Wednesday, November 30, 2011

TART NENAS. BILA DAH TERINGIN, TAK PAYAH TUNGGU MUSIM RAYA!






Kjee kalau nak makan tart nenas tak pernah tunggu musim Raya. Bukannya susah nak buat. So tadi Kjee godek2 fridge dan terjumpalah jam nenas baki buat tart Raya dulu.  Jem tu Kjee beli kat kedai bakery Bagus Solutions. Sedap dan tak banyak kerenah.


Tapi oleh kerana hari ni Nadia terbeli unsalted butter, pastri dia tawar sikit. Kjee ada bubuh garam tapi tak banyak. Anyway, hantam sajalah labu. Kita yang buat dia.

Kjee tak buat banyak sebab buat sorang2. Tak nak kacau Nadia yang sibuk ada test esok sementara Unclepali masih lemah. Belum pulih betul2.

Resipi korang tengok je KAT SINI ya.


9 comments:

  1. adoiii sedapnyeer kak jee..teringin gak tp malas nak buat..beli tak sedap..mintak kak jee punya sikit leh? hehe

    ReplyDelete
  2. aduh rajinnya akak..saya kulit tat tu sukalah makan,isi dia tak suka ler pulak...

    ReplyDelete
  3. Tak hagak2 tau kak jee ni...Kak nkoo jangan, ada esok juga mat gebu menggentel tat nenas kang....

    ReplyDelete
  4. waduh kakjee..bilala dpt rasa tat nenas kakjee nih! tgk foto ni pun dh meleleh ayaqliuq terlopong nganga..adoyaaii!!

    ReplyDelete
  5. samalah kita kjee..
    asal dah teringin terus buat, saya suka guna unsalted butter, lemak2 gitu...

    eheheh...sarapan pagi ngan tart nenas owh woweee, minum kopi O panas...jadik!

    ReplyDelete
  6. terliur dibuatnya kalau tgk tart kakjee buat ni... nak buat sendri memang malas kikikiki... bilelah agaknya dapat merasa yg kak jee buat...

    ReplyDelete
  7. Bila lah dapat rasa kueh tart kau jee.

    ReplyDelete
  8. kakjee...nie yang nak marah nie,orang dah la takleh tengok tart suka sangat sangat...kakjee dok promote kat sini lak,nie yang geram nihhh.....!

    ReplyDelete
  9. Salam kjee...nampaknya kita sama kuih tart kat umah saya tak yah tunggu Raya. Anak-anak selalu minta nak buat bekal balik ke kampus....gitulah pendek kata round the clock.

    ReplyDelete