Wednesday, September 14, 2011

ANA DAHLIA PATUT BUKTIKAN DIA BUKAN MISS J


Apabila Kjee masukkan entry mengenai Chef Wan menasihatkan anaknya Nazri supaya tidak terburu2 untuk menamatkan zaman bujangnya dengan pelakon Ana Dahlia (baca sini), Kjee ada terima beberapa mesej dari teman2 Facebook.

Ada seorang ni yang mintak sangat2 namanya Kjee tidak disiarkan sebab bimbang 'diganyang oleh Ana'. Dia beritahu dia teman sekampung Ana atau nama sebenarnya Diyana Mastura binti Jaafar, dari Changkat Jering, Perak.

Kjee copy paste salah satu mesej yang dihantar kepada Kjee tanpa mengubah sepatah ayat.

"dulu dia khawin dgn mamak kaya dr KL, lps khawin tu dia langsung tak blk jenguk klrga dia. Dgr2 dah cerai ada la lps 3-4 tu. Emak dia selalu dok citer kat kmpg anak dia tak balik tgk dia masa tu. Ayah dia pesara tentera sakit stroke, emak dia pulak berniaga ikan kering kat kampung. Rasanya chef wan patut tahu ttg ana sbb background dia teruk sgt. Bkn sbb dengki kak gee tp ana tu mmg pandai 'berlakon'. Kami kat sini tau sngt perangai dia, klrga hidup susah tp dia berlagak mcm org kaya.


Kemudian hari itu, Kjee berjumpa dengan editor hiburan sebuah akhbar yang meminta teman Kjee yang hantar mesej tu supaya hantarkan gambar perkahwinan Ana, kalau ada. Kjee pun mesej balik pada teman itu dan menerima jawapan ini.

"maaf kak gee, gambar mmg tak ada dlm simpanan saya atau kwn2 kat kmpg. Mana la nak tau boleh jd sampai mcm ni. Tp klu tanya kat org kmpg rasanya 100% akan dpt kesahihan ceritanya. Mmg terkejut bila dia blh tak ngaku dah prnh khwin. Betoi2 penipu...


bersanding tu saya tak pasti sbb saya tak pergi masa kenduri tu. Tp mmg habis sekampung jemputannya. Masa khawin tu umur dia dlm 21 thn. Sblm tu dia kerja kat Starbuck KL spt yg dia citer kat kwn2 dia di kmpg la. Nama kmpg tu Kmpg Batu 8, Jln Trong, Changkat Jering, Perak. Nanti saya tanya info sahih ttg dia kat klrga dia di kmpg bila saya blk kmpg hujung minggu ni. I'allah."


Oleh kerana Kjee tak kenal Ana, maka Kjee pun beritahulah dua tiga kawan2 wartawan suruh mereka 'tengok2 kalau berita' yang Kjee dapat itu benar atau sekadar fitnah! Dan jawapan yang Kjee terima daripada mereka (wartawan akhbar arus perdana) ialah mereka ada dengar cerita yang Ana tu sebenarnya Miss J. Tetapi apabila mereka himpit Ana, dia nafi.

Kesian Ana. kalau dia benar2 rasa dirinya difitnah dan dia masih belum pernah berkahwin, seharusnya dia buat sidang akhbar untuk bersihkan namanya. Bawak sekali mak dan ayah berdepan wartawan dan buat pengakuan terbuka!

Tidak salah sebenarnya kalau seseorang itu berstatus janda! Kjee pun pernah berstatus demikian satu ketika dulu. Pokoknya, kalau artis bergelar Miss J, mereka harus pandai menjaga nama dan maruah. Tidak perlu gedik atau menggatal sehingga membenarkan orang sekeliling menabur fitnah. Jadilah Miss J yang terhormat.

Ramai artis Malaysia bertaraf Miss J. Dan ramai yang begitu sopan mempertahankan maruah mereka sebagai Miss J. Antaranya Aida Khalida (dulu Aida Radzwill), Nora Danish ataupun Ann Nadzri, sekadar menyebut beberapa nama.

Apapun, harap2 kisah Ana Dahlia ini janda hanya suatu rekaan sahaja. Apapun, tunggu sajalah respons dari Ana mahupun kawan2 yang dapat hulurkan gambar2 di sekitar majlis perkahwinan Ana dulu, kalau ianya benar2 berlaku!

7 comments:

ros said...

memacam kan citer artis ni Kak Jee..mesti Kak Jee dah masak dgn tu semua..

lieynanilaz said...

gosip2 macam ni yg memburukkan lagi industri hiburan..

chikadakbiru said...

salam kak jee saya kenal si diana nih..dulu kat sek selalu main netball....junior saya kat convent taiping.....tp pasal die dh kawin tuh..tak dpt nak pastikan..harap diana dpt buktikan segala dakwaan itu..kalau tak buruk la reputasi..:)

ana dahlia..akak miss dekat akidatulroza...lost2 contat ler..hihi itupun kalau awak terbaca n3 kak jee nih.. :)

Cik RoSs said...

Orang Taiping??alamak??!Sekampungkah kami???huhuhuhuu...

Harap Ana dapat la menyelesaikan 'cerita' tentang dia ni...

Jangan diam je.Buktikan!!

mamawana said...

Andai itu jodoh mrk. Tak kesah laah kan. Perkara yg baik, ins'allah.

SURIA AMANDA said...

apa nak malu jadi miss J, along Lisa pun miss J dah 5 tahun nak masuk 6 tahun dah...sampai la ni dia x nak kahwin..serik dah katanya..bukan xde yang nak kat dia..tp x tau la..

purple princess said...

mcm ni la...sy mmg rapat dgn ana dahlia tu dan sy tau ana bkn mcm tu...
yg tukang berckp tu, sesungguhnya mmg tak tau crite yg sbnar dn hnye membw cerita yg didgr dr pihak len@ditokok tmbh shje..

cbe jgn kite crite psl org sebliknya tgk dulu diri kite ni btol atau tak...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...