Thursday, February 13, 2014

BERTAMU DI NEGERI CIK SITI WAN KEMBANG

Happy Birthday my dear princess


Korang mesti heran mana hilangnya Kjee sejak minggu lepas. Senyap jer... tak sihat ker?

Alhamdullilah Kjee sihat. Cuma Kjee tidak war-warkan sangat nak pergi Kelantan hari tu (9 Feb 2014) sebab bimbang segala rancangan tidak menjadi.

Sejak tahun lepas lagi Nadia wanted to celebrate her birthday (10 Feb) luar KL. Mula-mula kami rancang nak ke Johor. Nak ke Chalet Terapung kat sana. Tapi apabila google dan mendapati chalet tu terapung agak jauh dari jeti dan kena turun naik bot, terus Nadia tukar rancangan. Takut mama dia terjatuh dalam laut!!

So Sham, CH Nadia ajak kami ke Kelantan. Dengar sahaja Kelantan, kami sangat-sangat teruja. Last Kjee ke sana lebih kurang 13 tahun lalu! Masa tu Nadia berusia 13 tahun!

Sham lahir di Kelantan tapi membesar di KL. Ramai sedara mara dia disana, jadi kami taklah risau sangat nak ke sana sebab ada pilot!


Sempat selfie dalam kereta







Di lobi Hotel Holiday Villa masa tunggu Elani dan Ustzah Sue datang. Nadia tidak tahu surprise yang menanti


Dalam kami sibuk buat planning, tetiba sahabat FB Elani Kadir pulak kata dia akan turut ke sana. Tapi akan berada lebih awal dari Kjee atas urusan peribadi. Pucuk dicita ulam mendatang.. orang mengantuk disorong bantal. Dah ada dua orang Kelantan yang jadi jurupandu kami!

Dan selepas subuh 9 Februari, kami berempat bergerak ke Kota Bahru dengan Sham sebagai pilot. Kjee dan UnclePali jadi bos duduk belakang. Sepanjang jalan, singgah kat Temerloh, Kuantan, Kemaman, Kertih, Dungun dan Kuala Terengganu! Pastu lebih kurang lepas Zohor... lepas berhenti solat di Mesjid Kristal, kami bergerak ke Kota Bahru dan sampai Maghrib!!

Nak patah pinggang! Dari KL kul 6.30 pagi sampai KB kul 7mlm. Korang kiralah sendiri berapa jam Kjee duduk dalam kereta! Sampai demam baliklah.

Chinese Muslim food yang enak banget di The New Horizan








Anyway, malam tu kami dibawak Elani ke Restoran New Horizan yang menghidangkan makanan Chinese Muslim. Kami diperkenalkan kepada Encik Abdul Aziz Awang, pelukis dan pengusaha batik terkemuka di negeri Cik Siti Wan Kembang dan isterinya Ani (nanti Kjee buat entri pasal Encik A Aziz ini), Ustazah Sue dan anak bongsunya Aiman dan jugak Chef Dee yang terkenal di Kelantan kerana Muruku Meletops!

Terima kasih Elani kerana merancangkan pertemuan malam itu. Makanan yang superb... lain kali ke sana, ini restoran yang wajib dikunjungi. Nadia turut menerima dua biji kek (Cheese cake yang enak banget dan sebiji Carrot cake) dari Aunty Elani.




Bersama Elani dan Chef Dee












Bersama Encik Aziz dan isterinya Ani.




Lepas makan, kami jalan-jalan kat Pasar Borong Wakaf Che Yeh. Tunggu storynya di lain entri. Ini sahaja coretan Kjee buat masa ini. Next entri Kjee akan post lagi banyak gambar. Tungguuuuu.




9 comments:

  1. ke negeri kelahiran saya upenya kak jee menghilang ;)

    ReplyDelete
  2. Happy bday Nadia. Umur anak kakji sebaya dengan Eka.

    Nak tunggu entry Kelantan seterusnya. :)

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan dr sy kjee.....sy ska follw coretan kjee....pape pun hp besday nadia.....nm kite sm....hehe:)

    p/s : terliur tgk kek chesse nadia....hehe

    ReplyDelete
  4. apy besday... semoga panjang umur, murah rezeki... serta dikurniakan kesihatan yang baikkk

    ReplyDelete
  5. Assalam kjee..patutlah lama menghilang.....happy besday buat nadia semoga berghgia selalu dn moga bertemu jodoh yg beriman amiinn... zila66 :)

    ReplyDelete
  6. Happy Birthday Nadia...may u be blessed till jannah...aamiin ya Rabb

    ReplyDelete
  7. wah,happy birthday Nadia...cepatlah tulis entry baru kak jee,tak sabar tunggu ni..

    ReplyDelete
  8. happy besday nadia....wahhh kak jee xsangka kak jee brkampung kat kg saya.....kalau saya ada kat kb dh tentu2 saya jemput kak jee dtg kedai tudung mak saya kat pasar siti khadijah tu....apakan daya saya berada jauh diperantauan.....insyaAllah kalu saya balik m'sia nnti kebetulan kak jee turun kelantan jgn lupa habaq saya yer.....lama xjmpa kak jee...last jmpa amik beg produk TF dulu.....take care kak jee

    ReplyDelete
  9. Selamat hari lahir buat Nadia, smoga bahagia, berjaya d dunia & akhirat, Amin...

    ReplyDelete