Friday, January 18, 2013

LISA SURIHANI BARU SAHAJA KEHILANGAN

Lisa - ehsan google











Hari tu Kjee terbaca berita mengenai musibah yang melanda aktres Lisa Surihani. Jumaat lepas, dia membuat laporan polis kerana kehilangan wang sejumlah RM50,000 dari akaun bank beliau.

Lisa muncul jadi juri Maharaja Lawak Mega di Ipoh,  dengan wajah selamba. Walhal dalam hati dia hanya Tuhan sahaja yang tahu keresahannya. Banyak wang tu...kalau Kjee dah tergolek-golek sedih.

Anyway, beberapa tahun lalu Kjee pernah menghadapi masalah serupa. Duit dalam akaun lesap. Taklah banyak macam Lisa punya.

Kjee menyedarinya setelah kad ATM Kjee hilang. Kjee bergegas ke bank dan masa tu baru sedar duit dah tak ada. Lepas tu, Kjee diarahkan buat laporan polis.

Masa itu, Kjee tak pasti apa akan terjadi. Apakah Kjee akan dapat duit itu ataupun apakah orang yang keluarkan duit itu akan ditangkap. Korang tak perlulah tahu apa terjadi kepada duit Kjee itu sebab tak penting.

Tetapi apa yang Kjee ingin cerita di sini ialah, mungkin ramai tidak tahu bahawa ada yang melihat anda ketika anda keluarkan duit di mesin ATM. Tak kesahlah samada its your money or duit orang lain.

Macam mana pulak ada orang nampak? Pak Guard yang duduk dekat dengan mesin tu ke? Bukan pak guard tapi tentu CCTV!

Serius ni. Masa kita nak keluar duit, dalam otak kita hanya fikir nak tekan apa yang perlu ditekan kat mesin tu dan duit keluar. Tetapi korang mesti tak syak ada CCTV kan? Sebab kalau korang tahu, pasti korang pose maut kat situ kan? Hehehe.

Anway, on a serius note... janganlah korang susah hati kalau mendapati duit tetiba lesap dari akaun. Foto orang yang lesapkan duit itu sudah dalam dalam simpanan Bank. Dan kalau korang buat report, pasti Bank akan serahkan semua details termasuk foto si minah atau mamat yang keluarkan duit korang tu.

So the moral of my entry...masa nak gi keluarkan duit, berhiaslah diri dulu...pergilah blow dry rambut, pakai fesyen K-Pop yang latest..sebab semuanya akan di capture di CCTV ATM machine bank tersebut. Kahkahkah.

Atau kalau korang nak keluarkan duit yang bukan korang punya, eloklah korang go in disguise. Tapi sepandai2 tupai melompat....jeng jeng jeng. Fill in the blanks yourself!

3 comments: