Friday, December 31, 2021

2022 - MOGA KITA SELAMAT


      Ini foto terbaru Kjee. Dirakam pada Selasa 28 Disember 2021. Nampak kurus ke? Taklah bukan kurus tapi dah kecut. 🤭
At 66 okaylah kan! Well I pun pernah lalui zaman muda yang kebahboom. 😂
      Hari ini hari terakhir 2021. Banyak kenangan yang cukup memilukan terutama sekali di hujung-hujung tahun, lebih tepat bulan dua belas. 
     Negara dilanda Tsunami kecil. Walaupun tidak diisytiharkan sebagai Tsunami tetapi melihat kepada musibah yang melanda, itulah yang dikatakan ramai orang.
      Nauzubillah jika Tsunami sebenar berlaku seperti di Aceh dulu. Kjee tak nak fikirkannya. Seram sangat. Moga Allah swt lindungi kita semua. Aamiin Ya Rabbal Alamin. 
      Seperti kebiasaannya apabila tiba penghujung tahun, semua pasti teruja untuk sambut ketibaan tahun baru. Tetapi Kjee yakin sambutan kali ini tidak sama. Musibah banjir yang dikatakan akan berlarutan hingga awal tahun depan, merunsingkan. 
      Mujur Kerajaan membatalkan semua majlis menyambut Tahun Baru. Tiada percikan bunga api di tengah-tengah ibu kota atau  berkumpul depan Jam Besar di Jalan Sultan Abdul Samad, untuk final countdown, jam 12 malam. 
      Sebaliknya setiap orang tanpa mengira bangsa dan Agama disaran buat majlis doa selamat. Mohon agar negara kita selamat dari sebarang malapetaka dan bahaya. 
🤲🤲🤲
      So harap-harap esok tiada yang ucap Selamat Tahun Baharu. Kita mohonlah agar KITA SELAMAT DI TAHUN BAHARU. 
      AAMIIN YA RABBAL ALAMIN. 

0 comments:

Post a Comment