Wednesday, September 17, 2014

GERAI MI JAWA SURWANO DAH BERPINDAH

JALAN JALAN CARI MAKAN




Suwarno kini



Gerai Suwarno yang klasik di Pasar Minggu dulu





Berderau jugak darah Kjee minggu lepas apabila Kjee singgah di Pasar Minggu, Kampung Baru KL dan dapati kebanyakkan kedai makan kat situ sudah dirobohkan!! Habislah riwayat Mi Jawa Surwarno yang telah Kjee sekeluarga langgani selama 4 generasi!!

Kjee tak pernah dapat rasa Mi Jawa sesedap Mi Jawa Surwano yang lengkap rasa! Mata jugak sedap memandang! Selain Mi Jawa, Suwarno femes dengan soto dan sejak beberapa tahun lalu ada Bakso dan jugak Satay Kambing cicah kicap pedas!

Hmmm Kjee dah hampir-hampir give up nak try Mi Jawa yang lain. Mesti teruk aku kutuk! Kalau ada kata Mi Jawa Surwano ni tidak menepati citarasa mereka, itu bukan masalah Kjee ya! Tapi yang nak try, silakan.





Tetapi alangkah bahagia apabila beberapa hari lalu, Ruhil sahabat lama Kjee beritahu semua kedai makan kat Pasar Minggu telah berpindah ke food court lain di Kampung Baru. Kat Jalan Haji Hashim, seberang jalan dari kondo Mewah Setiasky Residences kat Jalan Raja Muda Abd Aziz. Kalau dari HKL, terus pandu sampai lampu isyarat depan kondo dan pusing kanan. Gerai Mi Jawa Suwarno di No 3!

Hari ini Kjee pujuk UnclePali bawak Kjee ke sana. Selalunya Mi Jawa Suwarno di tempat lama bukak kul 2ptg. Lepas Zohor kami gerak ke sana. Dan memang dah rezeki Kjee! Dari jauh sebaik sahaja turun kereta, Tuty yang mengendalikan kedai makan tu dulu terus kejar mendapatkan Kjee!

Wah happy nya Kjee. Sekarang Kjee dapat menikmati Mi Jawa kesukaan kami sekeluarga di tempat yang lebih selesa!


Sate kambing kuah kicap pedas





Mi Soto

Bakso



Selain Mi Jawa, turut femes kat Gerai Suwarno ini ialah Soto Nasi Impit. UnclePali suka Mi Soto. Nadia pulak suka Bakso kosong. Dan of course Kjee mesti makan Mi Jawa. Nadia jugak suka Satay Kambing. Bezanya sate kambing ini ialah kicap cili padinya. Sedap sangat-sangat.

Kalau korang sesat nak cari gerai ni, boleh call Tuty di 0169098759. Dia ni orang Jawa tulen. Toke dia, Arwah Wak Suwarno dan isterinya, kawan baik arwah bapak dan emak Kjee.

Khabarnya ada cawangan di Klang tapi Tutik kata, ia milik anak tokenya. Tapi malangnya, mereka tidak menjaga kualiti makanan.

Baca SINI, SINI dan SINI.

Buka hari-hari dari 12 tengah hari hingga 11.30 malam.



Ini Tuty. Dah kenal dia lebih 20 tahun.



3 comments:

  1. meriah betul satey kambing tu kjee....

    ReplyDelete
  2. utk OKU yg brkrusi roda ble ke naik ke food court tu

    ReplyDelete
  3. Foodcourt ni satu tingkat jer... tak ada tangga.

    ReplyDelete