Wednesday, September 28, 2011

RANCANGAN HIBURAN BARU 'INILAH...' DI RTM 1


Latiff Ibrahim - suara masih power


Hail tak datang hari ni so abg Latiff ganti

Dato Malek Redzuan - lagu Cukup Sampai Disini Sayang cukup berhantu dulu
Siang tadi Kjee memenuhi undangan teman baik Kjee, bekas wartawan Berita Harian Noor Hasilah Ismail atau Sheila untuk majlis pelancaran rancangan hiburan TV1 membabitkan penyanyi2 pelbagai era dan genre, terbitan ZGB Media Sdn Bhd, milik seorang lagi sahabat baik Kjee, Zohara Gany Bathusha.


Tiga belas penyanyi disenaraikan untuk 13 rancangan yang akan disiarkan pada TV1 setiap Selasa jam 9 malam. Hmm mesti hebat rancangana tu, kalau tidak takkan dapat slot Prime Time kan? Antara yang tersenarai ialah Dato Khadijah Ibrahim, Dato Malek Redzuan, Latiff Ibrahim, Ning Baizura, Fran, Jay Jay, Aris Ariwatan, Adibah Noor, Zamani, Uji, Hail, Azlina Aziz dan adiknya Liza, Tomok serta Zur Eda.


Kjee sampai di Uncle Chilli's PJ Hilton tadi sebaik sahaja majlis dimulakan dengan 'a sneak preview' rakaman rancangan tersebut. Hebat sangat2. Teruja Kjee apabila lagu2 yang didendangkan penyanyi2 tersebut yang meninggalkan banyak kenangan manis (dan pahit) dalam hidup Kjee.



Karyawan belakang dan depan tabir bersama Hajah Noriah Letuar


Lola dan Hajah Noriah Letuar salah seorang penerbit hiburan tersohor RTM
Inilah Nik Ramzi...kenal lagi kan? Penerbit hiburan TV3 tersohor dulu. 'Inilah...' adalah hasil kerja beliau. 



Kjee rasa mereka yang seangkatan dengan Kjee iaitu yang dibesarkan dengan lagu2 artis2 diatas pasti tidak mahu melepaskana peluang menonton rancangan ini. Apatah lagi ia dihasilkan oleh seorang penerbit hiburan tersohor negara satu ketika dulu iaitu Nik Ramzi Nik Hassan.

Noor Hasilah atau Sheila jadi MC - gambar ini  ehsan ZGB Media SB
Rancangan berbentuk rakaman konsert secara langsung dan penyanyi sendiri menjadi hos. Masing2 akan mendendangkan antara enam hingga lapan lagu. Ada juga dipersembahkan secara medley," kata Zohara atau lebih mesra dengan panggilan Lola.

Rancangan pertama pada Selasa depan akan menampilkan Dato Khadijah Ibrahim. Turut memeriahkan majlis tadi ialah Hajah Noriah Letuar, Pengurus Saluran TV1, Dato Malek Redzuan, Latiff Ibrahim dan Uji.

Majlis yang terpaksa diatur dalam masa dua hari memandang kesibukkan Hajah Noriah, menyebabkan ramai artis2 yang terbabit tidak dapat hadir. Apapun, hadirin terhibur dengan persembahan Dato Malek, Latiff dan juga Uji.

Jangan lupa tengok tau. Setiap Selasa, jam 9 malam di TV1.

(foto2 oleh Unclepali)

Sempat enter frame hehehe

2 comments:

  1. aduhai...lepas rindu kat kak lola,kak lola senior mak teh masa sek menengah Derma dulu.thank u kak jee boh gambaq ni..kak jee amacam?sihat hendaknya ya

    ReplyDelete