Monday, May 21, 2012

SARAPAN DI HARI TERAKHIR BULAN JAMADILAKHIR, ESOK PUASA SUNAT




Esok ramai umat Islam puasa sunat menyambut bulan Rejab. Kjee juga antara yang teruja sangat. Insya Allah kalau kesihatan mengizinkan.


Dan tadi Kjee sarapan yang simple jer. Sandwich.




Kjee guna roti Gardenia Grains and Seeds. Roti sihat. Sebenarnya sejak beli beradmaker sejak dua tahun lalu, Kjee dah tak pernah beli roti lagi. Tapi masa singgah kat Jaya Grocer semalam, ternampak roti ni. Teringin pulak. Elok untuk kesihatan.

So tadi Unclepali tolong grill roti sementara Kjee siapkan lettuce (daun salad) dan beef luncheon. Ini pertama kali kjee beli beef luncheon setelah banyak kali makan di restoran dan hotel. Sekarang dah ada product halal keluaran Singapura. I like it better than Corned Beef. Texturenya lebih halus.



Kemudian di Jaya Grocer, Kjee nampak peket ini. Ceese mix untuk Mac and cheese, Carbonara ataupun boleh dijadikan  white sauce (tambah sikit tepung dan butter) untuk lasagna dan recipe yang sewaktu dengannya. Lupa berapa harganya. Tapi rasa2nya between RM7 atau RM8.


2 comments:

  1. erm...menyelerakan...Selamat Berpuasa Sunat Kak Jee.

    sekejap aje dh melangkah ke bulan Rejab, lepas tu Syaaban dan Ramadhan....pantas sungguh waktu berlari meninggalkan kita :(

    ReplyDelete
  2. cam sedap jer sandwich tu..yes...insyaAllah jika diizinkan...esok sama2lah kita berpuasa ya...

    ReplyDelete