Wednesday, November 16, 2011

KORANG TAHU SIAPA NAJWA MAHIADDIN?

Najwa ehsan mStar

Susah jadi anak VVIP. Orang jarang pandang mereka kerana bakat tetapi lebih cenderung kaitkan mereka dengan pertalian dengan VVIP berkenaan.


Begitulah jugak yang berlaku kepada Najwa Mahiaddin. Kalau korang yang tak follow kisah dia mesti kata, anak siapa ni? Najwa Mahiaddin? Kjee baru dapat tahu dari Shila yang Najwa sengaja tukar ejaan nama ayahnya daripada Muhyiddin kepada Mahiaddin sebab tidak mahu dibayangi oleh Timbalan Perdana Menteri kita tu.

Oh baru korang perasan siapa Najwa kan? Najwa adalah anak kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin. Najwa telah mendapat pengiktirafan sebagai Artis Baru Terbaik dan Lagu Inggeris Tempatan Terbaik di AIM 2011 yang berlangsung Sabtu lalu.

Kjee dah lama tak ikuti perkembangan industri muzik tanahair so tak dapatlah komen pasal bakat Najwa ni. Tetapi kalau sudah terpilih sedemikian rupa di AIM, sudah cukup hebatlah. AIM bukanlah calang2 platform. Yang memilih pemenang adalah dikalangan mereka yang cukup handal dalam industri. Tak mainlah kalau menang sebab sms kan?

Congrats Najwa. Harap satu hari aunty dapat tengok awak perform.


13 comments:

  1. salam kak jee..
    lom tidur lg ke kak? samalah kita.. hehe.. sy berjaga sbb anak yg kecik tak sihat dok merengek je dr td... tidornya tak berapa lena.. sambil2 tgkkan dia sambil sy layan blog kejp..haha

    oh rupanya Najwa ni anak Tan Sri Muhyiddin... suaranya mmg best.. Najwa ni yg meletop ngan lagu muka buku tu kan?

    ReplyDelete
  2. madihaa......nk jwb bg pihak k jee....maaf yer k jee...najwa muka buku tu lain....tu najwa latiff...yg ne najwa muhyiddin...

    ReplyDelete
  3. pembetulan. muka buku nyanyian najwa juga tapi najwa latif,sweet sixteen girl. najwa anak tan sri ni ,her voice mmg meletup,popular dgn lagu "got to go". mmg kelas....psg

    ReplyDelete
  4. salam k jee...

    heee saya pun br tahu rupanya Najwa ni anak siapa, tp tk kisahlah, sbbnya dh terbukti dia bersandarkan bakat bukan menumpang nama bapaknya. kak Madiha, Yg muka buku tu bukan Najwa ini, Itu Najwa Latiff. Najwa ni nyanyi lagu Eng "Got to Go". tp mmg mantop suaranya..saya suka sgt.

    ReplyDelete
  5. suke dgr lagu GOT TO GO ... saya memang dah tau lama...

    ReplyDelete
  6. whupppsss.. Puan MaDiHaA a.k.a Ratna:

    Najwa Mahiaddin a.k.a anak TPM yg cantik dan hebat nih nyanyi lagu 'Senyum' dan 'Got to Go"..bukan calang2 tau..engineer dia nih!! lulusan ijazah Kejuruteraan Elektronik dari salah sebuah universiti di Melbourne, Australia.

    Penyanyi lagu 'muka buku' Najwa Latiff..pakai tudung, masih sekolah lagi..baru 16 tahun!!

    ..Tumpang lalu Auntie Jee!! hehehe.. mesti dh bderet yg tolong update pasal Najwa Mahiaddin nih kan.. :)

    ReplyDelete
  7. najwa muka buku tu NAJWA LATIF..

    nie najwa yang nyanyi lagu senyum tak perlu kata apa-apa senyum

    ReplyDelete
  8. @kak madiha

    bukan lagu muka buku lar kak.. itu najwa latiff.. hehehe.. ini lagu got to go.. more to english song.. :P

    ReplyDelete
  9. MadihaA,
    najwa nie top ngan lagu SENYUM.....cinta muka buku tu Najwa Lattif....@pembetulan : )

    saya tau dia nie anak VVIP selepas 3bln lagu dia popular.....

    ReplyDelete
  10. kak jee, she's a brilliant artist. saya baru lepas hantar CD dia ke luar negara untuk kawan-kawan saya dengar dan enjoy. :-)))

    ReplyDelete
  11. Kak Jee, saya dh start skodeng dia dari lagu senyum lagi. Memang power suara dia. Cara dia bawa watak dalam nyanyian dia pun superb. Hilang bayangan bapa dia dengan bakat yang dia ada. Cuma sayang, ada yg busuk hati selalu kutuk dia gemuk, tapi mat saleh kata dia cantik. Ha..mcm mana tu.

    ReplyDelete
  12. Kak jee, setau saya aritu ada baca kat internet yang dia bukan sengaja tukar nama bapa dia. Tp sebenarnya nama Tan Sri Muhyiddin tu dalam IC mmg Mahiaddin, so dia guna nama surat beranak dia la kiranya.. Nama Muhyiddin tu kata orang Stage Name gitewww! -BM

    ReplyDelete