Thursday, December 22, 2011

JANGAN TERBABAS GUNTING MUNCUNG ACUAN YER



Ini Unclepali buat tau. Kasar2 bukan salah dia tapi tersilap potong muncung acuan.



Kjee pasti sehari dua ni ramai yang dah dapat acuan roti jala yang korang pesan. Ingin Kjee beritahu, jangan berani2 sangat gunting atau potong muncung acuan tu tau. Mula2 gunting sikit jer. Kemudian adjust sendiri2. Manalah tau kalau adunan tu nanti tak keluar kan? Kalau tersumbat, barulah digunting sikit lagi.



Kjee buat silap masa mula2 beli dulu. Kjee potong ikut lorek pertama pada botol. Hasilnya, roti jala yang Kjee eh silap unclepali lah buat tak cantik sangat. Kasar2. Kjee pernah tengok ada orang buat, jala mereka halus dan cantik. 

So hati2lah yer. Tapi kalau tersilap potong, janganlah risau. Gunakan sebagai botol sos cili, sos tomato atau mayonaise. Pastu order lagi yang baru dari Kjee untuk buat roti jala. eh...macam tu ker? Hehehe

Kalau nak resipi, klik sini yer.

2 comments:

CikLaila said...

aunty jee laila dh dpt acuan roti jala semlm... bru nk tanya nape la muncung nyer x de lubang... dh aunty kluarkn n3 nie...

ema_amy said...

Assalamulaikum.

Kak je saya dah dapat dah acuan roti jala tu semalam.. ni jap gi nak uwat entry lak..

Thank u..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...