Friday, July 8, 2011

NAK DAPAT PAHALA TAMBAHAN?

makaseh google bagi pinjam gambo
Macam2 cara kita boleh dapat pahala. Kjee seronok sangat baca cara terbaru ni. Ini hasil kerja Deena Yasmin yang rajin sangat cari bahan untuk muat dalam blog dia. Terima kasih Deena. Wah bergandalah pahala awak kerana share info ni dengan semua kengkawan ya.

Korang tahu tak kalau cium anak2, boleh dapat pahala? Oh ingatkan cium bapa anak2 kita jer dapat pahala. Tapi pastikan bapak kepada anak anda itu masih suami anda, bukan bekas suami anda tau! Nanti pasal nak dapat pahala, kena pelangkung pulak dengan isteri baru dia. Kahkahkah.

Seorang lelaki bertanya; "Ya Rasulullah, kepada siapakah harus aku berbakti?"Jawab baginda; "Berbaktilah kepada ibu bapamu." Kata lelaki itu lagi; "Ibu bapaku sudah tiada lagi." Sabda Nabi SAW; "Kalau begitu berbaktilah kepada anakmu, ibubapa berhak terhadap dirimu dan anakmu pula berhak ke atas dirimu."

Sekarang Kjee baru faham sabda Rasullulah SAW diatas itu. Selain ibu bapa kita, kita harus berbakti kepada anak2 jugak. Bukan dia orang saja kena berbakti kepada kita. Sebabnya, apabila kita sudah tiada, hanya anak2 yang soleh akan berdoa untuk kita. Kalau tidak mengendahkan langsung anak2 kita, siapa pulak yang nak doakan untuk kita. betul tak?

Korang bacalah entry Deena Yasmin untuk mengetahui lebih lanjut lagi ya.

4 comments:

  1. 1st time dapat komen kt n3 akak.sblm ni xleh...sukenye..
    anak2 berhak mendapat kasih syg ibu bapa..begitu jg sebaliknye..:)

    ReplyDelete
  2. mak saya selalu pesan.. parents dan anak2 mcm mirror reflection.. kalau kita bagi cth yg baik.. insyaallah mereka juga akan jadi anak yg baik..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah, info yg baik utk bacaan semua. Untuk ibubapa dan juga utk anak2..

    ReplyDelete