Wednesday, January 21, 2015

CALIPH BUSKERS.. MENYENTUH SANUBARI






Tahniah Edry Abdul Halim. Keberanian awak membawa Caliph Buskers ke pentas Anugerah Juara Lagu, buatkan rakyat Malaysia menangis malam itu! Sebelum itu, ramai bersimpati dengan Aweera kerana menarik diri dari disenaraikan malam itu atas sebab-sebab peribadi.

But you kept your cool Edry. Sampai minit terakhir baru penonton tahu siapa yang bakal membawa lagu Romancinta! Bravo! Selain Caliph Buskers, awak sebenarnya share the limelight malam itu!

Kjee selalu lalu depan Sogo dan lihat ramai anak muda duduk mendengar sekumpulan budak muda basking. Alaaaa kata Nadia. Anak-anak muda memang suka dengar alunan muzik jalanan ni. Ohhh ya ker? Hmmm mama dah terlajak usia. Hehehe.

Tetapi kehebatan Azmi dan rakan-rakannya dalam grup Caliph Buskers, menjadikan mereka Talk Of The Town! Kjee pasti ramai yang kecewa lagu itu tidak menjadi Juara. Apapun, Caliph Buskers harus redha dan bersyukur dengan anugerah Persembahan Terbaik!

Its obviously a good start. Kjee bangga apabila membaca berita Azmi memberitahu Caliph Buskers akan terus jadi Pemuzik Jalanan. Mereka lebih selesa dengan cara itu walaupun KRU Music sudah memberi jaminan mereka akan keluarkan single Caliph Buskers dalam masa terdekat!

Janganlah pandang pada Caliph Buskers sahaja selepas ini. Perhatikan grup Buskers lain juga. Selama ini jiwa mereka meronta-ronta mohon perhatian!

Apapun, Caliph Buskers kini sudah punyai jutaan peminat dalam sekelip masa. Terima kasih Allah kerana mendengar doa dalam diam mereka.

Kehebatan persembahan mereka membuatkan penonton dalam stadium dan juga dalam rumah beremang bulu roma. Ramai, termasuk mokcik sebak dan mengalirkan airmata.

Kelihatan jurufoto akhbar dan media, kelamkabut. Nak tumpukan fokus ke stage atau penonton yang seakan hilang 'pertimbangan'.

Inilah satu fenomena yang jarang-jarang sekali berlaku dalam satu persembahan muzik dan lagu tanahair!! Syabas Caliph Buskers... tidak pernah jemu dengar dan tonton persembahan anda berulang-ulang kali... setiap kali bergenang airmata!!

Susah hendak dapat tonton persembahan yang menyentuh sanubari!!!

0 comments:

Post a Comment