Friday, April 1, 2011

187. AL FATIHAH BABY YASMIN DAMIA BT AMAN

foto dari blog http://luvdeena.blogspot.com
INNALILLAHIWAINNAILAHIROJIUN...Al Fatihah buat baby Yasmin Damia bt Aman yang pergi meninggalkan ayahnda dan bonda tercinta jam 5 petang tadi. genap 14 hari Yasmin dilahirkan. 

Jenazah baby Yasmin akan dikebumikan di Kelantan, tempat lahir babahnya malam ini. Baby Yasmin adalah anak sulung pasangan ini.

 Deena antar mesej kat Kjeepada pukul 1.16 tengah hari tadi mengatakan yang Yasmin dah tenat. kemudian pada pukul 4, jantung Yasmin berhenti berfungsi. Doktor mengepamnya empat kali. Pukul 4 petang, Yasmin membuka matanya.

Deena kemudian membuat keputusan pulang ke Langkawi memandangkan dirinya juga kurang sihat. Maklum baru dua minggu melahirkan Yasmin. Dalam feri kira2 5 petang, Deena mendapat panggilan Yasmin sudah tiada.

Deena call Kjee beritahu dia akan terus ke Langkawi, pack barang dan pukul 7 nanti naik Feri kembali ke Alor Setar untuk mengiringi jenazah untuk dikebumikan di Kelantan.

Deena berpesan kepada Kjee supaya mengucapkan terima kasih kepada semua yang mengambil berat dan mendoakan untuk Yasmin sepanjang dua minggu dia sakit.

Mudah2an roh Yasmin Damia tenang disana. Dan mudah2an Deena dan suaminya Encik Aman, tabah menghadapi dugaan dari allah swt.

Baca di sini.

7 comments:

  1. moga deena tabah...Al-Fatihah bt baby Yasmin...Yasmin tunggu ibu dan babahnye di syrga Allah yg pasti...Aminn...

    ReplyDelete
  2. Tahziah... Al-Fatihah bt Baby Yasmin... Jaminan syurga sdh pasti buatnya.... Tabah hadapi dugaan ini... Bt Deena... sy jg dah lalui dugaan ni 11 thn lps bila bby sy mninggal 9jam lps lahir.... sedih Allah sj yg tahu... tp kita harus redha... krn bby kita tu lah nanti akn jd 'investment' kita n suami di akhirat..insyaAllah...

    ReplyDelete
  3. alfatihah...takziah...allah lebih sayangi yasmin kita rehda dengan pemergiannya sesungguhnya allah itu maha pengasih dan penyayang....deena,aman ingatlah doa kita selalu untuk yasmin dan ketentuan allah itu benar semuga nanti yasmin tunggu kita d sana...amin..norasmah

    ReplyDelete
  4. sedih sgt dgr ksh baby ni..tp xpe,Allah lbh menyayangi baby yasmin. moga keluarga baby yasmin tabah menghadapi dugaan ini. Al-fatihah.

    ReplyDelete
  5. takziah dari kami sekeluarga.. semoga tabah mengharungi dugaanNYA yg Maha Hebat ini.. Al-Fatihah

    ReplyDelete
  6. innalillahi wainnailaihi roji`un..
    semuga keluarganya dan kita semua redha dgn pemergiannya..

    ReplyDelete