than Jambu & Jozan won that. Shiro? Too cloned of jepp sepah & yet to find its own identity. I know Jozan can do much better based on lawak ke Der & past pf but mayb situasi tak mengizinkan. That night it is not their best but just imagine if johan is normal, I believe they can do superb pf esp the musical comedy which is their forte.

      Delete
  2. i love jozan..the best of maharaja lawak megaa

    ReplyDelete