Pages

Tuesday, October 28, 2014

MASAK LEMAK LABU SEBAB PESTA HANTU?








Yezza Kjee masak Lemak Putih Labu lagi. Favorite semua kan...opppps yer ker? Well, kesukaan Kjee lah kot. Hehehe.

Tak ada ada kena mengena dengan pesta Hantu omputih atau Halloween tau. Kjee masak lauk ni minggu lepas sebelum pesta Cik Han tu bermula. Isyhhhh seriaulah depa tu. Siap ada pesta hantu lagi kan!!!

Anyway, Kjee tetiba terikut UnclePali gi Hero Market aritu. Hajat nak cari sotong sebab masa balik Melaka aritu, Kjee ada beli petai kat tepi jalan di Alor Gajah. Apabila tengah menyusur pelan-pelan kat bahagian sayur Hero Market, ternampak lah labu. Ada yang telah dibelah separuh. So, itu yang Kjee beli. Nak beli sebiji besar pulak.

Dalam hati punyalah seronok sebab nak lawan lauk lemak putih labu dengn sambal sotong petai, ikan mabung goreng dan juga pekasam.

Dan makin seronok apabila nampak sotong yang besar-besar dan segar-segar. Dah lama Kjee tak masuk Hero Market. Tunggu jer dalam kereta sambil UnclePali beli dan blah. Tapi pepaham jerlah orang lelaki kalau beli belah. Main cekup jer tanpa fikir dua tiga kali. Kalau orang pompuan, belek sana belek sini baru puas kan!

Oklah. Kalau sudi nak try resipi Kjee bolehlah. Klik SINI untuk Masak Lemak Putih Labu. Kalau nak resipi untuk Sambal Sotong sama Petai, JENGUK sini.











0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...