Wednesday, August 17, 2011

TIGA UJIAN ALLAH SWT


Dalam masa tak sampai dua bulan, Kjee serta kaum kerabat Kjee diuji Allah swt dengan tiga pemergian yang abadi. Mula2 adik Kjee, Hajah Prof Dr Fazilah pada 22 Jun lalu. Dua minggu kemudian, ibu saudara Kjee (adik arwah bonda), Datin Hajah Zaleha Majid menyusul.

Dan malam tadi, di malam baik, hari baik dan bulan baik, sebaik sahaja kita semua menyambut Nuzul Al Quran, ayah saudara Kjee, Mejar Jeneral (B) Datuk Haron Taib pulak pergi mengadap penciptanya. Beliau adalah suami kepada adik arwah Bonda, Tok Puan Azizah Majid.

Uncle Haron pergi meninggalkan empat orang anak Marina, Wawa, Zuren dan Aidu dan ramai cucu.

Seorang Uncle yang paling Kjee hormati, arwah yang berasal dari Terengganu adalah seorang suami dan ayah yang cukup penyayang. Tidak pernah sepanjang usianya Kjee dengar dia meninggikan suaranya walaupun dia seorang Pegawai Tinggi Tentera.

Jenazah beliau selamat disemadikan di Tanah perkuburan Taman Kosas lepas solat Zohor tadi. Moga roh beliau tenang di sana dan diampunkan segala dosa2nya. Pohon semua sedekahkan Al Fatihah. Terima Kasih.

12 comments:

  1. Assalam..
    Innalillah wainna ilaihi roji'un..-dari DIA kita datang, kepadaNYA kita kembali.

    semoga arwah adinda, arwah ibu saudara dan arwah ayah saudara Unt Jie dicucuri rahmat oleh-NYA dan dihimpunkan di kalangan orang-orang yang dikasihi-Nya. Ameen3x ya robbal 'alameen.

    ReplyDelete
  2. Takziah Jee... semoga arwah mendapat rahmat dari Nya. Al-fatihah......

    ReplyDelete
  3. al fateha dan salam takziah dari ita sekeluarga...

    ReplyDelete
  4. Al-fatihah..semoga beliau ditempatkan bersama para sahabat.

    ReplyDelete
  5. Al-fatihah.. Salam Takziah dr sy & keluarga.

    ReplyDelete
  6. alfatihah... takziah Kjee..
    kalau dijemput tidak kira siapa semua pasti pergi

    ReplyDelete
  7. Takziah. Semoga roh2 mereka d cucuri rahmat dan ditempatkan bersama golongan org2 yg soleh dan beriman.. Amin. Al-Fatihah.

    ReplyDelete