Pages

Saturday, September 14, 2013

MASALODEH YANG RANGGUP


































Buat sikit jer hari ni untuk breakfast. Sorang 3 biji. Tapi bahan-bahannya Kjee buat lebih, simpan dalam fridge. Lepas Maghrib nanti goreng lagi untuk kunyah2 tengok final Pesta Bola Merdeka. Hehehe.

Tadi Kjee bubuh cili hijau. Memang resipi bubuh cili hijau tapi UnclePali kata kalau bubuh cili padi lagi sedap. Pedas. Oklah. Nanti stok malam, Kjee tambah cili padi.

Nak resipi korang tengok SINI.




















6 comments:

Anonymous said...

salam kak gee, feveret saya tu. dari kecik lg saya suka sgt. saya mmg hari2 bukak blog kak gee ni. rindu aje. siap promote ngan kawan2 suh baca. suka sgt ngan makanan yg kak gee msk. tulisan2 kak gee. suka sesangat.dikurniakan suami yg sporting baik caring rajin sefahaman. bestnya. nadia pun saya suka. mcm saya ni payah nk msk dan makan sedap2 mcm kak gee.sebabnya cik abg saya byk bebenornya penyakit.gout ler, high cholestrol ler.so disebabkan byk benda dia x leh nk mkn so kami anak beranak pun terpaksa ler ikut tekak dia kalo nk msk tu.hampehhhh tul.Rynn.

Anonymous said...

Kak Jee makan kuih ni berulam cili hijau lg best! Cubalah! :) melly

Sal Issal said...

saya sgttttttt sukaaaaaa kuih ni...nk tny, jintan manis tu letak yg serbuk @ biji?
tq.

Kjee said...

Jintan manis biji.

Anonymous said...

All time fav! Kacang dal nk kena rendam brape lama k.jee? -norli

Thyaga Rajan said...

I don't know why the malays call this masalodeh....it is call MASALA VADAI...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...