Pages

Monday, April 15, 2013

SIAKAP SEGAR MASAK TIGA RASA





Lama betul Kjee tak buat entry makanan kan? Kenapa? Sebab semenjak dua menjak ini, Kjee dah jarang2 masak. Asyik makan kat luar jer. Apabila dah tak lalu makan kat luar kenapa korang sengih? makan kat kedailah. Makan kat luar ada banyak makna , kena masak lah balik kan? Hehehe.

Ini lunch kami tiga beranak hari ini. Semalam Kjee ajak UnclePali ke Pasar Penambang, Kuala Selangor untuk beli ikan segar. Ikan Siakap yang Kjee dapat betul2 segar. Sekilo RM18. Seekor yang Kjee pilih dekat sekilo - RM16.

Tadi Kjee lumurkan dengan tepung jagung sebelum goreng dalam minyak yang banyak. Puas hati. Ranggup macam makan kat kedai Tom Yam.

Kalau korang nak resipinya, klik sini. Maleh nak ulang baliktulis apa yang Kjee pernah post kan?

Selamat mencuba.







1 comments:

adda syuhada said...

kalau dapat ratah ikan tu sedapnya..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...