Wednesday, May 22, 2013

TAHNIAH ANAK2 MUDA FELDA!! CONTOHI MEREKA DRP BERDEMONSTRASI!
















‘Alhamdulillah’. Hanya ungkapan syukur itu yang mula-mula diungkap Pendaki Everest Felda 2013, Mohd Nasuha Shamsudin 21, ketika menjadi rakyat Malaysia termuda pertama sampai ke puncak Everest .
Beliau bersama lima daripada tujuh pendaki Kelab Eksplorasi Tujuh Benua Malaysia (KE7B) berjaya menjejakkan kaki ke puncak Gunung Everest pada ketinggian 8,848 meter (29,028 kaki) dari paras laut (dpl), pagi semalam.
“Alhamdullilah dengan izin Allah SWT, saya kini berada di puncak Gunung Everest. Terima kasih semua,” katanya ringkas ketika masih berada di puncak dunia itu yang dihubungi melalui walkie talkie oleh wakil media dan pendaki sokongan di EBC, di sini.
SELEBIHNYA KORANG BELI DAN BACA DI HARIAN METRO.

1 comment:

  1. very true kak jee ... sekurang-kurangnya tercatat dalam sejarah negara kisah yang baik-baik jer ... harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama .... nama yang baik untuk dikenang oleh anak cucu kita nanti. tahniah juga buat pendaki muda negara! inilah yang patut disemat dalam diri setiap insan yang tahu bersyukur di atas segala nikmat yang diberikan kepadanya!

    ReplyDelete