Tuesday, May 24, 2011

376. Dua Kisah Ganggu Fikiran Hari Ini

Dua kisah menyayat hati menganggu fikiran Kjee apabila membaca akhbar2 online pagi tadi. Satu kisah seorang bapa yang tertinggal anak kecilnya didalam kereta dalam kepanasan tengah hari. Anaknya tertidur dalam kereta ketika dkunci dan meninggal kerana kepanasan yang amat. 

Dan yang kedua, kisah seorang ibu yang tidak tahu anak yang terpisah 11 tahun lamanya dengannya ditempatkan di sebuah rumah anak yatim.

SEBAK...Nur Suzana (kiri) dan Nor Aida melihat tangan Mohd Aizad  di Hospital Ampang.

Hikmah sebalik musibah

Oleh Siti Nor Hidayatidayu Razali dan Nurul Ekhwan Haque Fazlul Haque
am@hmetro.com.my

Untuk kisah lanjutnya baca di sini









Balik usung jenazah anak

Oleh Mohd Sabran Md Sani
sab@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
SEBAK...Radziah menunjukkan baju kurung yang sempat dipakai arwah anaknya pagi kelmarin.
SEBAK...Radziah menunjukkan baju kurung yang sempat dipakai arwah anaknya pagi kelmarin.
MACHANG: Tidak sampai sejam selepas mengusung jenazah sepupu, seorang pengawal keselamatan terpaksa pula memikul jenazah anak perempuan yang berusia tiga tahun apabila kanak-kanak itu lemas akibat ‘tertinggal’ sejam dalam Perodua Kancil miliknya di Kampung Morak, Palekbang, Tumpat, kelmarin.
Kejadian kira-kira jam 11 pagi itu disedari penduduk kampung selepas anak bongsu daripada enam beradik itu, Nor Izzyan Natasya Ishak, dilihat dalam keadaan tidak bermaya dan kepanasan di tempat duduk belakang kereta bapanya yang berkunci.
Berita selanjutnya baca disini

1 comment:

  1. dah banyak kejadian tinggalkan anak dalam kereta ni masih lagi tak belajar akibatnya, ada yang dilarikan orang dan ada yang mati lemas. ini bukan kejadian yang pertama. kenapalah orang kita ni tak belajar belajar lagi.

    ReplyDelete