Saturday, May 21, 2011

366. AWAS! AIR DITINGGALKAN DLM KERETA SEBAR KANSER?!!

Astaghafirullahalazim!! Kjee baca article ini ketika blogwalking di blog Ruang Bicara Faizal (RBF) sebuah blog politik tapi entry ini bukan citer biasa! Kjee copy paste entry ini. Kalau nak tengok sendiri kat blog Faizal, kat sini
 
Tapi Kjee tak sanggup tengok foto pesakit kanser yang telah ditampalkan di blog dia tu. Please hati2 semua. Kjee memang simpan dua atau tiga botol kecil air minuman (drinking water) dalam botol plastik kecik dalam kereta. 


Ingatkan senanglah kalau haus. Tak payah berhenti beli air. Rupa2nya boleh bawak padah!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Air dalam botol plastik di dlm kereta anda, sangatlah berbahaya.

Dengan cara inilah Sheryl Crow mengalami kanser payudara. Dia tampil di acara Ellen show dan mengatakan hal yang sama persis. Hal ini telah diidentifikasikan sebagai penyebab paling utama pada kanser payudara,
terutama di Australia ...

Seorang teman yang ibunya didiagnosa mengidap kanser payudara baru-baru ini. Doktor berkata : wanita tidak boleh meminum minuman yang sudah lama berada di dalam Kereta.

Doktor berkata bahwa hawa panas yang memanaskan bahan plastik dalam botol memiliki bahan kimia tertentu yang dapat menyebabkan kanser payudara. Jadi tolong berhati-hatilah dan jangan minum air dalam botol plastik yang sudah ditinggalkan di dalam Kereta, dan kirimkan ke teman-teman wanita Anda.

Informasi seperti ini sangatlah kita perlukan dan kita harus berhati-hati, dan mungkin akan menyelamatkan hidup kita. Hawa panas dapat menyebabkan toksin/racun dari plastik menjadi bocor dan bercampur dengan air dan mereka telah menemukan racun ini pada jaringan payudara. Sebisa mungkin gunakan gelas stainless steel atau botol kaca.

Biarlah semua orang yang mempunyai isteri atau teman wanita atau anak perempuan mengetahui ini semua.

Wah....nampaknya saya juga kena hentikan amalan sedemikian.

Berhati-hatilah wahai rakan-rakan sekalian dengan kanser. Sekarang ini di negara kita nampaknya kanser makin menjadi-jadi. Pusing kiri orang penyakit kanser, pusing kanan orang penyakit kanser. Macam-macam jenis kanser yang ada sekarang ini. Yang saya baru jumpa baru-baru ini orang kena penyakit kanser hidung. Itu pun ada juga zaman sekarang.

Beringat-ingatlah sebelum kena. Kalau dah kena susah wahai kawan-kawan sekalian. Berubat kanser bukan benda senang. Kena berulang alik hospital untuk buat kimo. Kerja pun tak boleh buat, pendapatan pun terjejas. Lepas buat kimo, muka jadi hangus, badan lemah, rambut gugur, muntah boleh keluar muntah hijau.

Susah....susah...wahai kawan-kawan sekalian. Kalau sembuh nasib baiklah, kalau tak sembuh, jawabnya pergilah kita dengan berbekalkan kain putih serta amal ibadat dan sedekah jariah yang kita lakukan sebelum ini dan tinggallah anak-anak yang masih kecil serta suami yang kacak atau isteri yang cantik.

Sama-samalah kita berdoa minta jauhkan kanser kepada diri kita, ahli keluarga kita, sahabat handai serta muslimin dan muslimat sekalian.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Terima kasih Faizal. Harap kengkawan semua sebarkan!!!!

5 comments:

  1. as salam kak gee pernah dengar kat manas tak ingat tentang perkara ini tq 4 sharing

    ReplyDelete
  2. Assalam...Tq Kak Jee atas info ni....

    ReplyDelete
  3. akak...maceh sudi berkongsi artikel ni.....
    mas pun selalu bawa air masa keluar...
    tapi kalau guna botol plastik jenama tapaware pun tak ok ke...

    ReplyDelete
  4. thanx kak share sini, kalau tak kita pon tak tau

    ReplyDelete
  5. salam, kak jee & kwn2. sy nak tambah info sikit sbb info yg kak Jee keutarakan ni mmg betul. kalau kwn2 perasan, kat bawah botol mineral tu ada no. no 1 adalah yg paling bahaya utk digunakan semula lebih2 lagi apabila di tinggalkan di dalam kereta.

    ReplyDelete