Monday, June 6, 2011

Bantahan Dalam FB Terhadap Ikhwan Global Sdn Bhd

Satu page dibuka oleh seorang lelaki bernama Matthew Tard Ong 'We Do Not Want Sexist Nonsense From Global Ikhawan Sdn Bhd'. Setakat pukul 1.30 pagi Isnin, Kjee dapati lebih 1,000 orang dari pelbagai bangsa telah 'like' page itu.

Salah seorang 'ahli page itu', Azura Bumble Aziz memberi komen berikut: " I'd would rather she invited us the skeptics to watch her in action! After all arent we all curious about how 1st class prostitute services are like? 

Kjee tak nak komen panjang lebar. Bacalah sendiri apa yang Kjee C & P dari The Star Online.


 FB group counters ‘sexist’ wives club

Someone called Matthew Tard Ong wrote that he created the group as he believed both partners played a role in keeping a marriage healthy.
As of 9.30pm yesterday, 133 people had joined the group.
The OWC, or Kelab Taat Suami, was launched yesterday. Its members strived to delight their husbands in almost every way.
OWC vice-president Dr Rohaya Mohamad said this included keeping husbands sexually satisfied so they would not turn to prostitutes or keep mistresses.
A Muslim husband, who only wanted to be known by his first name Zul, said he did not agree with the message sent out by the club.
“Yes, sex is important, but you can’t say that it will help curb social ills in such a sweeping manner.
“There are other factors involved,” said the 36-year-old technician.
He said men tended to stray for psychological reasons that he himself did not fully understand.
Men, he said, could cheat on their wives despite having a happy marriage.
Sociologist and social activist Rohanna Ariffin suggested that OWC members read up on statistics by women’s rights groups and the police to find out the factors that caused domestic violence.
“Women shouldn’t be women’s worst enemy. Husbands have to take responsibility for their own behaviour,” said Rohanna who is also a Parti Rakyat Malaysia central committee member.
She stressed that it was wrong for women to take all the blame for men’s weaknesses.
However, Selayang Umno deputy chief Datuk Nasir Ibrahim said the club was extraordinary and unique.
He said Selayang Umno fully supported the club as most problems had their roots at home.
“There may be negative voices decrying this as male chauvinism but I don’t see it that way. If the family institution is strong with good marital relations, it can help counter social ills,” he said at the launch of the club yesterday.

11 comments:

  1. Kak Jee...
    Dah boleh agak dah...hal yang sangat remeh dan 'terlepas pandang' sebegini boleh jadi satu isu perbalahan. Sebagai umat Islam, kita elakkan pandangan negatif terhadap kesucian agama itu mengikut ajaran sunah Rasulullah dan petunjuk ALLAH SWT...kita ada garis panduan cukup hebat jika mahu mempertahankan sesuatu pandangan itu...semoga pihak-pihak yang telah terlibat di dalam hal ini tidak mudah 'melatah' ye...jagalah nama baik Islam itu. *Gud nite kak Jee*

    ReplyDelete
  2. terlalu nanyak yang maha penting untuk difikirkan. bukan sekitar itu saja kot. bawalah peranan masing2 sebaiknya. lelaki dan wanita sama saja di sisi Allah swt. sekiranya rajin menimbun dosa ke nerakalah tempatnya. nauuzubillahhiminzalik...

    ReplyDelete
  3. Kjee, sebagai seorang isteri, saya rasa sedih sangat bila kita di letakkan di tempat yang terlalu hina dan di bandingkan dengan pelacur... terlalu sedih... lebih lebih lagi bila kenyataan di keluarkan oleh seorang wanita....

    ReplyDelete
  4. Global Ikhwan S/B ni adalah syarikat milik pengasas Al-Arqam, Ashaari. Apa motif dorg sebenarnya ye? emmm...

    PadangDiLalang

    ReplyDelete
  5. Puan Fazidah...Kjee tak berapa jelas dengan maksud Puan. pakah ayat ini yg puan maksudkan? "I'd would rather she invited us the skeptics to watch her in action! After all arent we all curious about how 1st class prostitute services are like?
    Kalau saya terjemahkan, ia bermaksud, "saya lebih suka kalau dia menjemput kita menyaksikan bagaimana ia dilakukan (apa yaang hendak diaajar). Lagipun, kita tentu hendak tengok bagaimana servis seorang pelacur kelas atasan'. dia tidak kata seorang isteri itu pelacur. tetapi dia nak tengok apa servis sebenarnya yang diberikan oleh seorang pelacur kelas atasan mungkin hingga menyebabkan suami kita terlalai! sikit lebih kurang pengertian Kjee seperti itu. wallahualam

    ReplyDelete
  6. Hee...e..bencilah, saya memang xsetuju. Making-love,that's what husband & wife does,cause they are in-love. Pada pandangan saya Kjee,kalau sisuami sudah tidak bertentang mata dgn siisteri,mcm mana nak 'make-love'? Walau macam mana ghairah pun yg ditunjukan oleh siisteri,buatlah apa gaya pun, tapi kalau hati sisuami sudah tertutup utk siisteri,apa nak dikata..dan kalau ada segelintir lelaki yg bergelar suami,masih mencari nikmat diluar rumah, itu pada pandangan saya,lelaki ini ego nya tinggi,tidak menghormati perasaan isteri langsung. Jangan lah jadikan negara kita seperti Amerika, sampaikan ada pihak yg menjadi kaya-raya dgn membuat business "A perfect sex for married couple' Hee...mintak simpang..

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum,
    Seorang isteri acuan Islam seorang isteri yang solehah, bukan setakat taat pada suami dan hebat di atas ranjang. Banyak yang boleh diterangkan oleh Global Ikhwan tetapi pelik bin ajaib, mengapa seks juga yang diketengahkan dalam laporan berita? Komen yang diberikan oleh pertubuhan itu pula kurang sesuai dan tidak seiring dengan ajaran Islam.
    Ia hanya akan merendahkan martabat para isteri Muslimah di mata nonMuslim, terima kasih kepada kelab ini.
    Boleh lawat blog saya untuk pendapat saya selanjutnya :)

    ReplyDelete
  8. aliya..saye rase bukanlah pasal seks yg nak diketengahkan oleh Kelab Taat Suami....mungkin media yang membesar-besarkan tentang istilah seks ini untuk melariskan liputan..

    ReplyDelete
  9. Kjee, my comment was for Dr Rohaya's statement on serving the husband better than 1st class prostitute... not for Azura Bumble Aziz's comment in the fb...

    ReplyDelete
  10. Sorry Puan Fazidah. I misunderstood.

    ReplyDelete
  11. Kjee, no problem... Anyway, saya suka baca your blog, very informative and entertaining... especially post on recipe... semua makanan nampak sedap... (eh lari dari topic pulak, hehehe)

    ReplyDelete