Wednesday, June 27, 2012

HATI2 KAUM WANITA


ehsan google


Kejadian jenayah yang membabitkan wanita baik yang muda mahupun dewasa semakin berleluasa. Target penjenayah adalah wanita yang keseorangan baik di rumah mahupun di luar. Mungkin mesej dibawah ini boleh dijadikan panduan.



Terjemahannya ialah, kalau anda sedang memandu atau berjalan seorang diri dan dihampiri seorang kanak2 yang sedang menangis menyatakan dia sesat, terus bawa dia ke balai polis. Kanak2 ini mungkin menjadi alat penjenayah dimana sekeping kertas yang tertera alamat akan ditunjukkan kanak2 tersebut konon untuk membawa dia pulang ke rumahnya.

Dan besar kemungkinan alamat itu sebenarnya akan menjadi tempat 'persinggahan akhir' korang! Mintak dijauhkan Allah swt!








4 comments:

Anonymous said...

iye lah kak jee...macam2 sekarang ni....bole sy pesan sesuatu tak...saya harap lepas ni kak jee tak buat status "tinggal sorang2 kat rumah" bila update fb.....sbnrnya status mcm tu bahaya juga....
~ adek ~

Kjee said...

Ya lah Adek. Terima kasih banyak2 atas peringatan.

Aisy Nasiha said...

mcm2 tul, sanggup guna bdk kecil utk jenayah. thanks utk peringatan ini.

adda syuhada said...

menakutkan betul..mcm2 la skrg nih..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...