Sunday, June 19, 2011

RESTORAN DAUN PISANG THURKAH'S, TAMAN MELAWATI





sambal perut kambing

rava tosei
nasi daun pisang


Kjee kenal dengan restoren ni sewaktu bekerja di Mingguan Utara, kira-kira 15 tahun lalu. Mr Samy, bos Thurkah ni adalah pengedar akhbar di sekitar lembah kelang. Jadi, Kjee seringkali berurusan dengan beliau sebab kerja di akhbar tabloid.

Kjee paling suka makan rava tosei di Thurkah's. Malah, itu menjadi favorite Kjee dan Nadia. Unclepali pulak suka makan roti telor bawang. Selain itu, nasi daun pisang mereka juga menjadi kegemaran kami sekeluarga. Kalau pergi hari Sabtu atau Ahad, Nadia suka makan nasi briyani merek yang hanya dijual pada dua hari itu.
apam




Restoran ini seringkali menjadi tempat pertemuan Kjee bersama jiran2 yang tinggal sekitar Taman Melawati. Malah ramai juga customer Kjee dulu mula mengunjungi Thurkah's setelah Kjee berhenti meniaga dua tahun lalu.

Favorite ramai orang di Thurkah ialah ayam masala. Ia seperti rendang tetapi dibuat menggunakan rempah masala. Sedap sangat kalau makan dengan tosai, ataupun dengan nasi.Sejak akhir ini Kjee suka makan sambal perut kambing. Memang tinggi kolestrol tapi portionnya kecik saja. Pedasnya tak boleh tahan. Selain daripada itu, Thurkah's turut menyediakan putu Restoran ini turut menghidangkan putu mayam, apom, vadai serta idli dan putu bambu. Kjee paling suka makan Tairu Vadai. Vadai yang direndam dalam tairu atau susu masam.


4 comments:

ummi_khalish said...

aslmkm kak..slmt pgi..awal bgun....wah sedapnya mknn kt c2..buat dil yg jauh ni trliur..hnya mmpu tgk jelh....huhuhu...

HaSue said...

Huwaaaa...kjeeee...lapo~
kalau restoran ni duk dekat umah..rasanya nak aje ngadap selang 2 hari.kari kambing ade x kjee?peberet encik suami tu..hehe

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

memang sedap makan kat restoran ni kan kak jee.. saya selalu pegi sana.. sbb rumah saya dkt sgt dgn restoran ni =)

Kjee said...

HaSue: mestilah ada. macam2 cara dia orang mask kambing tu. hmmm kecur lak. hehehe

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...